Page 1 of 2
Licht ratelend geluid ATR
Posted: Fri Apr 13, 2007 12:35 am
by LCR
Vraagje...
Bij het liften hoor ik een licht ratelend geluid uit de motorkap.
Denk dat het de versnellingsbak is, maar weet niet of het zo bij de ATR hoor.
@ Ken. Jij had het er over (long time ago) dat het zo hoor bij de Type R's vanwege de racebak :?:
Posted: Fri Apr 13, 2007 5:54 am
by Gaskleppie
Bij het liften?
Van wat? Gas pedaal? Naar Amsterdam?
Er zijn wel ATR's bekend met een ratelende distributie spanner. Vervangen dat ding als hij het is!
Posted: Fri Apr 13, 2007 6:35 am
by ITR1689
Bij mij hoor ik de LSD, denk ik. Bij het gas loslaten. Ik had dat toen al vanaf het begin.
Een LSD maakt normaal iets meer herrie dan een normale diff.
Posted: Fri Apr 13, 2007 8:12 am
by RedSun
een geluid uit de motorkap.... last van metaalworm? :razz:
Posted: Fri Apr 13, 2007 3:49 pm
by LCR
:lol: geen wormen gevonden
Als het de LSD is ....ok
Als het de spanner is :shock: :shock: :cry:
Posted: Fri Apr 13, 2007 4:29 pm
by slydawg
Ik zou voor de zekerheid die spanner laten checken! Een aantal hadden hier laatst nog last van.
Posted: Sun Apr 15, 2007 4:11 pm
by LCR
Als de spanner de boosdoener is...heb je het geluid toch continu of niet?
Ik hoor het geluid alleen tijdens het liften...
Posted: Sun Apr 15, 2007 9:27 pm
by Katana
Distributie snaar, spanrol en spanner kunnen na 60k tot 70k een beetje een diesel geluid gaan geven.
Vervangen!
Wanneer is je distributie voor het laatst vervangen?
Posted: Mon Apr 16, 2007 12:05 pm
by LCR
komt ie...
105.000 km distr.riem vervangen
120.000 km onderhoudsbeurt 8 (kl.beurt)
134.351 km onderhoudsbeurt 9 (kl.beurt)
Huidige km stand is 141+
Posted: Mon Apr 16, 2007 3:08 pm
by HondArd
Bij 105.000 alléén maar de riem? dan kan de spanner best wel eens om zeep zijn. Geen overbodige luxe om 'em te laten vervangen.
Posted: Mon Apr 16, 2007 4:35 pm
by LCR
:x Welman weer een belletje geven dan. Ze zullen wel balen zeg, heb al een paar keer gebeld voor info. Hoveel centjes ben ik weeer ongeveer kwijt?
Thx 4 the info guys :thumbs:
Posted: Mon Apr 16, 2007 6:11 pm
by HondArd
Het zit 'em vooral in arbeidsloon, want ze moeten er nogal wat voor demonteren. Onderdelenprijzen staan vermeld in het desbetreffende topic.
Posted: Tue Apr 17, 2007 7:26 am
by Katana
Als de spanrol niet vervangen is met de riem ben je de L*L, kost je zo 400,- :cry: :cry: :cry:
Posted: Tue Apr 17, 2007 12:10 pm
by LCR
Duur grapje...Ferodo's weer uitstellen dan :evil:
Trouwens, kan Koot dat ook, die ferodo's zetten?
Hoeft ik niet helemaal naar RJ
Posted: Tue Apr 17, 2007 5:09 pm
by mr. X
Ferodo blokken zetten kan ik zelf nog wel...
Leveren zal hij ze niet kunnen denk ik. Dus gewoon zelf halen en dan gelijk laten doen als je hem brengt voor het geluid :wink:
Posted: Tue Apr 17, 2007 5:48 pm
by LCR
Kan ik ook, alleen vertrouw ik het niet helemaal :lol:
Zou er niet meer durven stoeien op het circuit. In mijn jonge jaren haalde ik ook vaak mijn Honda motorblok (brommerblok) helemaal uit elkaar. Een auto is zeker een andere koek! Als er wat fout gaat dan bent je ECHT de tollie :lol: :lol: !
Posted: Tue Apr 17, 2007 5:50 pm
by mr. X
Heb het zelf ook gedaan, plus schijven...
Dát doet hij nog steeds... :roll:
Posted: Tue Apr 17, 2007 7:07 pm
by slydawg
Voor de ATR zijn de Ferodo's aangepaste blokken.
TCC is volgens mij een van de weinige die ze levert, als hij niet de enige is.
Posted: Tue Apr 17, 2007 7:10 pm
by mr. X
Ze waren toch eigenlijk nooit gemaakt voor de ATR maar van een ander model accord of een prelude zou toch op de ATR passen?
Of vergis ik me?
Posted: Tue Apr 17, 2007 7:18 pm
by slydawg
Ja zoiets en dan moet er nog een aanpassing worden gedaan en die doet of laat TCC doen.