Page 1 of 1

vliegwiel itr

Posted: Sun Apr 26, 2009 12:24 pm
by V-tje integra
angezien ik binne kort aan men motor ga beginnen ben ik aant rond kijken voor een lichter vliegwiel...alleen geraak ik er niet aan uit welke, welk gewicht het beste is want rij ale dagen met de r...heb al gelezen dat te licht echt niet plezant is voor het weg verkeer... heb een gevonden en het weegt 3.8kg.... is da nu te licht of is dees goed...kan iemand mij helpen? grtz

Posted: Sun Apr 26, 2009 1:00 pm
by Gaskleppie
Gewoon doen, is een geweldige mod. Ook met normaal rijden heb je nergens last van.

Posted: Sun Apr 26, 2009 1:12 pm
by V-tje integra
Gaskleppie wrote:Gewoon doen, is een geweldige mod. Ook met normaal rijden heb je nergens last van.


dus 3.8 is niet te licht voor gewoon straat gebruik...kan r een koppeling ook bij kopen van act stage 1... doen of een oem eronder?
btw wat weegt een oem vliegwiel eig?

Posted: Sun Apr 26, 2009 3:08 pm
by HONDA
Ik had een Spoon vliegwiel van 4,2 kg, standaard is 6.8 kg geloof ik. Nooit problemen mee gehad maar wel veel lol... doen dus.

Posted: Sun Apr 26, 2009 3:33 pm
by V-tje integra
ok bedankt voor de nodige informatie :wink:

Posted: Sun Apr 26, 2009 3:35 pm
by Gaskleppie
Die ACT stage 1 gelijk ook doen! De stock ITR koppeling is verreweg het zwakste punt van de hele ITR.

Posted: Sun Apr 26, 2009 5:18 pm
by V-tje integra
Gaskleppie wrote:Die ACT stage 1 gelijk ook doen! De stock ITR koppeling is verreweg het zwakste punt van de hele ITR.


ja eig stomme vraag :-? had de itr nog maar 5 dagen en der was al een veertje uit de dics gesprongen :wink:

Posted: Sun Apr 26, 2009 7:41 pm
by Delta_lima
Fidanza wiel weegt 3,6kg, kun je gewoon monteren, top spul!

Posted: Mon Apr 27, 2009 3:58 pm
by bertjehonda
de fidanza weegt er meer die weegt 3.8/3.9 kilo terminste toen ik m op de weegschaal lag bleef hij er tussen schommelen. nog steeds heerlijk ligt en rijd perfect ook met file rijden geen probleem. ik vond en vindt het een hele goede mod.

Posted: Wed Apr 29, 2009 8:04 pm
by V-tje integra
bertjehonda wrote:de fidanza weegt er meer die weegt 3.8/3.9 kilo terminste toen ik m op de weegschaal lag bleef hij er tussen schommelen. nog steeds heerlijk ligt en rijd perfect ook met file rijden geen probleem. ik vond en vindt het een hele goede mod.


geen last van schommeld stationair toerental...
der zij mij daar juist iemand als ik een vliegwiel onder de 4.5kg steek dat hij slecht gaat draaien op stationair toerental

Posted: Sat May 02, 2009 2:45 pm
by Apex
HONDA wrote:Ik had een Spoon vliegwiel van 4,2 kg, standaard is 6.8 kg geloof ik. Nooit problemen mee gehad maar wel veel lol... doen dus.

Agreed :D . Geeft net ff dat beetje meer acceleratie maar je kan nog heel goed gewoon rijden met de auto. Ik heb er nog geen spijt van dat Sander die eronder heeft geschroefd destijds haha.

Je kan ook een origineel vliegwiel af laten draaien. Heb ik destijds met de CRX laten doen. Liep ook prima als je er niet teveel afhaalt. Wel eerst even laten uitbalanceren !

De koppeling vervangen is sowieso een goed idee als alles toch los is.

Greetz Vincent

Posted: Sat May 02, 2009 7:58 pm
by V-tje integra
Apex wrote:
HONDA wrote:Ik had een Spoon vliegwiel van 4,2 kg, standaard is 6.8 kg geloof ik. Nooit problemen mee gehad maar wel veel lol... doen dus.

Agreed :D . Geeft net ff dat beetje meer acceleratie maar je kan nog heel goed gewoon rijden met de auto. Ik heb er nog geen spijt van dat Sander die eronder heeft geschroefd destijds haha.

Je kan ook een origineel vliegwiel af laten draaien. Heb ik destijds met de CRX laten doen. Liep ook prima als je er niet teveel afhaalt. Wel eerst even laten uitbalanceren !

De koppeling vervangen is sowieso een goed idee als alles toch los is.

Greetz Vincent


het oem laten afdraaien doe ik niet hoor...
mag volgende week vliegwiel en koppeling gaan halen tis een van act 3.8kg met een sport koppeling van act :wink: