Page 1 of 3
Chiptuning ATR
Posted: Thu Jan 07, 2010 6:18 pm
by R-STYLE
hoi ik zie dat veel chiptuning bedrijven op het internet een atr kunnen chippen of met een powerbox
met 15 tot 20 pk meer en voor een redelijk prijs ook
heeft iemand van jullie dat al een keer gedaan bij zijn atr en is het wel verstandig dat te doen
Posted: Thu Jan 07, 2010 6:22 pm
by mr. X
Posted: Thu Jan 07, 2010 7:23 pm
by R-STYLE
ok veel info mr.x denk dat het weing zin heeft dan voor een atr
Posted: Thu Jan 07, 2010 11:21 pm
by LCR
R-STYLE wrote:ok veel info mr.x denk dat het weing zin heeft dan voor een atr
Waarom niet...?
Zat op het engelse forum die geen OEM draaien.
Motech, Hondata, Haltec,etc,etc
Winst weet ik niet maar loopt iig beter.
D'r draaien al 2 ATR's in de lage landen zonder de OEM ECU. Gaat lekker...
Posted: Thu Jan 07, 2010 11:30 pm
by mr. X
Chiptuning is iets heel anders dan hem goed af te laten stellen met Hondata of iets dergelijks.
Met Hondata (als dat past, want las vluchtig iets dat het niet kon?) kan je auto zeker beter gaan lopen omdat je dan pieken in je mengsel bij kan stellen.
Heb er zelf geen ervaring mee en heb te weinig kennis over om er iets over te zeggen.
Een simpele chip plaatsen voor 500 euro kan ik je wel vertellen dat het weinig zin zal hebben en zeker geen 15-20 pk winst op zal leveren.
Posted: Thu Jan 07, 2010 11:42 pm
by D_ToXx
@R-style: geloof niet in die internet bedrijven met ff een andere chip (e-prom of een powerbox) erin en je hebt 20 pk winst.
je hebt chip tuning en motormanagement tuning. elke auto is anders.
bel vreedijk eens voor de adaptronic e 1280 ECU.
ik weet niet of het past op een type R maar op papier wel.
Posted: Thu Jan 07, 2010 11:44 pm
by Dimer
Chiptuning is voor Duitsers!
Posted: Thu Jan 07, 2010 11:50 pm
by D_ToXx
Dimer wrote:Chiptuning is voor Duitsers!
:thumbs:
haha precies :wink: ik had een test gezien dat de 325 nog niet eens aan
de 1 tot 100 tijd kwam van een 320..... :-?
Posted: Fri Jan 08, 2010 1:45 am
by R-STYLE
nou me eerste keus was ook voor hondata gaan maar ik heb begrepen dat ie niet leverbaar is voor atr en zo wel wie kent een goeie bedrijf die dat doet
Posted: Fri Jan 08, 2010 2:03 pm
by LCR
R-STYLE wrote:nou me eerste keus was ook voor hondata gaan maar ik heb begrepen dat ie niet leverbaar is voor atr en zo wel wie kent een goeie bedrijf die dat doet
Check ff op
www.accordr.org ...loads OF HONDA PORN
Posted: Sat Jan 09, 2010 8:00 pm
by ATR46
ATR chippen gaat best, bedrading moet alleen worden aangepast. Ik heb mijn ATR ook reeds gedaan.
Onderin veel winst, vooral koppel. Chippen incombinatie met een goeie header(hytech replica bijv) geeft leuk vermogen erbij.
Maar doordat er best wel wat moet worden aangepast is het niet goedkoop.
ECU P06/P28/P30 OBD1
Conversie harnas OBD2b-OBD1
Onsteking OBD1 H22a ( 9 v/d 10 keer pikt de OBD1 ecu de krukas signaal niet van de accord)
IACV - EACV conversie adaptor
Posted: Sat Jan 09, 2010 10:21 pm
by R-STYLE
ATR46 zo wel veel aanpassingen bij je atr en hoeveel pks heb je er nu bij dan
Posted: Sun Jan 10, 2010 12:27 pm
by Gaskleppie
@ATR46,
Ik denk dat de term chippen die ze hier boven noemde niet echt op gaat voor wat jij allemaal gedaan hebt.
Je hebt het idd wel op de betere manier gedaan. Wie heeft hem afgesteld? Leo soms?
Posted: Sun Jan 10, 2010 10:48 pm
by LCR
Gaskleppie wrote:@ATR46,
Ik denk dat de term chippen die ze hier boven noemde niet echt op gaat voor wat jij allemaal gedaan hebt.
Je hebt het idd wel op de betere manier gedaan. Wie heeft hem afgesteld? Leo soms?
Wacht eens ff :silly: Volgens mij is Leo toch ATR46???
Posted: Mon Jan 11, 2010 11:43 am
by Maus_aka_papachico
LCR wrote:Gaskleppie wrote:@ATR46,
Ik denk dat de term chippen die ze hier boven noemde niet echt op gaat voor wat jij allemaal gedaan hebt.
Je hebt het idd wel op de betere manier gedaan. Wie heeft hem afgesteld? Leo soms?
Wacht eens ff :silly: Volgens mij is Leo toch ATR46???
Jep.! :lol:
Posted: Mon Jan 11, 2010 5:45 pm
by Gaskleppie
Hahahhaa, sorry had ik helemaal niet door!
Maar ik had dus wel gelijk. Grappig....
Nou, dan hebben we gelijk weer iemand hier die ATR's wil en kan chippen!
Posted: Tue Mar 02, 2010 8:55 am
by Katana
We praten over twee verschillende zaken hier.
De "bedrijven "praten over chippen. Hiermee word bedoeld dat men je OEM ECU laat zitten en een andere chip in de ECU stopt (met een ander programma).
Wat Hondata en andere ECU (computer) specialisten bedoelen is dat men de hele ECU vervangt door een andere die via een laptop opnieuw te programmeren is.
Dit laatste is naar mijn idee veel beter omdat het niet een standaard programma is dat op 1 auto misschien wel goed gaat maar op de andere weer helemaal niet.
Verder is iedere auto weer anders met verschillende Mods. Deze moeten optimaal op elkaar worden afgesteld op een dyno en met het gebruik van Wideband Lambda sensor.
Frank is in Nederland een ECU God.
Als mijn auto uit de winterstalling komt en weer APK gekeurd is gaat er ook een P28 OBD1 ECU in met Hondata S300.
@Leo: Heb je de ATR alleen op straat afgesteld of ook op een dyno? Indien op een dyno wat was u winst?
Posted: Tue Mar 02, 2010 9:15 am
by LaurenZ
Leo heeft als het goed is een mooie dyno sheet ter beschikking.
Hij was iig op dezelfde dyno meet als waar ik 6 februari was.
Ik weet alleen even niet zo 1,2,3 meer wat zijn uitkomst was.
Posted: Tue Mar 02, 2010 12:35 pm
by LCR
L4urenZ wrote:Leo heeft als het goed is een mooie dyno sheet ter beschikking.
Hij was iig op dezelfde dyno meet als waar ik 6 februari was.
Ik weet alleen even niet zo 1,2,3 meer wat zijn uitkomst was.
237 en nog wat dacht ik.....hmmmm,ik heb mijn twijfels,maar hou liever mijn mond
Posted: Tue Mar 02, 2010 4:53 pm
by jupke
235,7Pk was de uitkomst
vind ik persoonlijk wel tegenvallen al die mods en slechts 10 pk meer als ik.