Page 1 of 1

hawk brake pads

Posted: Mon Apr 21, 2008 8:53 pm
by D_ToXx²
hallo :D

iemand bekend met dit merk? (hawk brake pads)
welke? of niet..
ik wil eens wat anders proberen...

aub tegenover de ferrodo DS 2500

Posted: Mon Apr 21, 2008 9:13 pm
by ee8
waarom zou je iets anders willen dan ds2500?



ps: geen hawk ervaring, schijnt wel goed blok te zijn.

Posted: Mon Apr 21, 2008 9:13 pm
by HONDA

Posted: Mon Apr 21, 2008 9:20 pm
by D_ToXx²
keej thanks! :D

ik weet genoeg!

Posted: Tue Apr 22, 2008 8:40 pm
by D_ToXx²
ee8 wrote:waarom zou je iets anders willen dan ds2500?



ps: geen hawk ervaring, schijnt wel goed blok te zijn.


wie niet waagt, wie niet wint :D

Posted: Tue Apr 22, 2008 9:10 pm
by mr. X
D_ToXx² wrote:wie niet waagt, wie niet wint :D


Wie niet waagt, die blijft maagd :wink:

Posted: Tue Apr 22, 2008 9:14 pm
by D_ToXx²
mr. X wrote:
"D_ToXx²":3vipbdlz wrote:wie niet waagt, wie niet wint :D


Wie niet waagt, die blijft maagd :wink:[/quote:3vipbdlz]

hahaha! :lol:

Posted: Tue Apr 22, 2008 9:15 pm
by Sincx
En oefenen baart kinderen ?

Posted: Tue Apr 22, 2008 9:18 pm
by D_ToXx²
Sincx wrote:En oefenen baart kinderen ?


ik denk dat je nog ff bent aan het oefenen als je een man bent.. :razz:
zover is de techniek nog niet.

Posted: Thu Apr 24, 2008 8:01 pm
by D_ToXx²
de remblokken HP+ zijn er wel voor een EP3 volgens een bedrijf, ik kon ze namelijk niet vinden...

maar nou zegt dat bedrijf dat dit de zelfde remblokken zijn als de S2000..
klopt dat?

en weet iemand goede remschijven? gegroefde zover ben ik al, maar als ik ga zoeken bij brembo dan zijn de gegroefde goedkoper( de helft goedkoper) als de geperforeerde.. ik had ergens gelezen op het forum dat geperforeerde (haar)scheurtjes konden krijgen.. :-?

Posted: Thu Apr 24, 2008 9:39 pm
by Maskertje
D_ToXx² wrote:de remblokken HP+ zijn er wel voor een EP3 volgens een bedrijf, ik kon ze namelijk niet vinden...

maar nou zegt dat bedrijf dat dit de zelfde remblokken zijn als de S2000..
klopt dat?

en weet iemand goede remschijven? gegroefde zover ben ik al, maar als ik ga zoeken bij brembo dan zijn de gegroefde goedkoper( de helft goedkoper) als de geperforeerde.. ik had ergens gelezen op het forum dat geperforeerde (haar)scheurtjes konden krijgen.. :-?


EP3 heeft zelfde blokken als S2000.

Brembo maakt geen gegroefde/geboorde schijven voor EP3 als vervangingsdeel. Ik hoop niet dat je ATE of ATD bedoelt, die de groeven er voor je in gaat frezen.

Brembo OEM is perfect en goedkoper als origineel Honda. Kan ik voor je leveren als je nodig vindt.

Posted: Thu Apr 24, 2008 10:23 pm
by D_ToXx²
bedankt voor de info!

over mijn schijven: zijn nog goed zat: ik wil gewoon max kunnen remmen in bij een file/ opstopping ofzo

Hawk HP+: Een prima remblok voor straatgebruik en redelijk goed
op circuit (fadingpunt iets over de 400 graden)

Hawk HT-10 Race pads: (fading vanaf 760 graden), echt een
blok die je goed kunt combineren tussen straat en circuit gebruik.

DS2500: is een redelijke blok maar munt niet uit op de Big Brake kits ondanks dat de fading lang weg blijft overtuigt
deze blok mij niet met de cold bite, ik moet echt doortrappen om ze aan de gang te krijgen en als de hitte erin zit,
willen ze wel goed blijven remmen dit is te danken aan de goede eigenschappen tegen fading (bestand tot 537 graden).

ff gejat van een ander forum :D

als ik naar het werk rij zit ik echt niet max te rijden/remmen.
daarom zit er denk ik niet genoeg temp in de blokjes...
ik wil dan gewoon max kunnen remmen.. :D met 80of 1.. :wink:
en een upgrade van 1.3k€ zie ik niet zo zitten.. het remt al heftig zat :D
op temperatuur; de DS2500

Posted: Fri Apr 25, 2008 1:56 pm
by Maskertje
Je hebt ook DSperformance, die heeft ook een lagere fadingpunt en in zn grafiekje op de site zie je dat zn frictie coeff. hoger bij lage temp is dan DS2500. Dit blokje is goedkoper als DS2500. Lijkt me wel het proberen waard.

http://www.ferodoracing.it/prodotti.asp

Dat een optie?