Page 1 of 1
Nieuwe velgen ATR
Posted: Fri May 04, 2007 10:44 pm
by bar honda
Ik wil nieuwe velgen aanschaffen voor mij ATR. Maar weet niet of de ET waarde wel toelaat. Mijn ATR is verlaagd 30MM. De ET waarde van de nieuwe velgen is ET 42, standaard is het ET 55. Raken zij de spatborden of de wielkast??
Weet iemand of het kan?????????
Posted: Fri May 04, 2007 11:56 pm
by Voodoo
Ze zullen zeker ver uitsteken, zou niet weten of het tegen je wielkast of je spatbord aankomt. Misschien dat Peter je hierover wat kan vertellen, hij had namelijk zijn 18inch velgen uit laten draaien. Weet alleen niet wat voor een maat hij precies had.
Posted: Sat May 05, 2007 5:06 am
by C1nder
Ik heb velgen met ET42 om mijn Accord 1.8i LS, normaal zal dit toch wel hetzelfde effect geven als op de ATR. Bij mij komen ze net gelijk met de wielkassen, maar ze raken niets en hij is ook verlaagd (wel nog niet zoveel, staat op keuringshoogte voor in België). Van band heb ik er 215/35/18 op liggen. Nog geen problemen mee ondervonden.
Posted: Sat May 05, 2007 6:55 pm
by BZRKbb2
Mijn Prelude heeft ook standaard ET55, ik rij nu met ET43 en het past bij mij juist nu beter in het totaalplaatje. Ben ongeveer 6,5cm verlaagd en nergens last van. Maar goed, dat is weer geen Accord

Posted: Sat May 05, 2007 8:03 pm
by slED9e
@bzrk ..als je maar blij bent met je velgen...

Posted: Sat May 05, 2007 11:37 pm
by BugsM
De ATR ophanging is gebouwd voor ET55 velgen. Volgens mij is de ATR ophanging weer anders dan de rest van de accord familie, dus daar mee vergelijken zal weinig nut hebben, lijkt me...
Zoek dus velgen met hoge ET waarde. En afdraaien lijkt me eigenlijk het laatste wat je moet doen...
Posted: Sun May 06, 2007 9:09 am
by ITR1689
Als wegligging belangrijk is...ET=55mm.
Voor de show? doe maar wat mooi uitziet.
Posted: Sun May 06, 2007 11:53 am
by bar honda
wegligging is zeker belangrijk. dus denk nu anders over om andere velgen te halen. Dan origeneel behouden.
Posted: Sun May 06, 2007 11:58 am
by Katana
Andere ET ga je zeker merken, gewoon verder zoeken. Of nieuwe EOM
Posted: Mon May 07, 2007 9:19 pm
by IvoG
Katana wrote:Andere ET ga je zeker merken, gewoon verder zoeken. Of nieuwe EOM
Wat is EOM Frans?
Posted: Mon May 07, 2007 10:03 pm
by BZRKbb2
Tot nu toe nog niet echt lopen smijten met de lude, maar zo ver ik t nu merk is wegligging bij mij juist verbeterd. (komt ook wel grotendeels door goeie banden die er voorheen niet opzaten).
Posted: Mon May 07, 2007 10:31 pm
by Katana
IvoG wrote:Katana wrote:Andere ET ga je zeker merken, gewoon verder zoeken. Of nieuwe EOM
Wat is EOM Frans?
equipment original manufacturer 8)
Posted: Mon May 07, 2007 10:56 pm
by IvoG
Katana wrote:IvoG wrote:Katana wrote:Andere ET ga je zeker merken, gewoon verder zoeken. Of nieuwe EOM
Wat is EOM Frans?
equipment original manufacturer 8)
De term en derhalve de afkorting is echter Original Equipment Manufacturer =
OEM en niet
EOM! :idea:
Posted: Mon May 07, 2007 11:01 pm
by Katana
:mrgreen:
Posted: Tue May 08, 2007 12:11 am
by IvoG
:mrgreen: ik dacht dat je het over een of ander merk EOM had! :lol:
Posted: Tue May 08, 2007 4:28 am
by C1nder
BZRKbb2 wrote:Tot nu toe nog niet echt lopen smijten met de lude, maar zo ver ik t nu merk is wegligging bij mij juist verbeterd. (komt ook wel grotendeels door goeie banden die er voorheen niet opzaten).
Ik heb dezelfde indruk bij mijn accord ...
Posted: Tue May 08, 2007 11:22 am
by IvoG
De spoorbreedte van de ATR is al 1 cm breder dan de standaard Accord. ET42 voegt daar 2x13mm = 2.6 cm aan toe!
De geometrie van de ATR is daar niet op berekend.