Page 1 of 2
probleem met atr stationair
Posted: Fri Nov 21, 2008 8:09 pm
by R-STYLE
hoii ik heb een probleem met me atr als ie stationair draait trilt me motor
als ik was gas geef en loslaat lijkt hij of ie wil uitvallen en als motor goed warm is trilt hij lichtjes heb geen foutmeldingen heb hem uitgelezen injectoren gereinigt egr systeem schoon het rare vind ik dat ie geen foutmeldingen geeft
alvast bedankt voor feedback
Posted: Sat Nov 22, 2008 1:06 am
by R-STYLE
ik heb altijd bp ultimate getankt me injectoren waren vies gaf foutmelding missfires 71 72 73 74 injectoren ultrasoon gereingt
en sinsdien trilt hij bij stationair toerental
Posted: Sat Nov 22, 2008 8:03 am
by Gaskleppie
Handig dat je dat bij je eerste post er niet even bij meld!
Maare, dan zou ik de boel maar eens goed laten nakijken. Die misfires noemen we in de volksmond "detoneren" wat aardig wat schade kan veroorzaken aan zuigers, kleppen, bougies etc.
Zeker niet te lang mee doorrijden zo!
Posted: Sat Nov 22, 2008 6:51 pm
by Keung
Ontsteking correct afgesteld?
Alle (motor)massakabels nog in goede staat?
Om een paar voorbeelden te geven...
Posted: Sat Nov 22, 2008 9:29 pm
by R-STYLE
onsteking is ook goed afgesteld en zit boegies van 3 maanden in platinium als je injectoren heb laten reinigen en je zet ze terug moet het als het goed gaat meteen goed rijden dat vroeg ik ik me ook af vandaag gasklephuis gereigt schommel van stationair lijkt weg te zijn alleen motor trilling is er nog
Posted: Sun Nov 23, 2008 12:32 am
by LCR
Gaskleppie wrote:Handig dat je dat bij je eerste post er niet even bij meld!
Maare, dan zou ik de boel maar eens goed laten nakijken. Die misfires noemen we in de volksmond "detoneren" wat aardig wat schade kan veroorzaken aan zuigers, kleppen, bougies etc.
Zeker niet te lang mee doorrijden zo!

ops: Detoneren=misfiring
Hmm, hoe klinkt of voelt dat?
Serieus... ik weet het niet.
Posted: Sun Nov 23, 2008 1:07 am
by Roy
BOEM :lol:
Posted: Sun Nov 23, 2008 10:53 am
by Gaskleppie
Het klinkt als iets heel onschuldigs. Het lijkt op een hoog getinkel in de uitlaat. Bij goed geisoleerde auto's is het bijna niet te horen.
Komt er op neer dat er een ongecontroleerde verbranding plaatsvind waarbij de interne krachten in de cilinder heel hoog op kunnen lopen. Zo hoog dat boegies kapot kunnen slaan bv.
Haal ze er eens uit en kijk of ze allemaal het zelfde eruit zien qua kleur en aanslag. Zo niet, laat het even weten.
Posted: Sun Nov 23, 2008 4:30 pm
by R-STYLE
ik heb de boegies gister ook losgedraaid om te kijken of het daaraan ligt allemaal zien er het zelfde uit kwa verbranding kan het probleem niet de pingelsensor dat de ecu denkt misfires
Posted: Sun Nov 23, 2008 5:08 pm
by Gaskleppie
Daar gaat een motor niet van schudden...
Posted: Mon Nov 24, 2008 12:22 am
by Sinister
Kleppen deftig afgesteld? Daar kan hij ook raar van doen. Motorsteunen gaar?
Posted: Mon Nov 24, 2008 12:24 am
by Sinister
Kleppen deftig afgesteld? Daar kan hij ook raar van doen. Motorsteunen gaar?
Posted: Mon Nov 24, 2008 7:07 am
by Gaskleppie
Het is dus begonnen met het wisselen/reinigen van de injectoren? Dan moet je het daar gaan zoeken. Stekkertje los, draadbreuk dat soort dingen.
Posted: Mon Nov 24, 2008 8:35 am
by ikelfkens
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik dacht toen inderdaad dat hij op 3 cylinders liep ofzo.
Bleek achteraf een breuk in de bougiekabel te zijn. De computer geeft dan ook backfire aan. Mijn garage had dit binnen een seconde geconstateerd. Misschien is dat het beste idee... ga naar de garage :-)
Re: probleem met atr stationair
Posted: Wed Nov 26, 2008 9:00 pm
by Katana
R-STYLE wrote:hoii ik heb een probleem met me atr als ie stationair draait trilt me motor
als ik was gas geef en loslaat lijkt hij of ie wil uitvallen en als motor goed warm is trilt hij lichtjes heb geen foutmeldingen heb hem uitgelezen injectoren gereinigt egr systeem schoon het rare vind ik dat ie geen foutmeldingen geeft
alvast bedankt voor feedback
Welkom op het forum, graag eerst even hier voorstellen.
We weten graag met wie we praten:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewforum.php?f=4
Posted: Sat Nov 29, 2008 7:25 pm
by R-STYLE
heb gisteren me kleppen laten afstellen motor is nu echt stiller en loopt wat beter alleen probleem van stationair is er nog de dealer zegt dat het probleem met de vtec kleppen kan zijn dat ze openstaan omdat de kanaaltjes verstopt zijn heb van forte inwendig motorreiniger gehaald kijken of het maandag zal helpen
Posted: Sat Nov 29, 2008 8:49 pm
by Katana
Merci voor het voorstellen.
Is de EGR plaat en EGR klep ook schoon gemaakt?
Posted: Sun Nov 30, 2008 3:02 pm
by R-STYLE
ja egr systeem had ik als eerste schoongemaakt daarna de injectoren gereinigd en het probleem begon voordat ik de injectoren had eruitgehaald
Posted: Sun Nov 30, 2008 3:12 pm
by Katana
R-STYLE wrote:ja egr systeem had ik als eerste schoongemaakt daarna de injectoren gereinigd en het probleem begon voordat ik de injectoren had eruitgehaald
Dus na het schoonmaken van de EGR plaat en klep?
Als de EGR plaat los geweest is dient een nieuwe pakking tussen gezet te worden
Posted: Sun Nov 30, 2008 3:52 pm
by R-STYLE
neehet begon voordat ik aan de motor ben geweest tijdens rijden stond stil bij stoplicht motor begon te trillen
volgende dag egr systeem schoongemaakt met nieuwe pakking probleem was er nog steeds dus daarna injectoren gereinigt weer erin gezet probleem leek weg te zijn 2 dagen later begon het weer nu kleppen laten afstellen rijd veel beter nu maar trilt nog steeds bij stationair maar motor lampje brand niet meer en ik heb ook gemerkt als de motor goed warm is en een paar keer in de vtec zit en daarna laat draaien stationair dat de motor minder trilt
de motor heeft ook een tempratuur sensor niet van je koelvloeistof bedoel ik waar zit ie en kan die niet stuk zijn