Page 1 of 1

Paar vragen over k20

Posted: Sun May 27, 2007 12:14 am
by S.J.
Een vriend van me heeft laatst dus een k20 blok gekocht die wil hij in zijn Civic Coupe gaan swappen. Wij vroegen ons een paar dingen af:
Image

Kan iemand zo op het oog zien of het een JDM of EDM blok is? Ik zat zelf te denken aan EDM want ik zie delen van de carroserie die zwart zijn. Ik weet ook wel dat er zwarte DC5's en zwarte EP3's in Japan geleverd zijn maar niet zoveel als hier.

Hoeveel pk eruit te halen valt N/A (Budget is geen probleem)

Moeten er nog dingen opgeofferd worden zoals stuurbekrachtiging etc...

Zijn er nog dingen waar je op moet letten met het rijden van zo een motor.

Owja voor de geintresseerden hij wordt in een Honda Civic Coupe LSi.


Ik hoor het wel alvast bedankt.

Posted: Sun May 27, 2007 12:27 am
by hardcorehonda
heeft die vriend ook een EVO?

want dan kan hij met zijn vragen terrecht bij zijn monteur.. ryan.
Je kan ook even op ons forum (www.hondaperformance.nl) NIELS ee8 aanspreken.
Hij rijd met een k20 in een EG hatch en heeft zich behoorlijk verdiept in de k20 en de mogelijkheden.

Posted: Sun May 27, 2007 12:28 am
by slydawg
Hey, ken dit blok.
Als je naar de motorcode kijkt weet je het, K20A=JDM K20A2=EDM.

Posted: Sun May 27, 2007 2:06 am
by S.J.
hardcorehonda wrote:heeft die vriend ook een EVO?

want dan kan hij met zijn vragen terrecht bij zijn monteur.. ryan.
Je kan ook even op ons forum (www.hondaperformance.nl) NIELS ee8 aanspreken.
Hij rijd met een k20 in een EG hatch en heeft zich behoorlijk verdiept in de k20 en de mogelijkheden.


Ja Barry heet hij. Ik zal het hem wel even doorgeven.

Posted: Sun May 27, 2007 3:16 am
by mr. X
Plus de JDM K20 heeft een LSD, en dit zou dan op de bak moeten staan.

Als je gaat blue-printen met ITB's zul je wel een 300+ pk uitkomen. Maar dan ben je akelig wat kwijt.
Met de wat betere 'bolt-ons' (I, H, E, Cams etc) moet je 235-250 wel redden denk ik.

Posted: Sun May 27, 2007 10:12 am
by LCR
Heee, is het een donkerrode Lsi die al wat gericed is ?

Posted: Sun May 27, 2007 2:33 pm
by S.J.
mr. X wrote:Plus de JDM K20 heeft een LSD, en dit zou dan op de bak moeten staan.

Als je gaat blue-printen met ITB's zul je wel een 300+ pk uitkomen. Maar dan ben je akelig wat kwijt.
Met de wat betere 'bolt-ons' (I, H, E, Cams etc) moet je 235-250 wel redden denk ik.


Jup ik weet van LSD. En zoals ik al zei geld is geen probleem.

Heee, is het een donkerrode Lsi die al wat gericed is ?

Klopt hij heeft gisteren ze oude LSi terug gekocht die maakt ie bone stock en daarna opbouwen.

Posted: Sun May 27, 2007 7:28 pm
by Undutched
it should say something on the Intake Manifold

PRC - JDM
PRB - EDM

i think, something like that is also noted on the ECU, but not too sure...

Posted: Mon Jun 18, 2007 6:10 pm
by ee8
Undutched wrote:it should say something on the Intake Manifold

PRC - JDM
PRB - EDM

i think, something like that is also noted on the ECU, but not too sure...


yep, ecu's zijn ook anders.....

beetje oud topic btw.....gaat topic starter nog swappen?