Page 1 of 2
Reviseren?
Posted: Tue Oct 09, 2007 9:01 pm
by Sinister
Ik vroeg me af na hoeveel km je een honda B18C6 best laat reviseren?
Wat ik de laatste tijd gemerkt heb is dat hij nogal raar doet mn motor, bij nat weer trekt hij van geen hol meer vooruit, net als bij vochtig weer of heet weer. Ik heb de indruk dat hij inhoud, onderin vooral. En ik weet niet direct aan wat het kan liggen. Ook vind ik dat hij laatste tijd nogal veel verbruikt en dan spreek ik over een 10 liter per 50 km. Olie gebruikt hij nog niet zoveel dat moet ik wel zeggen. Al hangt mn bumper wel regelmatig vol roetsporen. :lol: Ook maakt hij rare geluiden aan de wielen maar dat ligt aan mn rollement dat kapot is volgens mij. Ook zijn mijn remschijven zo versleten als maar zijn kan volgens mij, het minste dat ik rem krijg ik getril op het stuur.
Iemand ideeën?
Greetz
Posted: Tue Oct 09, 2007 9:07 pm
by ee8
inhouden, brandstofverbruik en vieze achterkant heeft met rijk lopen te maken als ik het zo zie.....
Posted: Tue Oct 09, 2007 9:15 pm
by Sinister
Is nogthans pas afgesteld door Inter Tuning dus mss da zij hem te rijk gezet hebben?
Posted: Tue Oct 09, 2007 9:37 pm
by bertjehonda
die is volgens mij dan afgesteld om verkracht te worden ik zal als ik jou was eens nagaan hoe rijk hij staat heb je een brandstofdrukregelaar?
wat zijn je huidige mods? denk eigenlijk dat je geen brandstofdrukr. nodig heb als je die heb dan terminste.
Posted: Tue Oct 09, 2007 9:52 pm
by Sinister
Mods: Cold Air Intake, collecteur, buddyclub spec 3 catback en Unichip
Geen brandstofdrukregelaar.
Posted: Tue Oct 09, 2007 10:00 pm
by mr. X
Heb je er een Air fuel metertje in zitten?
Trillen in het stuur is kromme schijven, dat denk ik.
Kost je niet zoveel 2e hands.
Misschien tijd voor algeheel grondig onderhoud?
Posted: Wed Oct 10, 2007 8:09 am
by jimmy
ik geloof dat jij ooit is een post gedaan hebt in mijn voorstel topic,
dat 300.000km geen probleem was,dus ja :roll:
Posted: Wed Oct 10, 2007 12:28 pm
by AllGo
Sinister wrote:Unichip
Daar heb je je probleem...
Posted: Wed Oct 10, 2007 1:22 pm
by Benjdmin
mr. X wrote:Misschien tijd voor algeheel grondig onderhoud?
Seriously, show your car some love and give her a good seeing to!
Oh and kill the unichip...
:-?
Posted: Wed Oct 10, 2007 4:08 pm
by wilco
AllGo wrote:Sinister wrote:Unichip
Daar heb je je probleem...
Waarom in de UK rijden ze volop met de Unichip?Al is het niet de ideale manier van afstellen.
Posted: Wed Oct 10, 2007 4:47 pm
by AllGo
wilco wrote:AllGo wrote:Sinister wrote:Unichip
Daar heb je je probleem...
Waarom in de UK rijden ze volop met de Unichip?Al is het niet de ideale manier van afstellen.
En volop mensen roken, betekent nog niet dat het goed is
Posted: Wed Oct 10, 2007 6:26 pm
by Sinister
Mijn auto krijgt ruim op tijd zijn onderhouden, @ Jimmy ik beweer ook niet dat ie 300000 km zal rijden en nog altijd evengoed rijd als in het begin ik beweer wel dat hij 300000 km uithoud. Die unichip is niet het probleem volgens mij al kan het wel zijn dat hij daardoor te rijk staat. Unichip doet net hetzelfde als hondata.
Hij verbruikt atm 0,5 liter olie op 3000 km is dat veel?
Ik moet wel zeggen dat ik geen rookpluimen zie als ik rij. Enkel in het begin van vtec.
Posted: Wed Oct 10, 2007 6:31 pm
by ee8
rijk lopen zou ik in eerste instantie in je tuning zoeken, unichip dus. kan 10x hetzelfde doen als elk ander management systeem maar als het niet goed afgesteld is loopt ie te rijk, klaar.
ik zou heel erg oppassen met langdurig met te rijk mengsel rijden, sloopt je motor op langere termijn net zo erg als bijvoorbeeld te weinig olie. onverbrande brandstof gaat in je olie zitten en dat doet de werking hiervan weinig goeds. ruik eens aan je peilstok als je die eruit trekt, als ie echt poeprijk loopt zal je olie naar benzine stinken.
heb je een air/fuel meter? waar je je mengselverhouding af kunt lezen?
heeft ie zoveel benzineverbruik gehad sinds ie getuned is?
Posted: Wed Oct 10, 2007 6:49 pm
by Sinister
Nee foutje getikt het is 10 liter voor 100 km maar dan moet ik nog niet eens veel in vtec rijden. Laat ons zeggen dat ik gemiddeld 20% in vtec kom en dat ik met een volle bak 400 km doe dus ik vind dat vrij weinig, wat vinden jullie dervan?
Ik heb geen air fuel metertje spijtig genoeg

Posted: Wed Oct 10, 2007 7:13 pm
by DC2TYPER
400 km met een tank vind ik nog wel meevallen.
Ik heb geen problemen zoals jij schrijft maar ik haal meestal tussen de 400 en 450 kilometer met een tank.
Hoeveel kilometer heeft uw blok nu als ik mag vragen ?
Posted: Wed Oct 10, 2007 7:14 pm
by ee8
Sinister wrote:Nee foutje getikt het is 10 liter voor 100 km maar dan moet ik nog niet eens veel in vtec rijden. Laat ons zeggen dat ik gemiddeld 20% in vtec kom en dat ik met een volle bak 400 km doe dus ik vind dat vrij weinig, wat vinden jullie dervan?
Ik heb geen air fuel metertje spijtig genoeg
1:10 is normaal voor een honda motor.
Posted: Wed Oct 10, 2007 7:30 pm
by Sinister
Volgens de teller 123000 km maar volgens mij heeft ie er wel meer.
Posted: Wed Oct 10, 2007 8:00 pm
by HondaDelsol
DC2TYPER wrote:400 km met een tank vind ik nog wel meevallen.
Ik heb geen problemen zoals jij schrijft maar ik haal meestal tussen de 400 en 450 kilometer met een tank.
Hoeveel kilometer heeft uw blok nu als ik mag vragen ?
Moest ik er 400 halen met 1 tank zou ik blij zijn. Haal met moeite 300 en dat is dan nog met een niet overdreven uitbundige rijstijl...
Posted: Thu Oct 11, 2007 10:36 am
by AllGo
Sinister wrote:Unichip doet net hetzelfde als hondata.
Nee
Posted: Thu Oct 11, 2007 11:40 am
by Sinister
Leg het verschil dan maar is uit.