Page 1 of 1
kortsluiting, help probleem
Posted: Sat May 05, 2007 6:11 pm
by ITR-Boy
ok ik zit hier dus met een tamelijk groot probleem.
Heb een zekering die altijd stuk gaat, het gaat hier over de 20A zekering van de stoplichten, hoorn, en abs, die zich onder de motorkap bevindt.
Vooral die stoplichten zie ik toch liever werken :evil:
Iemand enig idee hoe ik hier moet aan beginnen, om de fout te zoeken.
Tweede vraagje: zouden ze bij een Honda garage de fout kunnen uitlezen, dat ik toch al weet in welk circuit ik moet zoeken.
greetz ITR-Boy
Posted: Sat May 05, 2007 6:46 pm
by roblom
Meten is weten, en dat is de enige manier.
Kortsluiting heeft niets met een foutcode te maken, dus uitlezen gaat ook niet lukken.
Posted: Sat May 05, 2007 8:30 pm
by DC2TYPER
Yep meten is weten,
ik heb ook eens een kortsluiting gehad (wel met de civic), zekering sprong en auto starte niet meer. Zoeken zoeken zoeken en zelf niks gevonden.
Dan maar gesleept tot aan de Honda garage.
Bleek dat de bevestiging van een kabelboomje los gekomen was en de armen van mijn pedalen (gas rem ambriage) hadden hier wat kabels van geraakt...
Posted: Sun May 06, 2007 9:30 am
by baRt
dit zijn altijd gruwelijk lastige problemen om te vinden. heb je een multimeter? zo'n ding om stroomsterktes en voltage te meten?
zo'n ding, en een vrije dag ga je minimaal nodig hebben ben ik bang..
Posted: Sun May 06, 2007 2:02 pm
by ITR-Boy
Nog een vraagje :
weet er iemand waar de relais van de hoorn zit, blijkbaar niet in de relaisbox onder de motorkap
greetz ITR-Boy
Posted: Sun May 06, 2007 2:16 pm
by roblom
Het relais van de horn? Heeft die wel een relais dan?
Kijk anders even in het werkplaatshandboek, daar staat een elektrisch schema in.
Posted: Sun May 06, 2007 2:24 pm
by BugsM
Zoek eerst alle verbruikers welke op die zekering zijn gezekerd. Ga dan 1 voor 1 de stekker loskoppelen van de verbruiker, totdat je geen hoge stroom meer hebt lopen. Of blijf steeds zekeringen gebruiken, maar deze zullen dan wel steeds doorbranden. Zo kun je erachterkomen of het probleem in een verbruiker zit.
Is dit niet het geval en zit er een probleem in een kabelboom, kun je de bedrading gaan controleren op sluiting onderling of met massa. Dan heb je wel een multimeter nodig...
Posted: Sun May 06, 2007 3:59 pm
by Gaskleppie
Een toeter wil nog wel eens kapot gaan en dan maken ze vaak sluiting. Al is het dan vaak wel zo dat de zekeringen er pas uit gaat als je toetert.
Haal alle bolletjes eens los die bij die zekering horen. Misschien dat dat duidekijkheid geeft.
Fout uitlezen gaat niet in dit geval. Gewoon zoeken.