Page 1 of 2

Goeie setup?

Posted: Tue May 22, 2007 8:13 pm
by Sinister
Ik heb vandaag het volgende laten plaatsen op mijn Honda Integra Type-R
http://www.avb-sports.be/honda/integra/1998-2001/exhaust/header/7800
Samen met een testpipe van Invidia ipv de catalysator, aangesloten met een flens naar 63 mm op mijn catback van buddy club spec 3
Ook heb ik een simota cold air intake.
Is dit een goeie setup of is die catvervanger en header niet goed?

Posted: Tue May 22, 2007 8:19 pm
by baRt
mja, dat is een DC sports JDM 4-1 header denk ik. Op zich niks mis mee. Je hebt wel een ongelofelijke herriebak gebouwd met die mods, damn...

en je air filter verpest het eigenlijk. De originele intake is beter. Of verleng hem, zodat het filter achter de bumper komt te hangen (COLD air intake).

De uitlaat is goed, niet geweldig. De inlaat is bagger.

Posted: Tue May 22, 2007 8:21 pm
by CyRaX
Bart: Sommige mensen vinden de bijkomende herrie geweldig.... :wink: net als ik.....hoe meer hoe beter...haha.. :D

Posted: Tue May 22, 2007 8:21 pm
by Sinister
Oops typo het is een cold air intake hoor :wink:
Deze vrijdag gaat hij op een brug dan kan ik eens fotos nemen :-)
Is het geen probleem dat die header maar 60mm is dan?

Posted: Tue May 22, 2007 9:20 pm
by baRt
ligt eraan wat je wilt... met een 63/65mm zou je er iets meer uit kunnen persen, maar het verloop van de header en de collector zijn belangrijker...

en cyrax: dat weet ik, maar dan nog... hij heeft ECHT veel herrie!

Posted: Tue May 22, 2007 9:33 pm
by Sinister
Zonder catalysator is het minder herrie dan met :wink: Meer geschreew zoals een M3 dan laag gesuis in je oren.

Posted: Wed May 23, 2007 2:15 pm
by vtecmoon
wat bedoel je met "goede" setup? wat zoek je precies? maximaal koppel of maximaal snelheid, of goede balans tussen de twee?

Er zijn zoveel mogelijkheden...

Posted: Wed May 23, 2007 5:37 pm
by Sinister
Maximaal pk natuurlijk koppel boeit me niet.

Posted: Wed May 23, 2007 6:15 pm
by baRt
full 2,5" systeem, Hytech/SMSP/RMF oid, met een AEM 3" CAI of Mugen airbox. Daarna OBD1 conversie en door Gaskleppie laten afstellen m.b.v. eCtune.

Posted: Wed May 23, 2007 9:13 pm
by BugsM
baRt wrote:ligt eraan wat je wilt... met een 63/65mm zou je er iets meer uit kunnen persen, maar het verloop van de header en de collector zijn belangrijker...



Is dit niet een 2,5inch collector? 63mm aan de buitenzijde, zoals de meeste 2,5inch collectors en 60mm binnendiameter....

Posted: Thu May 24, 2007 7:02 am
by Martin Omi Performance
ehm niet lullig bedoelt maar waarom koop je eerst iets en ga je vervolgens vragen of dat goed is. zou het beter andersom doen.

ik zou persoonlijk ook meer naar een balans van koppel/pk's zoeken en niet enkel pk's.

Posted: Thu May 24, 2007 5:29 pm
by mr. X
Je krijgt ook nooit alleen PK winst, koppel zal altijd mee stijgen aangezien koppel een afgeleide was van PK........


Of was het nou anders om :dunno:

Posted: Thu May 24, 2007 5:44 pm
by roblom
koppel x toerental = vermogen

Posted: Thu May 24, 2007 8:05 pm
by ITR1689
BugsM wrote:Is dit niet een 2,5inch collector? 63mm aan de buitenzijde, zoals de meeste 2,5inch collectors en 60mm binnendiameter....

In werkelijkheid is het precies 65mm buitendiameter. De Amerikanen kennen geen meters dus noemen ze dat 2.5" (63,5 mm).

Posted: Thu May 24, 2007 9:43 pm
by ITR639
Prijs/kwaliteit is die DC JDM toch best goed?
Wordt iets beter ingeschat dan een peak performance die ik bvb. heb en ik mag niet klagen van het resultaat.

Posted: Thu May 24, 2007 10:05 pm
by ITR1689
ITR639 wrote:Prijs/kwaliteit is die DC JDM toch best goed?
Wordt iets beter ingeschat dan een peak performance die ik bvb. heb en ik mag niet klagen van het resultaat.

Materiaal is niet zo denderend. En de buizen hangen laag. Peak performance buizen hangen nog iets lager. Qua performance gelijk aan OEM Honda JDM spruit.

Posted: Thu May 24, 2007 10:35 pm
by JDMTEG
ITR1689 wrote:
ITR639 wrote:Prijs/kwaliteit is die DC JDM toch best goed?
Wordt iets beter ingeschat dan een peak performance die ik bvb. heb en ik mag niet klagen van het resultaat.

Materiaal is niet zo denderend. En de buizen hangen laag. Peak performance buizen hangen nog iets lager. Qua performance gelijk aan OEM Honda JDM spruit.


Welk JDM spruitstuk hangt eigenlijk het minst laag? OEM?

Posted: Fri May 25, 2007 6:06 am
by Gaskleppie
SMSP of RMF zijn de toppers, Hytech hangt ook lekker hoog.

Posted: Fri May 25, 2007 7:09 am
by ITR1689
ITR897 wrote:
ITR1689 wrote:
ITR639 wrote:Prijs/kwaliteit is die DC JDM toch best goed?
Wordt iets beter ingeschat dan een peak performance die ik bvb. heb en ik mag niet klagen van het resultaat.

Materiaal is niet zo denderend. En de buizen hangen laag. Peak performance buizen hangen nog iets lager. Qua performance gelijk aan OEM Honda JDM spruit.


Welk JDM spruitstuk hangt eigenlijk het minst laag? OEM?

TODA 4-2-1. Want slechts 2 buizen onder je carterpan.

Posted: Sat May 26, 2007 11:16 am
by Sinister
Mijn spruit hangt ook hoog genoeg, zal nooit niets raken daarmee.
En de kwaliteit is zeker beter dan OEM honda spruit hoor. En voor 240 euro kannek ni klagen denk ik :)