Page 1 of 1

ABS probleem

Posted: Tue Apr 14, 2009 5:06 pm
by jimmy
Dus... bij het vervangen van de originele remleidingen door stalen,
en ook de remolie is vervangen door DOT 5.1 ,
Is er dus een foutmelding onstaan(lichtje ABS) brand op het dash.
iemand info,ervaring hier mee..?

Volgens mij is hij ook correct ontlucht.. rechts achter,links achter,voor rechts,voor links??

Posted: Tue Apr 14, 2009 5:09 pm
by slydawg
Je zou helemaal geen melding moeten hebben bij bovenstaande werkzaamheden.
Wellicht dat je misschien een abs sensor hebt beschadigd/losgetrokken?
Uit laten lezen en dan weet je precies in welke hoek het probleem is.

Posted: Tue Apr 14, 2009 8:12 pm
by integra
Volgens mij kan de foutmelding ontstaan als het remvloeistofnivo te laag (of leeg) en de auto vervolgens op het contact zet. En anders vrees ik ook voor een ABS sensor beschadiging.

Posted: Wed Apr 15, 2009 5:53 am
by Gaskleppie
idem..

Posted: Wed Apr 15, 2009 7:51 am
by Jo&
Misschien nog ff extra keertje onluchten?
Dat er ergens een luchtbubbeltje zit?

Posted: Wed Apr 15, 2009 12:19 pm
by jimmy
Jo& wrote:Misschien nog ff extra keertje onluchten?
Dat er ergens een luchtbubbeltje zit?


Ik heb ze al 5 keer ontlucht..ook al gekeken of er ergens een lek is..niks.
En heb ook niet het gevoel dat hij goed remt... ga deze avond even de
sensor's bekijken..

Posted: Wed Apr 15, 2009 12:52 pm
by EK20A
jimmy wrote:
Jo& wrote:Misschien nog ff extra keertje onluchten?
Dat er ergens een luchtbubbeltje zit?


Ik heb ze al 5 keer ontlucht..ook al gekeken of er ergens een lek is..niks.
En heb ook niet het gevoel dat hij goed remt... ga deze avond even de
sensor's bekijken..


Het lampje werkt niet op ontluchten, maar op niveau van het reservoir en op de abs sensoren. Wellicht is het niveau in je reservoir te laag doordat je een aantal malen hebt ontlucht?

Posted: Wed Apr 15, 2009 1:44 pm
by jimmy
EK20A wrote:
jimmy wrote:
Jo& wrote:Misschien nog ff extra keertje onluchten?
Dat er ergens een luchtbubbeltje zit?


Ik heb ze al 5 keer ontlucht..ook al gekeken of er ergens een lek is..niks.
En heb ook niet het gevoel dat hij goed remt... ga deze avond even de
sensor's bekijken..


Het lampje werkt niet op ontluchten, maar op niveau van het reservoir en op de abs sensoren. Wellicht is het niveau in je reservoir te laag doordat je een aantal malen hebt ontlucht?


Niveau staat op max.. constant bijgevuld tijden het ontluchten.
Ik denk dat er een probleem zal zijn bij de sensors...

Posted: Wed Apr 15, 2009 3:00 pm
by Jo&
Lijkt er idd wel op.

Posted: Wed Apr 15, 2009 4:45 pm
by integra
Gewoon even doormeten.

Posted: Wed Apr 15, 2009 6:27 pm
by jimmy
integra wrote:Gewoon even doormeten.


en dat gewoon even doormeten? hoe meet je dit uit? :o ops:

Posted: Wed Apr 15, 2009 7:55 pm
by Roy
Bij de dealer : :roll:

Posted: Thu Apr 16, 2009 9:40 pm
by integra
Je zoekt de stekker verbinding van de sensor op,( bij de ITR achterin onder de vloermat in kofferbak.) je drukt er een multie meter bij in. Ik weet niet uit mijn hoofd welke waardes je moet hebben, maar als je ze alle 4 doormeet en je komt er 1 tegen met hele andere waarde is die stuk. En je kan ook nog even een draai geven aan het wiel om te zien of hij ook meet (maar die waardes moet je niet gaan vergelijken want de ene keer draai je harder als de andere.)
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.
Maar als je er geen verstand van hebt, laat het dan door iemand doen die er wel verstand van heeft.

Posted: Thu Apr 16, 2009 10:13 pm
by jimmy
integra wrote:Je zoekt de stekker verbinding van de sensor op,( bij de ITR achterin onder de vloermat in kofferbak.) je drukt er een multie meter bij in. Ik weet niet uit mijn hoofd welke waardes je moet hebben, maar als je ze alle 4 doormeet en je komt er 1 tegen met hele andere waarde is die stuk. En je kan ook nog even een draai geven aan het wiel om te zien of hij ook meet (maar die waardes moet je niet gaan vergelijken want de ene keer draai je harder als de andere.)
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.
Maar als je er geen verstand van hebt, laat het dan door iemand doen die er wel verstand van heeft.


Dit is nu eens eens een zinnig antwoord :idea:

Posted: Thu Apr 30, 2009 10:28 pm
by jimmy
Effe een update, probleem nog steeds niet opgelost!

De computer uitgelezen fout code"31".... rechts vooraan sensor..,???
Sensor vervangen,nog steeds foutcode "31"..??? "solnoid bad ground to body"(volgens werkhand boek) wat het ook mag betekenen...?

Dus de zoektocht gaat verder... :roll:

Posted: Fri May 01, 2009 5:59 am
by Gaskleppie
Sensor defect of slechte massa. Dat staat er. Het zou dus ook een slechte massa kunnen zijn.

Nou rijd Massa waardeloos dit jaar dus dat zou het best wel eens kunnen zijn.....
;)

Posted: Fri May 01, 2009 7:58 am
by Katana
[quote="Gaskleppie"]Sensor defect of slechte massa. Dat staat er. Het zou dus ook een slechte massa kunnen zijn.

Nou rijd Massa waardeloos dit jaar dus dat zou het best wel eens kunnen zijn.....
]

Je kon het niet laten he :lol:

On topic! Dan de sensor draad volgen en door meten vanaf de sensor.

Posted: Fri May 01, 2009 8:02 am
by integra
:lol: :clap

honda

Posted: Fri May 01, 2009 9:53 pm
by VTEClover
en jenson is een jaartje te laat ,had hij dat verleden jaar maar gedaan :-)!!!!!!!!!!
zal aan de motor liggen zeker hehe

Posted: Sat May 02, 2009 8:05 am
by Gaskleppie
zal aan de motor liggen zeker hehe


Nou, dat was het idd.
Door de "bevroren motoren" deal die ze vorig jaar hadden mocht niemand aanpassingen doen aan de motor zelf. Tot natuurlijk ferrari vond dat ze te langzaam gingen kregen ze van de FIA toestemming om in het kader van "betrouwbaarheid" een aanpassing te doen. Resultaat: Ferrari was niet meer bij te houden en Torro Rosso zat ineens in de subtop. Een paar maanden later begon Renault natuurlijk ook te mekkeren bij de FIA en ook die kregen om de zelfde reden (betrouwbaarheids update) toestemming om de boel aan te passen. Resultaat: Alonso direct van achterhoede ellende naar een paar winsten en andere podium plekken.
En wie bleven er over omdat die zo eerlijk waren om niet te gaan lopen huilebakken bij de FIA? Juist, oa Honda. Hoe verder in het jaar we kwamen, hoe meer ze achter begonnen te lopen. Rara hoe dat kwam. Gingen zei langzamer? Nee, de rest mocht ondanks afspraken toch motor aanpassingen doen wat ze veel meer snelheid gaf.

FIA, bedankt voor het structurele hanteren van jullie eigen regels! Hulde!