Page 1 of 1

Engine Weight

Posted: Wed Apr 11, 2007 9:25 pm
by mr. X
Zoals de titel het zegt;
ik zoek het gewicht van de K20 motor inc bak uit de CTR
en het gewicht van de F20C motor inc bak uit de s2k

Iemand die mij hier aan kan helpen? Kan er niets van vinden.

Posted: Wed Apr 11, 2007 9:47 pm
by Gaskleppie
Meer dan wat de verzend bedrijven zomaar even vervoeren. Als dat de opzet van je vraag is.

Ik weet dat een krukas van een B serie motor 21 kilo weegt en de rest van het allu onderblok ook 21kilo weegt. Een compleet blok met bak zal dus al snel richting de 90 kilo gaan.

Posted: Wed Apr 11, 2007 9:50 pm
by mr. X
Is alleen een krukas serieus zo zwaar? Dat wist ik niet.

Dacht dat het totaal pakketje wel rond de 250 kilo zat, of heb ik dat verkeerd?

Gaat mij nu in eerste instantie echt om het gewicht van de K20 TOV de F20C.
Verzenden is misschien een 2e stap.

Posted: Thu Apr 12, 2007 6:39 am
by wilco
B18C weegt iets van 192KG totaal , de K20 is lichter!!

Posted: Thu Apr 12, 2007 9:09 am
by roblom
90 of 192, das nogal een verschil :D

Posted: Thu Apr 12, 2007 3:04 pm
by slydawg
K20 incl. bak is zeker geen 90kg.
FF kijken...

Posted: Thu Apr 12, 2007 3:15 pm
by VTECRob
Ja til jij dat ding er even uit...

Posted: Thu Apr 12, 2007 5:38 pm
by mr. X
wilco wrote:B18C weegt iets van 192KG totaal , de K20 is lichter!!


Dankje! Gewicht van de B18C6 moest ik ook nog weten.

Nu de K20 en F20 nog... Ik kan niets vinden en heb geen ideeën waar ik het kan opvragen. Honda garage zal het wel niet weten gok ik zo

Posted: Mon Apr 23, 2007 9:48 pm
by Sinan
Image
05 RSX Type-S Complete Motor Conversion
201 HP - 140ft. lbs Torque
Less then 4k miles
Includes: Engine, transmission,
engine harness, ECU, and drive axles.

Image
98 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 25k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
98 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 24k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
96 USDM GSR HYDRO COMPLETE CONVERSION
170 HP! - 128ft. lbs Torque, Redline @ 8200RPM, 1797CC Displacement
Less then 40k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

B18C
Image
00 Spec JDM CIVIC TYPE-R COMPLETE CONVERSION
185 HP - 118ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 20k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
98 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 20k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
97 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 23k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

B18C2
Image
97 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 30k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
94 JDM GSR HYDRO COMPLETE CONVERSION
178 HP! - 129ft. lbs Torque
Less then 41k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

ik weet niet ofdat je hier iets aan hebt, maar het heeft in iig tijd gekost 8)

gewicht staat in lbs dus reken maar uit, http://www.onlineconversion.com/weight_common.htm

Posted: Mon Apr 23, 2007 9:52 pm
by boikel
gewicht staat in lbs dus reken maar uit


Ik wil je feestje niet bederven maar dit is het koppel van de motor, niet het gewicht.

Posted: Mon Apr 23, 2007 9:57 pm
by Sinan
boikel wrote:
gewicht staat in lbs dus reken maar uit


Ik wil je feestje niet bederven maar dit is het koppel van de motor, niet het gewicht.

ja ik kwam er ook later pas achter Image

Posted: Tue Apr 24, 2007 7:46 am
by Voodoo
Maakt niet uit...dit is ook zeer interessant :lol:

Posted: Tue Apr 24, 2007 8:53 am
by Katana
Ik wil ook een K20A2 blok 8)

Posted: Tue Apr 24, 2007 5:18 pm
by mr. X
Dankje Sinan. Zal idd wel wat tijd hebben gekost :wink:

Had alleen zelf ook wel wat site's waar ik de blokken vandaan kon halen. (www.passwordjdm.com is altijd leuk eens door te kijken)

Maar ik zelf heb dit topic niet meer nodig.
Mijn besluit staat vast, en de auto (ITR) is ondertussen ook al verkocht.

Posted: Wed Apr 25, 2007 9:53 pm
by Katana
Gefeliciteerd :-?

Posted: Thu Apr 26, 2007 4:49 pm
by mr. X
Ja geloof me, met gemengde gevoelens.

Als hij niet zo vaak kapot gegaan in het afgelopen half jaar, was het misschien anders gelopen.

Ben er alleen nog niet uit hoor, qua opvolger.

Posted: Thu Apr 26, 2007 11:58 pm
by Katana

Posted: Fri Apr 27, 2007 4:46 pm
by mr. X
Ik had hem gezien! Gruwelijk mooi apparaat, maar de schade bij de kont zint me niet.
Als het eraf en erop schroeven was, zoals voor, was het zeker interessant geweest. Maar het is geen ITR, dus ga je er misschien wel op achteruit..

Tsja en NSX-en zijn weer (te) duur (in Nederland) en de type-R daarvan vind je never nooit niet.

Posted: Fri Apr 27, 2007 10:00 pm
by Katana
mr. X wrote:
Tsja en NSX-en zijn weer (te) duur (in Nederland) en de type-R daarvan vind je never nooit niet.


http://www.mobile.de/SIDnfOmVRXrtVeosHf ... 246526330&

NSX-R :wink:

Posted: Fri Apr 27, 2007 10:03 pm
by mr. X
mr. X wrote:Tsja en NSX-en zijn weer (te) duur (in Nederland) en de type-R daarvan vind je never nooit niet.


Dat zei ik, Te duur :(