Page 1 of 2
F20b dohc swap
Posted: Fri Jun 11, 2010 9:22 pm
by Accord_Coupe
Beste leden,
Ik ben in bezit van een accord coupe uit 2000.
Deze heeft een f20b sohc vtec blok erin zitten met 147 pk.
Nou kan ik waarschijnlijk een JDM f20b dohc bleutop kopen bij JDM-parts.
Heeft iemand ervaring met JDM-parts? Weet iemand wat van de kwaliteit van de blokken van JDM-parts?
Nou wordt het blok geleverd incl. de aanbouwdelen en ecu, maar excl. de versnellingsbak en de kabelboom.
Het zal waarschijnlijk het beste zijn met de bijbehorende versnellingsbak met lsd, maar kan mijn huidige kabelboom wel gebruikt worden of moet ik daar ook een andere voor zoeken?
Zijn er hier mensen die hier veel verstand van hebben of ervaring hebben met inbouwen van zulke blokken?
gr. Tim
Posted: Fri Jun 11, 2010 9:42 pm
by micronsil
Ik heb je een pb gestuurd.
Hij kan je wel helpen.
Posted: Sat Jun 12, 2010 6:59 am
by Gaskleppie
TCC kan dit zeker.
Dit soort vreemde ombouw acties doen ze weekelijks.
Zo hangt er nu een civic in de brug waar een Vtec-e motor uit gaat en een D16 CRX dohc motor in moet.....
Posted: Sat Jun 12, 2010 11:23 am
by MLM
Heb niet zoveel ervaring met accords, maar is er wel een dohc f20b? Volgens mij was die blauwe een h22 of h23.
Posted: Mon Jun 14, 2010 12:35 pm
by LaurenZ
F20B is ook als Bluetop DOHC geleverd.
Een goeie vriend van me heeft hem afgelopen week geswapped in zijn Accord omdat de kleppen door de zuigers van zijn vorige blok gingen....
Vrij makkelijk te swappen.
Mocht je zijn nummer willen ivm vragen. stuur dan even een PM
Posted: Mon Jun 14, 2010 1:58 pm
by Accord_Coupe
De f20b is idd als bleutop geleverd.
Het mooie van dit blok vind ik namelijk dat het dezelfde motorcode heeft als mijn huidige blok. Allebei f20b. Dit zal dus hopelijk nooit vragen geven bij een eventuele aanhouding of keuring.
Bedankt voor alle reacties.
Nou heb ik ergens gelezen dat ik ook een h22 bak en kabelboom kan gebruiken, maar dat het nog wel problemen kan geven als mijn huidige obd1 is.
Weet iemand hier nog wat over?
L4urenZ ik heb je een pm gestuurd
Posted: Mon Jun 14, 2010 2:06 pm
by bastiaan45
Voor zoiets moet je inderdaad bij TCC zijn, hebben daarmee veruit het meeste ervaring.
Posted: Mon Jun 14, 2010 9:15 pm
by Accord_Coupe
Ja weet je wat het is met tcc.
Ze weten daar wel zeer veel over honda en ze zijn ook erg professioneel, maar waar ik niet zo goed tegen kan is het feit dat ze daar nooit een prijs van tevoren met je af kunnen spreken. Ze zeggen altijd ja het ligt eraan. En uiteindelijk ben je nog veel geld kwijt ook.
Posted: Wed Jun 16, 2010 3:50 pm
by micronsil
Is het nog gelukt mr. accord coupe?
Posted: Wed Jun 16, 2010 9:54 pm
by Accord_Coupe
ik heb je een pm gestuurd
Posted: Sat Jun 19, 2010 10:44 am
by Accord_Coupe
dames en heren,
Het is dan eindelijk zover. Morgen ga ik het blok bezichtigen. Ben benieuwd.
Heeft iemand nog goede tips waar ik op moet letten als ik erna ga kijken?
Zijn er nog bepaalde tests die ik kan doen om te zien of het blok in goede staat is?
Posted: Sun Jun 20, 2010 3:03 pm
by micronsil
Is het 't blok dat in een erg donkerblauwe/ of zwarte del sol zit?
Posted: Sun Jun 20, 2010 3:40 pm
by MLM
micronsil wrote:Is het 't blok dat in een erg donkerblauwe/ of zwarte del sol zit?
Jeetje wat een vreemde swap ...
Posted: Mon Jun 21, 2010 1:19 pm
by Accord_Coupe
Is het 't blok dat in een erg donkerblauwe/ of zwarte del sol zit?
Nee dit is niet dat blok. Ik weet welke jij bedoelt, en daar ben ik toen ook nog naar gaan kijken. Heb ik zelf mee gereden, maar vond ik toch niet zo lekker draaien.
Nee mijn blok komt bij JDM-parts vandaan. Rechtstreeks uit japan bij JDM-parts bezichtigd en gekocht inmiddels.
Hij komt deze week mijn kant op.
Posted: Mon Jun 21, 2010 2:09 pm
by micronsil
Blij te horen dat het niet dat blok is geweorden ... want als iets toch afgetrapt word dan is het dat blok wel.
Die vroeg me meteen om te racen toen in barneveld aankwam.
Ik zei van ik kom alleen kijken ik race niet, maar die ging zo racen zonder warm te draaien niets.
Hij zei toen ook al tegen me van ja ik ga em aan iemand verkopen.
Ik vroeg em meteen waarom doe je dat blok weg het is een enorm zeldzaam blok.
Hij gaf toen aan ja maar de kop van dit blok is niet lekker anders moet ik de kop reviseren daar heb ik geen zin in.
Hij vroeg me al of ik geen b18 blok wist voor hem.
Posted: Mon Jun 21, 2010 2:15 pm
by micronsil
MLM wrote:micronsil wrote:Is het 't blok dat in een erg donkerblauwe/ of zwarte del sol zit?
Jeetje wat een vreemde swap ...
Vreemde swap maar wel doeltreffend.
Dat ding die trok WRX-en er compleet uit.
Ik heb die swap jaren geleden een keer in een EF gezien.
dat was ook niet mals.
Posted: Mon Jun 21, 2010 5:55 pm
by Accord_Coupe
ja ik ben toen ook bij hem gaan testrijden in Brummen, vlakbij Deventer. Ikzelf begon heel rustig te rijden, ik dacht even warm rijden. Maar hij zegt tegen mij ja bij de rotonde naar links en dan moet je trappen. Ik moet eerlijk zeggen dat ie wel heel erg snel is. Voor ik het wist zag ik 200 op de teller staan en moest ik weer remmen op dat kleine landweggetje, maar toen ik weer rustig terug reed vond ik hem idd wel een beetje raar lopen. Beetje onregelmatig.
Maargoed hij vroeg ook veel te veel voor dat blok hoor.
Mijne komt iig deze week hier naartoe zodat we alvast kunnen beginnen te werken eraan.
Kan niet w8en tot ie erin zit.
Posted: Mon Jun 21, 2010 6:20 pm
by micronsil
Ik kom wel ff een keer buurten wanneer het blok er staat.
Kan ik ook ff kennis maken.
Succes met de Swap..
Maar zal zeer zeker wel goed komen.

Posted: Mon Jun 21, 2010 11:58 pm
by LaurenZ
Vandaag even getest op een rechte weg, meneer met de F20B accord bleef op mijn kont hangen

Posted: Tue Jun 22, 2010 10:13 am
by micronsil
Je trekt niet zo snel bij een F20 weg.
Met goede tuning is het sneller dan een ITR