Page 1 of 1

Remmen ATR

Posted: Thu Feb 21, 2008 8:19 pm
by ATR 270
Binnenkort ga ik mijn remmerij upgraden, maar zit die remmerij bij een ATR op het lagerhuis of op de naaf?

Posted: Fri Feb 22, 2008 10:49 pm
by IvoG
Wat versta jij onder remmerij?

Posted: Sat Feb 23, 2008 1:11 am
by Hakkinen
Wat voor mogelijkheden zijn er om de remmen te upgraden?
Qua schijven bedoel ik dan voornamelijk?
Moet binnenkort ook nieuwe schijven en wil het meteen goed doen.

Posted: Sat Feb 23, 2008 9:53 pm
by IvoG
Ik heb schijven met groeven besteld bij 3G-Brakes in Engeland.

Posted: Sat Feb 23, 2008 10:08 pm
by ATR 270
de remmerij van mijn laatste 4 Honda's komt van ATD international
geperforeerde schijven uit Italie met ferrodo ds2500 voor een meer dan nette prijs

Voorschijf 658026 RL nettoprijs p/st E 69.00
Ferodo sportremblokset DS 2500-905 nettoprijs p/set E 115.00

Achterschijf 658199 RL nettoprijs p/st E 69.00
Ferodo sportremblokset DS 2500-7163 nettoprijs per set E 59.50

Prijzen ex verzendkosten en ex btw.
en geloof mij: geen fading en geen kromme schijven, dat krijg je never voor elkaar met deze setup


maar on-topic: op naaf of lagerhuis?

Posted: Sun Feb 24, 2008 9:38 pm
by ATR 270
moet ik nou echt eerst die dingen er zelf afschroeven?
dat weet iemand toch wel hier?

Posted: Sun Feb 24, 2008 11:00 pm
by bar honda
De schijven zijn zowel voor en achter op naaf.

Posted: Mon Feb 25, 2008 2:39 pm
by Gaskleppie
Ik vind het nogal een beetje vreemde vraag....

Een wielnaaf is het draaiende gedeelte, en daar zit natuurlijk de schijf aan vast.
Het lagerhuis is waar het lager in zit en is dus bij een Honda tevens de fusee arm, en daar zit de klauw aanvast.

Wat wil je nu presies weten?

Posted: Mon Feb 25, 2008 3:33 pm
by BugsM
Gaskleppie wrote:Ik vind het nogal een beetje vreemde vraag....

Een wielnaaf is het draaiende gedeelte, en daar zit natuurlijk de schijf aan vast.
Het lagerhuis is waar het lager in zit en is dus bij een Honda tevens de fusee arm, en daar zit de klauw aanvast.

Wat wil je nu presies weten?


Bij een accord coupe zit bijvoorbeeld het lager in/op de remschijf. Dit lagerhuis krijg je niet gemakkelijk van de schijf af en moet je persen.
Bij een ATR zit de schijf gewoon los op de naaf....

Posted: Mon Feb 25, 2008 8:11 pm
by ATR 270
BugsM wrote:
Gaskleppie wrote:Ik vind het nogal een beetje vreemde vraag....

Een wielnaaf is het draaiende gedeelte, en daar zit natuurlijk de schijf aan vast.
Het lagerhuis is waar het lager in zit en is dus bij een Honda tevens de fusee arm, en daar zit de klauw aanvast.

Wat wil je nu presies weten?


Bij een accord coupe zit bijvoorbeeld het lager in/op de remschijf. Dit lagerhuis krijg je niet gemakkelijk van de schijf af en moet je persen.
Bij een ATR zit de schijf gewoon los op de naaf....


dat bedoelde ik dus: bij mijn 96-er Accord kreeg je de schijven er ook met geen mogelijkheid af. Vandaar deze vraag, voordat ik straks weer met dezelfde ellende zit. maar het is me duidelijk nu, THNX 8)
topic mag van mij dicht

Posted: Thu Mar 06, 2008 11:18 am
by Hakkinen
ATR 270 wrote:de remmerij van mijn laatste 4 Honda's komt van ATD international
geperforeerde schijven uit Italie met ferrodo ds2500 voor een meer dan nette prijs

Voorschijf 658026 RL nettoprijs p/st E 69.00
Ferodo sportremblokset DS 2500-905 nettoprijs p/set E 115.00

Achterschijf 658199 RL nettoprijs p/st E 69.00
Ferodo sportremblokset DS 2500-7163 nettoprijs per set E 59.50

Prijzen ex verzendkosten en ex btw.
en geloof mij: geen fading en geen kromme schijven, dat krijg je never voor elkaar met deze setup


maar on-topic: op naaf of lagerhuis?

Wat voor merk schijven zijn dat?
Ze zijn wel een stuk goedkoper dan Honda schijven, 170 euro voor de set.