Page 1 of 1

Probleem met HID-kit

Posted: Sun Nov 22, 2009 1:32 pm
by Gangaran
Ik heb vorige week en HID-kit voor mijn EP3 gekocht.
Gisteren had ik alles aangesloten en de zekering
van de linker koplamp gaat steeds stuk.
De grootlicht van beide kanten brand heel dof.
(ook met gestarte auto)
Ik heb de ballast kastje van link naar rechts verplaatst
en weer zekering kapot. Je zou denken dat de ballast
kast kapot is.

Ik heb besloten om de kit op mijn '83 civic te proberen en
ze doen het beide, groot licht brand ook goed fel. GEEN zekering
kaopt.

Beide zij uiteraard H4 (R en 83)

Nu weet ik niet wat mis is.Iemand enig idee?

Posted: Sun Nov 22, 2009 5:19 pm
by Gangaran
Niemand??

Posted: Sun Nov 22, 2009 6:31 pm
by slydawg
Wat ik je gister zei, draden niet in de goeie volgorde, heb je dat al gechecked?

Posted: Sun Nov 22, 2009 10:35 pm
by Gangaran
Ja, maar bij de oude civic heb ik geen probleem met dezelfde kit.

Posted: Sun Nov 22, 2009 11:10 pm
by D_ToXx
spanning goed? met motor aan en uit ff kijken.
massa goed? wat voor kit is het? BiXenon?

ik vind het raar dat ie dof brand. Xenon gebruikt de meeste stroom bij het opstarten. kijk goed of de connectors goed zitten.

dit is niet zo op te lossen, bij zoiets moet je de auto voor je hebben staan.

de connectors zijn belangrijk dat ze goed zitten. de meeste HID kits branden door op de connectors.

Posted: Mon Nov 23, 2009 7:57 am
by Gangaran
De connectors van mijn EP3 zit vol met Lithium of zoiets. Denk tegen roest of zo. Bij de '83 heb ik dat niet.
Oh ja, het is geen biXenon. Alleen de grootlicht brand heel dof.
De zekeringen van de auto zijn 15A per lamp en op de ballast
kastje staat max 10A. Ik denk dat ik een doosje zekering moet
kopen en gaan puzellen.

Posted: Mon Nov 23, 2009 8:38 am
by slydawg
Gangaran wrote:Ja, maar bij de oude civic heb ik geen probleem met dezelfde kit.


Maakt niet uit, kan anders zijn bij de nieuwe civic.

Posted: Mon Nov 23, 2009 10:19 am
by Gangaran
Is goed, ik zal van de week weer eens een poging wagen.

Posted: Mon Nov 23, 2009 10:39 am
by Jo&
In je 83 laten zitten :p

Posted: Mon Nov 23, 2009 11:20 am
by Keung
Massaprobleem in de linkerkoplamp.

De plusaansluiting is correct alleen 'zoekt' ie via een andere weg naar een massa, in de EP3 dus via de grootlicht aansluiting.

Dat de zekering doorbrandt komt door overbelasting omdat de dim- EN grootlicht samen branden neemt het een veel hogere vermogen af dan de 15A zekering het toelaat.

De vettigheid in de connectors mag niks uitmaken, wel even controleren dat de connectors niet te makkelijk aansluit.
De metalen schuifjes in de connector willen soms wat 'openstaan' waardoor geen goede electrische verbinding ontstaat.

Waarschijnlijk heb je een xenonset met xenon dimlicht en halogeen grootlicht?

Posted: Mon Nov 23, 2009 12:57 pm
by Gangaran
Klopt Keung, ik heb een xenon dimlicht en halogeen grootlicht.
De zekering springt als ik de dimlicht al aan probeer te zetten.
Ik dacht, alle H4 koplampen dezelfde aansluiting hebben en dat ik
dus niets hoefde aan te passen.

Posted: Mon Nov 23, 2009 1:07 pm
by slydawg
Groot- EN dimlicht branden nooit samen, is een of ander.

Je moet ff doormeten wat de 3 draden op je stekker doen, het wisselt namelijk als je van dim naar groot licht gaat bv, je massa kan dan een plus worden of andersom.

Posted: Mon Nov 23, 2009 2:05 pm
by Gangaran
Dacht echt dat het Plug & Play zou zijn. Woensdag ga ik hiermee verder.

Posted: Wed Nov 25, 2009 10:05 pm
by Gangaran
6 zekeringen verder en nog steeds geen geluk. Op de engelse forum heb ik gelezen dat je alleen de enkele Xenon lamp kan gebruiken zonder aanpassingen. Dus die zonder de halogeen groot licht.
Als je de dubbele neem(niet bi-xenon), moet je de bedradingen aanpassen.
To be continued.....

Posted: Wed Nov 25, 2009 11:01 pm
by D_ToXx
slydawg wrote:Je moet ff doormeten wat de 3 draden op je stekker doen, het wisselt namelijk als je van dim naar groot licht gaat bv, je massa kan dan een plus worden of andersom.


is dat zo? het zo wel kunnen hoor, ik heb het nog nooit nagemeten.
ik vind het wel raar: bv bij de caddy van het werk zet je bij groot licht één set lamp extra aan. dit kan natuurlijk ook met één lamp (H4)
gebeuren. dus dat allebei de pitjes branden tegelijkertijd.(standaard H4 lamp)

@gangeran: voltmeter erin proppen en nameten is de enigste oplossing :D

Posted: Thu Nov 26, 2009 1:58 pm
by Delta_lima
Ik zat ook aan massa te denken.

Geef de xenon lamp een aparte/extra massa direct naar je chassis of accu!

Posted: Fri Nov 27, 2009 8:53 am
by Gangaran
Is een HID kit afhankelijk van een LHD of een RHD? De reden
waarom ik dit vraag is, omdat mijn HID kit zo'n metalen plaat heeft naast het lampje.