Page 1 of 1

rijdt er iemand met een quaife diff in zijn EP?

Posted: Sat Sep 22, 2007 6:43 pm
by ee8
topic name sais it all...

ervaringen? montage?

Posted: Sat Sep 22, 2007 6:56 pm
by Tush
Ik rij zelf met een KAAZ LSD op mijn EP3 uit 2004. Zat er al op toen ik hem kocht. Om het er op te zetten is wel een klusje wat ik hoorde.

Samen met de LSD, de verlaging (schroefset) en de veerpootbrug rijdt mijn EP3 super :razz:

LSD is vooral te merken halverwege de bocht wanneer je het gaspedaal goed intrapt...meer tractie :wink:

LSD kost wat, maar is een supergoede upgrade!

Posted: Sat Sep 22, 2007 7:00 pm
by ee8
Tush wrote:Ik rij zelf met een KAAZ LSD op mijn EP3 uit 2004. Zat er al op toen ik hem kocht. Om het er op te zetten is wel een klusje wat ik hoorde.

Samen met de LSD, de verlaging (schroefset) en de veerpootbrug rijdt mijn EP3 super :razz:

LSD is vooral te merken halverwege de bocht wanneer je het gaspedaal goed intrapt...meer tractie :wink:

LSD kost wat, maar is een supergoede upgrade!


ik weet wat een lsd doet, en weet hoe je hem inbouwt......

ken alleen niemand die met een quaife rijdt, wat ervaringen en eventuele issues aangaat.....

Posted: Sat Sep 22, 2007 7:06 pm
by Tush
Ok....wat een Quaif op een EP3 doet weet ik natuurlijk niet.

LSD in een EP3 is sowieso zeldzaam in Nederland...volgens mij rijden er maar twee EP3's met LSD...

Posted: Sat Sep 22, 2007 7:08 pm
by ee8
Tush wrote:Ok....wat een Quaif op een EP3 doet weet ik natuurlijk niet.

LSD in een EP3 is sowieso zeldzaam in Nederland...volgens mij rijden er maar twee EP3's met LSD...


met aftermarket lsd bedoel je?

Posted: Sat Sep 22, 2007 7:13 pm
by Tush
weet ik niet... Ik kreeg te horen dat de upgrade die ik op mijn auto heb niet veel voorkomt in NL... Jim van Hyperformance (en ook Frans) vertelden allebei dat het weinig voorkomt. Hooguit op een auto of twee à drie, waaronder die van mij dus....

Posted: Sat Sep 22, 2007 7:20 pm
by redlude94vtec
Ik heb een Quaif in mijn Prelude, maar dat was toch niet de vraag? Inbouwen was erg tijdrovend. Heb het bij TCC laten doen, en het past vrijwel nooit vertelde hij. Er moest altijd een ring custom gemaakt worden zodat het past. Ik heb gelijk een lichtmetaal vliegwiel en een nieuwe koppeling laten monteren. Als ze toch bezig waren...

Posted: Sat Sep 22, 2007 9:48 pm
by slydawg
ee8 wrote:
Tush wrote:Ok....wat een Quaif op een EP3 doet weet ik natuurlijk niet.

LSD in een EP3 is sowieso zeldzaam in Nederland...volgens mij rijden er maar twee EP3's met LSD...


met aftermarket lsd bedoel je?


Je weet dat EP3 af fabriek zonder LSD komt he :wink: tenzij het JDM is.

Ik zelf heb geen ervaring met Quaife maar ik ken een aanal jongens in de UK die ermee rondrijden en alle ervaringen zijn positief, geen negatieve meldingen.

Posted: Sun Sep 23, 2007 8:50 am
by Martin.O
Miquel heeft wel veel ervaring ZONDER diff

Posted: Sun Sep 23, 2007 11:59 am
by slydawg
Martin.O wrote:Miquel heeft wel veel ervaring ZONDER diff


Ervaring MET diff. komt nog 8)

Posted: Mon Sep 24, 2007 5:35 am
by Sander
Na 16 oktober zullen we het weten dan wordt mijn Quaife in mijn Ep3 gemonteerd..

Posted: Mon Sep 24, 2007 1:58 pm
by riddertje
ik rij met een quaife lsd
Is een zeer goede upgrade als je bochten sneller wil nemen.
Ondertussen ben ik het gewoon om er mee te rijden,in het begin voel je wel degelijk het lsd werken.
nadelen heb ik nog niet opgemerkt...
Kostte iets van een 500 euro om het te plaatsen.

Posted: Mon Sep 24, 2007 7:14 pm
by ee8
riddertje wrote:ik rij met een quaife lsd
Is een zeer goede upgrade als je bochten sneller wil nemen.
Ondertussen ben ik het gewoon om er mee te rijden,in het begin voel je wel degelijk het lsd werken.
nadelen heb ik nog niet opgemerkt...
Kostte iets van een 500 euro om het te plaatsen.


500 euro......als je bak enzo nog gewoon in je auto zit en je het niet zelf doet......

mijn motor ligt er toch naast, verwacht niet zo'n probleem met de montage......

denk dat ik maar eentje ga kopen.......is eigenlijk het enige wat ik nog suspensiontechnisch nodig heb..... 8)

Posted: Tue Sep 25, 2007 6:12 am
by Gaskleppie
Nodig is het zeker ja......

Ik heb in een EG k20 gereden op zandvoort. Lekker zwarte strepen trekken het rechte stuk op..... ;)

Posted: Tue Sep 25, 2007 8:49 am
by Sander
Gevonden wat interesante fotos op civictype-r.co.uk

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Meer fotos hier(wel registreren): http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... 9&t=105850

Posted: Tue Sep 25, 2007 9:32 am
by AllGo
Hmmm... Die bakken lijken nog vrij veel op de oude honda versnellingsbakken (B serie). Ik zie een lagertje extra en wat andere schakelvorken.

Dan snap je toch niet waarom deze bakken een stuk vaker overlijden...

Posted: Tue Sep 25, 2007 3:56 pm
by slydawg
AllGo wrote:Hmmm... Die bakken lijken nog vrij veel op de oude honda versnellingsbakken (B serie). Ik zie een lagertje extra en wat andere schakelvorken.

Dan snap je toch niet waarom deze bakken een stuk vaker overlijden...


Waar zie/lees/hoor je dat ze vaker overlijden?
Dat stroef schakelen kan voorkomen is wat anders als overlijden.

Posted: Tue Sep 25, 2007 9:21 pm
by Tush
Even tussen neus en sch...mlippen door....

Ik heb door het plaatsen van de KAAZ LSD een kilometertellerafwijking. 140 op de teller is 120 op GPS. Nu heeft een normale kilometerteller rond de 10% afwijking...ik heb daarbovenop dus nog een extra afwijking (logischerwijs bij lage snelheden dus minder afwijking...bij hoge meer!)

Ik weet niet of het Quafe LSD dat ook heeft...maar let er op!

Frans is voor mij nu aan het kijken of er in Japan een snelheidssensor is te krijgen afkomstig van een japanse ctr. Schijnt dat het dan verholpen is. Hoe het precies zit weet ik niet...heeft met omwentelingen en pulsen te maken.

Posted: Wed Sep 26, 2007 7:45 am
by ee8
afwijking geen idee.

die heb ik toch al door mijn bandenmaat....