het grote niemand snapt er iets van probleem + het vervolg..
Posted: Mon Mar 01, 2010 9:28 pm
Ok de itr is vandaag voor de 5 :!: de keer binnen, deze keer bij de honda garage in mol voor het probleem waar niemand, zelfs geen enkele honda mechanieker raad mee weet..
Ik hoop dat hier iemand is die mij tips kan geven wat het juist kan zijn, want al bijna 2000€ lichter en nog steeds 0,0 resultaat.
Eerst en vooral het probleem is ongeveer gelijktijdig opgedoken bij het plaatsen van een nieuwe officiele honda-batterij. Voor degene die m'n topics nog niet gevolgd hebben. Of dit enig verband heeft met elkaar is mij nog steeds niet duidelijk, maar het kan. Alhoewel dat de garage wel aan de batterij gewerkt heeft en dus normaal hem wel ff zou moeten laten inlezen hebben.
Nu ff proberen de boel te schetsen.
Itr gekocht met scherm van radio dat slecht display had, was nooit volledig opgelicht. Vorige eigenaar raadde mij aan een andere batterij te steken met de winter in aantocht en omdat hij dat nooit gedaan had.
Ik stelde mij geen verdere vragen omdat m'n neef zo al 3 schermpjes genaaid had, en de itr niet meer bijster goed startte omdat ie al 2weken buitenstond zonder echt gereden te hebben.
Dus honda batterij gaan halen bij de dealer en geinstalleerd.
3 dagen ging alles goed, radio werkte normaal na een tijd, maar na 3dagen sloeg het licht van het scherm ineens terug af.
Volgende dag vertrek ik op mijn werk, kilometer in z'n 5 tegen 100, dan verkeerslichten. Ik rem af en zet em in neutraal, toeren duiken ineens al vooruitlopend nog recht naar beneden en blijven tussen 0-200 schommelen terwijl het lichtje van de batterij aan en uitgaat. Kan hem nog net redden door mn gas in te duwen en hem al gasgevend proberen op toeren te houden.
Volgende dag valt hij wel uit omdat ik te laat ben met gassen, maar dan start hij nog gewoon terug normaal en houdt hij zijn normale toeren op stilstand (900-1000tpm).
Dagen erna begint zodra ik stilsta mijn toerental te schommelen van hoog naar laag, soms tot wel 200 toeren, waarna ik hem er met de gaspedaal terug moet uittrekken of hij blijft gewoon hangen op die 200.
Zodra ik mijn gaspedaal aanraak valt hij eerst terug naar 400toeren, om daarna naar boven te schieten.
op koude motor valt hij automatisch uit als ik direct een lange afstand in z'n 5 moet doen en dan ineens bruusk stoppen. 'Smorgens moet ik meer schakelen en heb ik hier behalve de terugval in toeren als ik op mn gas duw geen last van.
Het rare is ook na een tijd begint het licht van mijn radio terug te branden, vooral als ik hard doortrek. Als hij stilstaat en ik start hem 's morgens is het zo goed als altijd nog aan, terwijl als ik aan mijn werk vertrek het nooit goed aan is. Itr is toen al binnengeweest bij de garage, mijn aarding van mijn batterij zou verkeerd gezeten hebben en ze hebben uit voorzorg alle contacten van mn batterij vervangen. Ze beloofden me dat het niet meer zou gebeuren, en even later een halve km van de garage af voor de verkeerslichten val ik weer stil. resultaat = 0,0.
Ondertussen dacht ik al aan de alternator, omdat mijn ruitenwissers op sommige momenten gewoon vertraagden als ze opstonden tot ze bijna stilstonden. ze zijn ook paar keer blijven stilstaan, maar ff op en af zetten heeft dit altijd wel verholpen. Dan had ik tegelijkertijd ook nog uitgevonden dat er een schroefje uit het slot van mijn handschoenkastje was, waardoor het licht daarin bleef branden. Ik dacht het probleem gevonden te hebben en even ging het beter, maar niet lang.
Daarna weer naar de garage, duurtest gedaan met alle gebruikers volledig opstaan. Voltage van alternator was constante 14.1V, dus daar zou het volgens hun ook niet aan liggen. 1 belangrijk detail vergaten ze wel, de itr was niet in beweging en er werd geen gas gegeven..Versnellingsbak is om bijkomende reden ook nog open geweest, en elke draad in de itr zou uitgemeten zijn, en alles zou volgens hun kloppen en perfect in orde zijn.
Mechanieker van de garage had hem een dag meegenomen om wat km's te maken, en het enige wat die mij wist te vertellen was; "Ja bij ons is hij maar 1 keer uitgevallen, maar voor de rest vinden we er niks aan. Dat is zo erg toch niet, ge hebt toch een goede koop gedaan en ge hebt toch echt een smerig snelle integra gekocht". Hieruit kan ik gewoon opmaken "wij weten niet meer waar zoeken".
Radioprobleem zat volgens hun in de radio, en de ruitenwissers was het motortje oververhit geraakt. (dikke bullshit allemaal)
Als ik nu in die garage kom doen ze altijd belachelijk tegen mij omdat ik er elke dag stond omdat het probleem niet opgelost raakte en ik schrik had dat ik mijn blok aan het vernaaien was. Ik denk niet dat die op 200tpm veel smering krijgt, om nog maar te zwijgen van de schokken soms als ik vertrek met die terugval in toeren. Ik moet elke dag km's file en verkeerslichten rijden, en dit is momenteel een hel..
Als de itr nu stilvalt en ik start hem moet ik hem altijd in gang houden of hij blijft uitvallen, tot hij warmstaat en dan stopt het. Wat ie in theorie ook niet volledig doet, want ervoor is de ECT-sensor vervangen en hij warmt slechts op tot 1 streep voor het midden. Maar dan heb ik alleen nog last van de terugval in toeren tot 400tpm. Dit stopt enkel als ik even paar 100toeren gas bijgeef, ofwel als ik hard optrek. Dan doet hij even normaal maar niet voor lang. Als ik in de file sta en hij krijgt zijn "dansende toeren"kuur, begint er onder de motorkap precies iets meer te werken, geluid wordt zwaarder, auto en versnellingspook beginnen merkbaar harder te trillen, en ik hoor steeds precies heel stil iets dat lijkt op de kiestoon van een telefoon, maar dan een veel lager geluid en heel stil. Wat ik ook nog kan zeggen is zodra ik hem laat uitrollen blijven de toeren hangen op 1100-1200toeren, om als hij 1 seconde gestopt is direct te droppen naar 500 en dan terug naar 7-800. Radioscherm slaat willekeurig op en af, meestal door schokken of zonder duidelijke reden.
Als dit bezoek geen redding brengt (en aan hun 1ste reactie heb ik weinig hoop), dan is het enige wat er nog opzit hem al rijdende op de testbank laten uitlezen op de testbank in het bosch ignition centre hier iets verderop. Zal weer een dure grap worden, maar als zij het niet te weten komen zal ik er nooit achterkomen.
na veel lees- en zoekwerk blijven nog de volgende mogelijkheden over:
-koelvloeistofsensor
-mapsensor
-stappenmotor
-vacuüm
-ontsteking
-verdeler
- slecht laten inlezen itr na batterij af te koppelen
ik zal waarschijnlijk nog wel enkele mogelijkheden niet gevonden hebben, maar ik hoop dat iemand hier iets uit kan opmaken. Ik heb het zo gedetailleerd mogelijk uitgelegd, omdat ik het na 2maand wel beu ben elke cent die ik overheb uit te geven aan garages die waardeloos werk verrichten.. :evil:
Ik hoop dat hier iemand is die mij tips kan geven wat het juist kan zijn, want al bijna 2000€ lichter en nog steeds 0,0 resultaat.
Eerst en vooral het probleem is ongeveer gelijktijdig opgedoken bij het plaatsen van een nieuwe officiele honda-batterij. Voor degene die m'n topics nog niet gevolgd hebben. Of dit enig verband heeft met elkaar is mij nog steeds niet duidelijk, maar het kan. Alhoewel dat de garage wel aan de batterij gewerkt heeft en dus normaal hem wel ff zou moeten laten inlezen hebben.
Nu ff proberen de boel te schetsen.
Itr gekocht met scherm van radio dat slecht display had, was nooit volledig opgelicht. Vorige eigenaar raadde mij aan een andere batterij te steken met de winter in aantocht en omdat hij dat nooit gedaan had.
Ik stelde mij geen verdere vragen omdat m'n neef zo al 3 schermpjes genaaid had, en de itr niet meer bijster goed startte omdat ie al 2weken buitenstond zonder echt gereden te hebben.
Dus honda batterij gaan halen bij de dealer en geinstalleerd.
3 dagen ging alles goed, radio werkte normaal na een tijd, maar na 3dagen sloeg het licht van het scherm ineens terug af.
Volgende dag vertrek ik op mijn werk, kilometer in z'n 5 tegen 100, dan verkeerslichten. Ik rem af en zet em in neutraal, toeren duiken ineens al vooruitlopend nog recht naar beneden en blijven tussen 0-200 schommelen terwijl het lichtje van de batterij aan en uitgaat. Kan hem nog net redden door mn gas in te duwen en hem al gasgevend proberen op toeren te houden.
Volgende dag valt hij wel uit omdat ik te laat ben met gassen, maar dan start hij nog gewoon terug normaal en houdt hij zijn normale toeren op stilstand (900-1000tpm).
Dagen erna begint zodra ik stilsta mijn toerental te schommelen van hoog naar laag, soms tot wel 200 toeren, waarna ik hem er met de gaspedaal terug moet uittrekken of hij blijft gewoon hangen op die 200.
Zodra ik mijn gaspedaal aanraak valt hij eerst terug naar 400toeren, om daarna naar boven te schieten.
op koude motor valt hij automatisch uit als ik direct een lange afstand in z'n 5 moet doen en dan ineens bruusk stoppen. 'Smorgens moet ik meer schakelen en heb ik hier behalve de terugval in toeren als ik op mn gas duw geen last van.
Het rare is ook na een tijd begint het licht van mijn radio terug te branden, vooral als ik hard doortrek. Als hij stilstaat en ik start hem 's morgens is het zo goed als altijd nog aan, terwijl als ik aan mijn werk vertrek het nooit goed aan is. Itr is toen al binnengeweest bij de garage, mijn aarding van mijn batterij zou verkeerd gezeten hebben en ze hebben uit voorzorg alle contacten van mn batterij vervangen. Ze beloofden me dat het niet meer zou gebeuren, en even later een halve km van de garage af voor de verkeerslichten val ik weer stil. resultaat = 0,0.
Ondertussen dacht ik al aan de alternator, omdat mijn ruitenwissers op sommige momenten gewoon vertraagden als ze opstonden tot ze bijna stilstonden. ze zijn ook paar keer blijven stilstaan, maar ff op en af zetten heeft dit altijd wel verholpen. Dan had ik tegelijkertijd ook nog uitgevonden dat er een schroefje uit het slot van mijn handschoenkastje was, waardoor het licht daarin bleef branden. Ik dacht het probleem gevonden te hebben en even ging het beter, maar niet lang.
Daarna weer naar de garage, duurtest gedaan met alle gebruikers volledig opstaan. Voltage van alternator was constante 14.1V, dus daar zou het volgens hun ook niet aan liggen. 1 belangrijk detail vergaten ze wel, de itr was niet in beweging en er werd geen gas gegeven..Versnellingsbak is om bijkomende reden ook nog open geweest, en elke draad in de itr zou uitgemeten zijn, en alles zou volgens hun kloppen en perfect in orde zijn.
Mechanieker van de garage had hem een dag meegenomen om wat km's te maken, en het enige wat die mij wist te vertellen was; "Ja bij ons is hij maar 1 keer uitgevallen, maar voor de rest vinden we er niks aan. Dat is zo erg toch niet, ge hebt toch een goede koop gedaan en ge hebt toch echt een smerig snelle integra gekocht". Hieruit kan ik gewoon opmaken "wij weten niet meer waar zoeken".
Radioprobleem zat volgens hun in de radio, en de ruitenwissers was het motortje oververhit geraakt. (dikke bullshit allemaal)
Als ik nu in die garage kom doen ze altijd belachelijk tegen mij omdat ik er elke dag stond omdat het probleem niet opgelost raakte en ik schrik had dat ik mijn blok aan het vernaaien was. Ik denk niet dat die op 200tpm veel smering krijgt, om nog maar te zwijgen van de schokken soms als ik vertrek met die terugval in toeren. Ik moet elke dag km's file en verkeerslichten rijden, en dit is momenteel een hel..
Als de itr nu stilvalt en ik start hem moet ik hem altijd in gang houden of hij blijft uitvallen, tot hij warmstaat en dan stopt het. Wat ie in theorie ook niet volledig doet, want ervoor is de ECT-sensor vervangen en hij warmt slechts op tot 1 streep voor het midden. Maar dan heb ik alleen nog last van de terugval in toeren tot 400tpm. Dit stopt enkel als ik even paar 100toeren gas bijgeef, ofwel als ik hard optrek. Dan doet hij even normaal maar niet voor lang. Als ik in de file sta en hij krijgt zijn "dansende toeren"kuur, begint er onder de motorkap precies iets meer te werken, geluid wordt zwaarder, auto en versnellingspook beginnen merkbaar harder te trillen, en ik hoor steeds precies heel stil iets dat lijkt op de kiestoon van een telefoon, maar dan een veel lager geluid en heel stil. Wat ik ook nog kan zeggen is zodra ik hem laat uitrollen blijven de toeren hangen op 1100-1200toeren, om als hij 1 seconde gestopt is direct te droppen naar 500 en dan terug naar 7-800. Radioscherm slaat willekeurig op en af, meestal door schokken of zonder duidelijke reden.
Als dit bezoek geen redding brengt (en aan hun 1ste reactie heb ik weinig hoop), dan is het enige wat er nog opzit hem al rijdende op de testbank laten uitlezen op de testbank in het bosch ignition centre hier iets verderop. Zal weer een dure grap worden, maar als zij het niet te weten komen zal ik er nooit achterkomen.
na veel lees- en zoekwerk blijven nog de volgende mogelijkheden over:
-koelvloeistofsensor
-mapsensor
-stappenmotor
-vacuüm
-ontsteking
-verdeler
- slecht laten inlezen itr na batterij af te koppelen
ik zal waarschijnlijk nog wel enkele mogelijkheden niet gevonden hebben, maar ik hoop dat iemand hier iets uit kan opmaken. Ik heb het zo gedetailleerd mogelijk uitgelegd, omdat ik het na 2maand wel beu ben elke cent die ik overheb uit te geven aan garages die waardeloos werk verrichten.. :evil: