Page 1 of 3
FN2 CAI
Posted: Tue Mar 11, 2008 10:22 am
by Nick
Goedemorgen mensen,
Zoals iedereen zo ongeveer weet rij ik met de FN2 rond met Cold air intake.
Nu heb ik sins dat de CAI er op zit een paar probleempjes,
Heb nu 2 x gehad dat het motormanagement lampje is aangegaan. uit laten lezen, AUto kreeg teveel brandstof.. :shock:
Nu heb ik ook sins de CAI er onder zit een soort van HIK in de motor.
Bij ongeveer 3 a 4k rpm en geef dan vol gas.. dan hikt de auto 1 a 2 x en daarna schiet die er vandoor..
IK ben bang dat dit de oorzaak is van het brandstof teveel?
Kan het zijn dat de auto teweinig lucht krijgt? en is hier een oplossing voor?
Begin nu gewoon echt te twijfelen om weer de OEM box terug te plaatsen :cry:
Heeft de EP3 hier ook last van??
Posted: Tue Mar 11, 2008 12:54 pm
by slydawg
EP3 hier geen last van. Ook nog nooit van gehoord bij de EP3.
Vraag je dealer naar de precieze foutcode.
Alle sensoren etc goed vast? Geen valse lucht die ergens aangezogen wordt?
Dit is de CAI die in je voorbumper zit?
JE zou denken dat als je meer lucht nu krijgt dmv de cai dat je juist wat armer zou lopen tenzij de ecu over compenseert maar dat lijkt me sterk.
Posted: Tue Mar 11, 2008 1:03 pm
by Nick
Ja dat is de CAI die in je voorbumper zit.
Foutcode kwam er ook in tijdens de "hik"
Er wordt voor zover ik weet en zie nergens valse lucht aangezogen.
Posted: Tue Mar 11, 2008 1:06 pm
by AllGo
FN2 werkt met MAF sensor, in tegenstelling tot de MAP sensor die op de vorige generaties te vinden was. Die MAF sensoren zijn vreselijk gevoelig voor aanpassingen.
Posted: Tue Mar 11, 2008 1:34 pm
by Nick
oke, dat is duidelijk.
Dus het is wachten op een andere ecu? :cry:
Posted: Tue Mar 11, 2008 5:40 pm
by Gaskleppie
heb je een olie filter onderaan die CAI hangen? Zeker als die nieuw is komt er nog wel eens wat olie mee wat een MAF sensor ernstig kan beinvloeden. Veel impreza rijders hebben hier ook last van. Dit is op te lossen door een droog filter te monteren ala een Apexi filter.
Posted: Tue Mar 11, 2008 7:53 pm
by Nick
Nee zit een Injen filter onder.. zown grote paddestoel.
Posted: Tue Mar 11, 2008 8:16 pm
by Keung
Het zou ook kunnen door de CAI er teveel lucht erin gaat en de benzine-aansturing niet kan bijbenen en hierdoor een benzine-overschot inspuit.
Hiermee kan de motor idd even hikken omdat de mengselverhouding niet optimaal is.
Posted: Tue Mar 11, 2008 8:42 pm
by AllGo
Het is wel een met olie geimpregneerd filter (dat is wat Frank bedoelt):
Dit is wat ze er zelf over zeggen:
7. Will an Injen air intake system cause my vehicle's mass air sensor to fail?
7. Currently, Injen is unaware of any evidence that an Injen air intake, air filter or oil from an Injen air filter can damage or cause the malfunction of a Mass Air Flow sensor, regardless of the vehicle involved. Injen is the only company offering a Tuned Air Intake system (MR Technology) that takes into consideration the factory air to fuel ratio settings. We are committed to quality products, proper testing and vehicle compatibility designed to follow OEM settings preventing the possibility of vehicle damage or malfunction of any automotive component. Currently we have not received any claims of damage or problems.
Posted: Wed Mar 12, 2008 11:11 pm
by eteuben
AEM’s lifetime DRYFLOW Synthetic air filter is 99.53% efficient in FINE DUST testing, filters dirt as small as one micron, and never needs filter oil!
Ook AEM schermt met een olieloos oliefilter. De verhalen van met olie besmeurde sensoren hoorde ik ook vaker bij KN filters.
Posted: Thu Mar 13, 2008 9:10 am
by Nick
Wat zouden jullie doen?? orginele bak waar terug plaatsen?
Posted: Thu Mar 13, 2008 10:02 am
by Katana
Nick wrote:Wat zouden jullie doen?? orginele bak waar terug plaatsen?
Het verhaal bij Injen neerleggen.
Vragen wat ze hiervan weten en hoe het kan worden opgelost.
Kom je er niet uit laat het me dan even weten dan help ik je even verder :wink:
Posted: Thu Mar 13, 2008 12:53 pm
by Nick
Het is geen filter voor de FN2 maar voor de SI die is geleverd in USA.. misschien dat dit hiermee te maken heeft?
Posted: Thu Mar 13, 2008 1:20 pm
by slydawg
Nogmaals, wat is die foutcode die de dealer heeft uitgelezen??
Dit moet toch meer duidelijkheid geven over waar het aan kan liggen...
Posted: Thu Mar 13, 2008 2:51 pm
by Nick
Ik ga even navragen bij de dealer, of ze nog weten welke foutcode het was.
Posted: Fri Mar 14, 2008 4:54 am
by bartman
pffff ist hier ook van da :-( zelf hadek graag een CAI gemonteerd op men fn2 maar er is 1 voorwaarde: het motormanagement lampje mag niet gaan branden!! want men vorige auto (corsa c GSI)had dit ook met cai en ik word daar helemaal gek van !
indien jullie dit opgelost krijgen gelieve dit te laten weten...
Posted: Sun Mar 16, 2008 9:08 pm
by culasse
Ik wil graag wat vragen over de Injen CAI.
Heeft iemand het ding van binnen bekeken? Het gaat mij met name om het MAF gedeelte. Zitten daar misschien van zulke luchtgeleiders in zoals je die ook in de standaard MAF annex luchtfilterdeksel aantreft? Het kan zijn dat INJEN deze heeft weggelaten.
Posted: Mon Mar 17, 2008 9:03 am
by Nick
In de INJEN zitten geen lucht geleiders, helaas weten ze bij de dealer ook niet meer de foutcode :cry:
Ik ga contact zoeken met INJEN om te kijken of daar wat mogelijkheden liggen.
Posted: Mon Mar 17, 2008 4:46 pm
by Sincx
Gaskleppie wrote:heb je een olie filter onderaan die CAI hangen? Zeker als die nieuw is komt er nog wel eens wat olie mee wat een MAF sensor ernstig kan beinvloeden. Veel impreza rijders hebben hier ook last van. Dit is op te lossen door een droog filter te monteren ala een Apexi filter.
Posted: Mon Mar 17, 2008 4:49 pm
by Nick
Apexi filter ga ik van het weekend proberen mocht ik er 1 kunnen krijgen,
PS moet ik de MAF sensor op 1 of andere manier schoonmaken?
of doet een beetje compressi lucht wonderen?
PS deze zit er nu op
