Page 1 of 2
strutbar
Posted: Sun May 27, 2007 1:00 am
by Martin Omi Performance
ben op dit moment naar front en rear strutbar aan het zoeken.
iemand een aanrader?
heb gekeken voor carbing, mugen, spoon, passwjdm..
carbing heeft brakeboosersupport als extra
mugen is goed solide en past op de oem mounting points en dus niet op de schokbrekertorens
spoon lees ik veel dat het crap is
password jdm lijkt me opzich wel redelijk qwa vorm en kwaliteit
dus iemand nog voorstellen welke te nemen?
greetz
Posted: Sun May 27, 2007 1:15 am
by hardcorehonda
ik heb de password jdm strut op mijn auto (VOORBOVEN).
Geen ITR maar een civic..
de achterste is in mijn ogen minder goed dan de stock itr.
Ik heb al verschillende verhalen gelezen van redelijk zacht materiaal.
Iets wat zich op de 3point niet uit door de construktie.
Pasvorm is goed van de voorste... maar als je de kans ziet om de carbing te nemen zou ik dit zeker doen.
brakestopper is een leuke extra die voor circuit werk wel eens waardevol kan zijn.
reken voor een passw 230 a 240 euro.
en voor een carbing 350 tot 500 euro. (sommige vragen de hoodprijs ivm zeldzaamheid en transport)
Spoon heb ik vele malen in mijn handen gehad en vrienden hebben ze op auto's gehad.
Pasvorm is prima, maar ik denk dat ze minder goed werken door hun construktie met scharnierpunten.
Bewijs hiervoor heb ik echter niet.
Mugen is schitterend mooi spull maar persoonlijk zie ik de meerwaarde tov de stock ITR (die ook erg goed is) niet zo..
Het werkt.. maar kost ook een hele berg.
de verhouding klopt niet tussen de prijs en werking ervan.
Misschien dat het zich uit in een langere levensduur.
Posted: Sun May 27, 2007 10:41 am
by Martin Omi Performance
wil dus idd een carbing van voor met een brake stopper. heb dus een mugen overwogen maar denk dat het idd niet beter dan stock zal zijn,maar enkel meer "bling'oplevert en thats it.
heb wel gelezen dat de achterste strut een goede moet zijn omdat anders de wegligging verander. heb op engelse frums al gelezen dat dat al gebeurt door de oem te plaatsen achter.
zou em racing achter niet goed kunnen zijn?
Posted: Sun May 27, 2007 11:49 am
by ITR-Boy
zou em racing achter niet goed kunnen zijn?
was deze ook aan het overwegen, het gaat over deze
maar ik heb mijn twijfels over de verbinding, is wel snel demonteerbaar

Posted: Sun May 27, 2007 11:59 am
by Black.S
Is het merk Tanabe ook niets voor je?.
Posted: Sun May 27, 2007 3:16 pm
by mr. X
Ik meende dat Martin de EM 3 punts strutbar had.
Posted: Sun May 27, 2007 5:14 pm
by Nyther
Password 3 pount strut is toch echt wel DIK beter als een carbing 3 point strut he!
de EM racing setup ziet er leuk uit voor het oog maar is vrij nutteloos met al die losse koppelstukken en plaatjes.
password is gewoon superieur over de rest!
alles uit een stuk vervaardigd! hier krijg je echt geen flex mee!
Posted: Sun May 27, 2007 5:33 pm
by D-Rex
Nyther wrote:Password 3 pount strut is toch echt wel DIK beter als een carbing 3 point strut he!
Waar maak jij dat uit op? Dat tussenschotje? Is misschien wel nodig omdat pwjdm goedkoop slap aluminium gebruikt....
Posted: Sun May 27, 2007 5:47 pm
by hardcorehonda
D-Rex wrote:Nyther wrote:Password 3 pount strut is toch echt wel DIK beter als een carbing 3 point strut he!
Waar maak jij dat uit op? Dat tussenschotje? Is misschien wel nodig omdat pwjdm goedkoop slap aluminium gebruikt....
idd...
niet lullig bedoeld , maar het zijn kreten van mensen die waarschijnlijk geen van beiden in hun handen hebben gehad.
he alluminium van de passw is een zachte soort.
In hoeverre dit de prijs/kwali beinvloed weet ik niet, maar ik durf niet te zeggen dat deze UBER alles is....
voor het geld mag je niet klagen.
Posted: Tue May 29, 2007 4:33 pm
by ITR-Boy
misschien is de j's racing ook wel wat?
Greetz ITR-Boy
Posted: Tue May 29, 2007 6:00 pm
by ITR1689
Neem eentje zonder scharnierpunten....
Posted: Tue May 29, 2007 9:53 pm
by mr. X
Maak er zelf maar een... Dat moet wel lukken toch.
Posted: Wed May 30, 2007 4:15 pm
by Sinan
een Miracle X Cross Bar
wel prijzig

Posted: Wed May 30, 2007 4:41 pm
by mr. X
Die is wel mooi, maar het gaat niet alleen om het middelste gedeelte, vooral om de verbinding. Dus dat hij compleet uit één stuk bestaat, zoals de PasswordJDM brace.
Posted: Wed May 30, 2007 6:39 pm
by Sinan
hoe moet je dan de onderste twee punten vast maken ?
moet je dan boren of ?

Posted: Wed May 30, 2007 9:22 pm
by Katana
Tein heb ik goede ervaring mee, goede JDM kwaliteit/prijs verhouding
Posted: Wed May 30, 2007 10:07 pm
by mr. X
Sinan wrote:hoe moet je dan de onderste twee punten vast maken ?
moet je dan boren of ?
:dunno:
Je gaat niets boren
Zoals je ziet bij de PasswordJDM zit bij de plaatsen waar hij op de vering staat een vaste verbinding. Bij de meeste bestaat het allemaal uit 2 delen. Dus kun je eerst de eerste 2 gedeeltes monteren, waarna er vaak één enkele buis tussen de 2 verbindings stukken komen.
Waar de onderste 2 punten van de cross-brace zitten, zaten volgens mij standaard gaten met afdichtdopjes erover. Weet het echter niet zeker.
Of je kon ze zo in je bodemplaat draaien, een van de twee :-)
Posted: Wed May 30, 2007 10:35 pm
by VTECRob
Afdichtdopjes...
Bovenaan rechts nog een van te zien...

Posted: Wed May 30, 2007 10:37 pm
by VTECRob
ow en er rijd inderdaad al iemand met die EM Racing Bars rond :wink:

Posted: Wed May 30, 2007 11:22 pm
by Sinan
wie z´n auto is dat? en wat zijn de ervaringen over de EM Racing bars?