Page 1 of 2

rokende dc2

Posted: Sun Jul 18, 2010 4:19 pm
by drè-integra
hallo

mis dat jullie me kunnen helpen.
heb sinds een paar dagen een mugen twinloop catback er onder maar sinds dien rook de auto op het moment als ik in de v-tec heb gereden en weer rustig ga rijden.het is geen zwarte rook wat er uit kom maar gewoon blanke rook.heb de olie na gekeken en de koelvloeistof in de gaten gehouden maar is gewoon oke.heb hier op het forum gezocht maar kan het nie vinden.
Imand ervaring mee?alvast bedankt!

Re: rokende dc2

Posted: Sun Jul 18, 2010 4:26 pm
by SteefO
drè-integra wrote:hallo

mis dat jullie me kunnen helpen.
heb sinds een paar dagen een mugen twinloop catback er onder maar sinds dien rook de auto op het moment als ik in de VTEC heb gereden en weer rustig ga rijden.het is geen zwarte rook wat er uit kom maar gewoon blanke rook.heb de olie na gekeken en de koelvloeistof in de gaten gehouden maar is gewoon oke.heb hier op het forum gezocht maar kan het nie vinden.
Imand ervaring mee?alvast bedankt!


Misschien komt er ergens wat vocht op het systeem uit een leiding? Tektiel?

Posted: Sun Jul 18, 2010 4:36 pm
by drè-integra
Heb daar ook al na geken maar ik kan het nie ondekken.
het kom puur uit de uitlaat.
Kan het zijn doordat het een twinloop is?
Dat hij rook vast houd?

Posted: Sun Jul 18, 2010 5:54 pm
by Roy
Hoeveel km heb je ermee gereden?

Hoeveel rook komt eruit? staat de hele straat balnk, dikke rookpluim als uit een sigaar?


Nieuwe uitlaten roken in het begin altijd.

Posted: Sun Jul 18, 2010 6:01 pm
by micronsil
Toen ik mijn kat er even tussen had voor de apk pluimde mijn auto ook een beetje ... nadat ik de kat weggehaals was het roken weg..

Ik denk dat zoals G-unit het zegt.

Het zal wel komen omdat het er nieuw onder zit

Posted: Sun Jul 18, 2010 6:06 pm
by drè-integra
Ik denk nu ongeveer al een tank dus dat is dus ongeveer 350 400 klm.
En kwa rook betreft is het dat hij behoorlijk rook na dat ik in de v-tec heb gezeten.heb wel afgelopen vrijdag mijn stationair gasklep schoon gemaakt.
mis komt het daar door?

Posted: Sun Jul 18, 2010 6:08 pm
by drè-integra
en het geen nieuwe uitlaad hoor
hij is 2 de hands.

Posted: Sun Jul 18, 2010 9:39 pm
by Gaskleppie
Dan kan het best dat de vorige eigenaar een serieus probleem met zn motor gehad heeft en een sloot olie achter heeft gelaten in de uitlaat. Dat kan dan wel even duren voor dat allemaal opgebrand is.

Posted: Sun Jul 18, 2010 11:00 pm
by Delta_lima
Zat ik ook aan te denken ja,

Nieuwe uitlaat rookt ook altijd, nieuwe invidia op mn del sol, schrok ik ook van, heeft 15min gerookt, maar daarna was het ingebrand zeg maar.

Posted: Mon Jul 19, 2010 8:51 pm
by drè-integra
kan ook de uitlaat zijn maar het rare is dat ik gister mis 60 70 klm heb gereden en geen rook te zien was en dat was op de snelweg en we gaan de snelweg af en rijden binnendoor en ga een auto in halen en op dat moment begint hij te roken.mis inwendige lek?

Posted: Mon Jul 19, 2010 9:15 pm
by drè-integra
en naar hoeveel kilometer moet die olie verbrand zijn dan?
moet hij dan continu roken of juist bij een hele hoge temperatuur?

alvast bedankt allemaal!

Posted: Mon Jul 19, 2010 9:35 pm
by roblom
Lijkt mij inderdaad wat olie restanten die vrijkomen nadat de temperatuur van de uitlaat flink is opgelopen.
Mijn twinloop rookt in ieder geval niet, ook niet toen hij nieuw was.

Posted: Tue Jul 20, 2010 7:53 am
by Jo&
Als het witte/blanke rook is, dan is het koelvloeistof.
Donkere grijs/zwarte rook is olie.

Posted: Tue Jul 20, 2010 3:34 pm
by drè-integra
mis is het dan toch de olie, maar dat moet er dan toch al lang uit zijn dan?
heb er wel 10w60 olie in zitten.heb al gelezen bij gasklepje dat het alleen voor cirquit gebruik was.mis is dat de probleem?met deze temperaturen?

bedankt alvast.

Posted: Tue Jul 20, 2010 5:37 pm
by Gaskleppie
Nee, juist niet. Bij deze temperaturen zou een race olie nog best geschikt zijn op straat.
In de winter is het andere koek.

Posted: Tue Jul 20, 2010 6:34 pm
by drè-integra
is die race olie nie goed voor de winter dan?moet ik dan weer overstappen op 10w40?de pijlstok staat wel net boven het maximum.mis dat het prbleem?
overtallige olie?

gr andre.

Posted: Tue Jul 20, 2010 8:20 pm
by Roy
Je bent slecht bezig vriend! :(

Sorry dat ik het zo zeg.

Maar met overtollige olie in de Vtec rijden (uberhaupt rijden) is vragen om problemen.

En je gebruikt naar mijn mening de verkeerde olie, zeker voor het doel waarvoor je e auto nu gebruikt. :roll:

Posted: Tue Jul 20, 2010 9:22 pm
by drè-integra
oke.

wist ik niet.
dus wat voor olie moet er in gedaan worden dan?
gewoon de 10w40?

Posted: Tue Jul 20, 2010 10:41 pm
by Voodoo
5w40 is ook goed

Posted: Wed Jul 21, 2010 6:57 am
by Rikky
Ik smeer altijd met 5w40