Page 1 of 2

Schijven laten afdraaien

Posted: Sat Nov 07, 2009 6:04 pm
by mr. X
Kan hierbij iets heel erg fout gaan? Zijn er mensen met ervaringen?

Ik wil graag de schijven van de 5 lug conversie die ik heb liggen laten afdraaien omdat het op een schijf nodig is en ik er DS2500 blokken op wil leggen zodat ze gelijk mooi op elkaar in kunnen slijten.

De conersie ligt los en ik wilde de schijven eraf halen maar ik weet dat sommige bedrijven de mogelijkheid hebben ze af te draaien als de schijven gewoon op de auto zitten.
Wat is beter of is er geen verschil?
Kan er iets heel erg verkeerd gaan tijdens het afdraaien of kan elke 'debiel' het?
Zijn er mensen met ervaring?
Heeft er iemand een goed adres om dit te doen?
Wat zijn de richtprijzen ongeveer?

Mijn dank is groot voor alle input!
En hoe krijg ik ooit die schroefjes vast waarmee de schijven vast zitten?

Posted: Sat Nov 07, 2009 7:14 pm
by Delta_lima
Geen ervaring, maar het is inderdaad voor je remblokken goed, als ze tegelijk op elkaar kunnen inslijten, ipv op een oude schijf.

Laatste zin snap ik even niet? Schroefjes, gewoon vastdraaien.. ;)

Posted: Sat Nov 07, 2009 7:39 pm
by donkeykong
waarom niet voor nieuwe oem schijven???
ik weet wel iemand in UK, kan prijsje voor je checken

Posted: Sat Nov 07, 2009 8:32 pm
by JDMTEG
Heb het zelf nooit laten doen maar ik heb ooit in een Honda garage zelf gezien dat ze aan het doen waren met een Civic.

Volgens mij kan het niet slecht zijn mits ze niet dunner gaan dan de minimum dikte die je schijf mag hebben.

Posted: Sat Nov 07, 2009 9:21 pm
by Gangaran
X, schroefjes moet je gewoon uitboren.
Je kan het ook met een schroevendraaier
erop slaan en proberen te draaien.

Posted: Sat Nov 07, 2009 11:03 pm
by LCR
h ah a a a, ik heb zelfs mijn Mugenschijven laten afdraaien. Niet de remvlak dan..... Try before you crash

Posted: Sun Nov 08, 2009 10:42 am
by slydawg
Gangaran wrote:X, schroefjes moet je gewoon uitboren.
Je kan het ook met een schroevendraaier
erop slaan en proberen te draaien.


Hij vraagt hoe die ze vast zet, of bedoel je toch loskrijgen X?

Los maken met een slag schroevedraaier, 99% kans dat het lukt.

Posted: Sun Nov 08, 2009 11:46 am
by vtec vince
Maarten, is je schroefdraad beschadigd dan?
Waarom zou je je schijven niet meer vast kunnen zetten?

Posted: Sun Nov 08, 2009 1:11 pm
by mr. X
Sorry guys, internet ligt er thuis uit waardoor ik alles (ook school gerelateerde zaken) op mijn iPhone mag opzoeken. Dat is minder makkelijk en gaat stukken minder snel.

Er zit genoeg 'vlees' op de schijven om ze te kunnen afdraaien.
Ik weet niet wat nieuwe schijven kosten maar waarschijnlijk nog altijd meer dan het laten afdraaien? Je mag het altijd eens uitzoeken DK!

Reactie van LCR snap ik niet helemaal. Of eigenlijk helemaal niet.


Ik bedoelde inderdaad losdraaien, excuses!
Meestal zitten die krengen muurvast en heb je weinig grip. Zo' slagschroevendraaier heb ik al vaker over gehoord maar nog nooit gezien. Zal eens kijken en morgen bel ik de dealer wel of ze kunnen afdraaien, mits iemand een adres heeft?

Posted: Sun Nov 08, 2009 5:16 pm
by donkeykong
welke schijven heb moet je hebben precies, geef ff alle maten door...

Posted: Mon Nov 09, 2009 12:37 pm
by vtec vince
Anders de schroeven eerst met wd40 of andere kruipolie inspuiten....ff laten inwerken , en dan eens proberen los te krijgen?!

Posted: Mon Nov 09, 2009 5:25 pm
by mr. X
De dealer kon alleen vóór afdraaien en nieuw kopen is geen optie.
€ 225,- per stuk voor,
€ 125,- per stuk achter.

Ik weet niet zeker welke afmetingen ze hebben, DK, maar ik dacht 282/262.

Posted: Mon Nov 09, 2009 5:45 pm
by donkeykong
zijn gewone integra dc2 schijven toch 5 gaats??

schijven voor mijn dc5 voor kosten ongeveer 50 pond per stuk inc btw!!
achter 45 pond per stuk!! dat is oem honda :)

dus ik kan me niet voorstellen dat die van jou duurder zijn dan dat!!

afdraaien kost minimaal 25 euro per stuk ofzo dacht ik, maar je heb je ook minder oppervlak :)

Posted: Mon Nov 09, 2009 5:57 pm
by mr. X
Inderdaad en als ze zo 'duur' zijn doe mij er ook maar 4 :wink:.

DC2 is 5 gaats, 114.3.

Posted: Mon Nov 09, 2009 6:02 pm
by donkeykong
je moet rekenen dat er nog verzendkosten bij komen, aangezien ze redelijk zwaar zijn reken op 50 euro voor he hele pakket, je kan ook ff de verscheping zelf regelen, als je een vervoerder hebt...

Posted: Mon Nov 09, 2009 7:02 pm
by Gijs
Ik ben binnenkort ook toe aan nieuwe schijven..

Kan je ff kijken wat ep3 schijven kosten, ofwel OEM of powerslot ofzo..

Danke :)

Posted: Mon Nov 09, 2009 9:56 pm
by Gangaran
Gijs wrote:Ik ben binnenkort ook toe aan nieuwe schijven..

Kan je ff kijken wat ep3 schijven kosten, ofwel OEM of powerslot ofzo..

Danke :)


Ik heb powerslots te koop staan :lol:

Posted: Tue Nov 10, 2009 12:47 am
by Maskertje
mr. X wrote:De dealer kon alleen vóór afdraaien en nieuw kopen is geen optie.
€ 225,- per stuk voor,
€ 125,- per stuk achter.

Ik weet niet zeker welke afmetingen ze hebben, DK, maar ik dacht 282/262.



DC2 is 282mm voorkant met, 23mm dik, 47.1mm hoog, 70.2 centreerdiameter. Achterkant is 262mm, meer weet ik niet :)

Posted: Tue Nov 10, 2009 1:23 am
by LCR
mr. X wrote:De dealer kon alleen vóór afdraaien en nieuw kopen is geen optie.
€ 225,- per stuk voor,
€ 125,- per stuk achter.

Ik weet niet zeker welke afmetingen ze hebben, DK, maar ik dacht 282/262.


Ik ook niet,maar ik weet wel dat het een HOOP geld is.Gewoon nieuw bestellen in the States nu de dollar lekker low is....

Posted: Tue Nov 10, 2009 9:58 am
by Jo&
Ik begrijp iets niet helemaal.
Waarom wel honderden euro's uitgeven aan carbon motorkappen, sets velgen etc.
Maar paar honderd euro voor nieuwe (goede) set remschijven wordt overwogen om af te draaien enz... en moeilijk over gedaan...
Lijkt me toch essentieel...!