Page 1 of 2
Mislukte of willekeurige ontsteking.
Posted: Sat May 26, 2007 6:54 pm
by bar honda
Wat kan de oorzaak van misfire zijn ?
De laatste tijd geeft mijn ATR weer steeds de foutmelding code 71, 72 en 73.
Re: Mislukte of willekeurige ontsteking.
Posted: Sat May 26, 2007 9:19 pm
by Voodoo
bar honda wrote:Wat kan de oorzaak van misfire zijn ?
De laatste tijd geeft mijn ATR weer steeds de foutmelding code 71, 72 en 73.
Wordt tijd dat je je injectoren schoon laat maken, is een bekend probleem hier. Wacht daar niet te lang mee, is een klusje van niets :!:
Posted: Sat May 26, 2007 10:12 pm
by bar honda
injectoren heb ik al laten ultra soneren en zelfs eentje vervangen.
Posted: Tue May 29, 2007 8:02 pm
by HondArd
Kijk eens een keertje naar je bougies, bij mij was er een keer eentje finaal doorgefikt. Hoe is trouwens de compressie op je zuigers?
Posted: Wed May 30, 2007 10:11 pm
by bar honda
Bougie's, rotor, verdelerkap, bougie's kabels, ontstekings module, bobine zijn allemaal vervangen. Ik heb zelfs kleppen laten stellen en de EGR klep schoongemaakt.
Posted: Sat Jun 02, 2007 11:48 am
by HondArd
Er is één injector vervangen, misschien zijn die andere drie niet helemaal goed meer?
Posted: Sat Jun 02, 2007 1:12 pm
by mr. X
Kun je die niet laten 'flowen' oid, om te kijken of hun cyclus nog goed is.
Posted: Sun Jun 03, 2007 1:29 pm
by bar honda
Vrijdag 8 juni gaat de auto naar de dealer. Hoop dat zij iets kunnen betekenen en dat zij het kunnen oplossen.
Posted: Sun Jun 03, 2007 9:02 pm
by Gaskleppie
Brandstof filter verstopt?
Posted: Tue Jun 05, 2007 5:54 pm
by bar honda
Die heb ik ook vervangen een oem van de dealer.
Posted: Wed Jun 06, 2007 10:02 pm
by HondArd
Compressie nog in orde?
Posted: Thu Jun 07, 2007 1:42 pm
by bar honda
Dat weet ik vrijdag. Dan gaat ie naar de Honda dealer.
Posted: Sun Jun 10, 2007 11:49 am
by bar honda
Ben vrijdag bij de dealer geweest en zij constateren dat de injectoren niet goed zijn. Maar dat heb ik pas laten reinigen en eentje is ook eens nieuw. De nieuwe is ook niet goed zegt de dealer, maar dat betwijfel ik. De dealer zegt dat het geen kwaad kan. Ik geloof er helemaal niks van. Wat kan ik nog doen??
Posted: Sun Jun 10, 2007 3:14 pm
by mr. X
4 nieuwe injectoren proberen.
Of iemand van het forum lief aankijken en hopen dat je ze even mag lenen...
Kan het dan niet de brandstofpomp zijn. Als die niet meer genoeg benzine aan levert gaan de injectoren sputteren?
Posted: Tue Jun 12, 2007 6:56 pm
by bar honda
Injectoren zijn niet goedkoop. €204 ex btw per stuk. En dan keer vier, 4 nieuwe inj. kopen is geen probleem als het maar opgelost is. Anders geef ik geld uit voor niets.
Posted: Tue Jun 12, 2007 10:21 pm
by mr. X
Daarom proberen of je ze van iemand kan proberen.
Ik kan je er helaas niet aan helpen anders had ik het wel gedaan.
Posted: Wed Jun 13, 2007 3:19 pm
by Mydogisgone
je mag wel ff 4 injectoren van mijn h22 gebruiken.
Posted: Thu Jun 14, 2007 5:44 pm
by bar honda
Nou dat zou ik fijn vinden, alvast bedankt. Maar is de injector van een h22 wel hetzelfde als h22a. Ik dacht dat d einjectoren van een ATR veel groter is qua capaciteit (cc).
Posted: Sat Jun 16, 2007 9:42 am
by Katana
bar honda wrote:Ben vrijdag bij de dealer geweest en zij constateren dat de injectoren niet goed zijn. Maar dat heb ik pas laten reinigen en eentje is ook eens nieuw. De nieuwe is ook niet goed zegt de dealer, maar dat betwijfel ik. De dealer zegt dat het geen kwaad kan. Ik geloof er helemaal niks van. Wat kan ik nog doen??
Ik zou ze nogmaals laten reinigen.
Controleer de bougies ook weer
Probeer ook de vorige eigenaar te spreken, wat voor benzine is er al die jaren in gegaan?
Posted: Sat Jun 16, 2007 2:02 pm
by bar honda
Ik zal ze nog eens laten reinigen, kijken wat het dan doet. Bougies zijn niet eens zo oud. Zit niet eens 20.000km op, zijn platinum moet toch een ton mee kunnen gaan.