Page 1 of 1
motorstoringslampje brand itr
Posted: Sun Jun 28, 2009 9:37 pm
by Robert Itr
heb dus sinds kort dat mijn itr een motorstoring aangeeft,hij begon de laatste tijd al een klein beetje in te houden en de uitlaat begon wat te meer te knallen als anders. maar sinds vandaag dus de storing. had m gelijk aan de kant gezet nadat het lampje branden ging,en een tijdje gewacht. later weer gestart en lampje bleef uit,alleen met hogere toeren weer mis. dus rustig aan naar huis gereden. wat zou dit kunnen zijn,hoe kan ik achter de foutcode komen?
itr
Posted: Mon Jun 29, 2009 7:48 am
by VTEClover
ter hoogte v h handschoenkastje zit de serviceconnector.
zit meestal in een groen plaatic rubber omhulsel met 2 fiches in.
het is de kleinste met 2 draden die je moet hebben.
die moet je met paperclip of draad "kortsluiten" "verbinden" en dan moet je je contact opzetten zonder te starten.
en tellen hoeveel maal het storingslampje "knippert"
dan moet je ff een storingscodelijst zien te vinden op het net om te weten wat er fout is
grtz
Posted: Mon Jun 29, 2009 1:29 pm
by Gaskleppie
waarschijnlijk code 42 of 43. Mengsel niet in orde. Zal wel een rotte lambda sensor zijn. Die geeft dit soort klachten.
Posted: Mon Jun 29, 2009 5:26 pm
by Robert Itr
Heb net even getest,en ik denk dat ik storing 39 heb. Mn motorstoring/icoontje brand steeds 3x,en mijn abs lampje 9x maar dan heel langzaam. Als mijn conclusie zo klopt kan ik zoeken naar die foutcode,of heb ik het mis?
Posted: Tue Jun 30, 2009 4:27 pm
by Robert Itr
Wie o wie,hoe kom ik achter de st code 39?
Posted: Tue Jun 30, 2009 5:07 pm
by slydawg
code 39 bestaat volgens mij niet, tenminste op de lijst die ik heb.
Posted: Tue Jun 30, 2009 6:05 pm
by Gaskleppie
30 is een storing in de automaat, lijkt mij niet goed.
3 is een code voor de map sensor, maar dan zou hij ernstig beroerd tot niet moeten lopen dus dat lijkt mij ook niet kloppen.
Eerst even beter uitlezen.....
codes
Posted: Tue Jun 30, 2009 8:09 pm
by VTEClover
brand het motorcodelampje 3* aan hetzelfde tempo??kan ook zijn 2* lang en 1 *kort dan is het bv code 21 of 1* lang en 2*kort dan is het code 12
abs-lampjes dat brand is totaal iets anders dan je motorcodelampje.
dan heb je ook ergens iets aan het abs gedeelte dat niet goed werkt
code 9 bestaat wel niet
zelfde hier met lang en kort
jij denk 9 maar kan 5* lang en direct daarachter 4* kort zijn dan is het code 54 in de abscodelijstsucces :-)
grtz
Posted: Mon Jul 06, 2009 8:10 pm
by Robert Itr
Heb laatst de lambdasonde door laten meten,en op 2 draden meette de lambda niks. En heb even de ecu gereset en daarna was de storing wel weer weg. Dus tot nog toe geen storing weer gehad,maar zal toch wel een nieuwe lambdasonde in moeten lijkt me. Wat zijn jullie ervaringen met universele lambda s? Wat kost een nieuwe eigenlijk?
Posted: Mon Jul 06, 2009 8:31 pm
by Gaskleppie
Orgineel honda is duur maar vele malen beter dan die imi's
Het signaal is ook veel zuiverder btw....
Posted: Tue Jul 07, 2009 3:10 pm
by Sinister
Niets als miserie met universele, ga enkel voor OEM als je geen problemen wilt.
Posted: Tue Jul 07, 2009 4:18 pm
by slydawg
Robert Itr wrote:Heb laatst de lambdasonde door laten meten,en op 2 draden meette de lambda niks. En heb even de ecu gereset en daarna was de storing wel weer weg. Dus tot nog toe geen storing weer gehad,maar zal toch wel een nieuwe lambdasonde in moeten lijkt me. Wat zijn jullie ervaringen met universele lambda s? Wat kost een nieuwe eigenlijk?
Wist degene die de meting uitvoerde wat voor waarde die moest meten?
Misschien had ie net 2 draden die niets met elkaar te maken hebben.
Zonde als je een nieuwe aanschaft als deze misschien verkeerd is doorgemeten.
Posted: Tue Jul 07, 2009 8:38 pm
by Robert Itr
Hij heeft die dingen wel vaker doorgemeten,met de multimeter op de weerstandsfunctie zo meten of ie een waarde meet. Bij gas geven meette hij op 2 draden weerstand en bij de andere 2 niet. Koop nog niet gelijk een lambdasonde tot dat ik het zeker weet.
lambda
Posted: Wed Jul 08, 2009 3:14 pm
by VTEClover
er zijn toch 2 v d 4 draden voor de stroom en de voorverwarming
Posted: Wed Jul 08, 2009 7:30 pm
by roblom
Of een lambda nog goed werkt kan je niet echt goed meten met een gewone multimeter volgens mij.
Posted: Thu Jul 09, 2009 6:16 am
by Gaskleppie
Als de verwarming kapot is krijg je direct een foutcode. De lambda komt altijd pas na een kwartiertje rijden.