Page 1 of 4

1ste versnelling stuk?

Posted: Wed Aug 11, 2010 6:03 pm
by slydawg
Gaat gewoon in 1ste versnelling maar geen beweging, overige versnellingen werken wel gewoon, dus in 2 optrekken en so on.
Wat denken jullie dat stuk is?
Synchro? Tandwiel?
En nee, versnellingsbak olie nog niet ververst... :lol: :wink:

Posted: Wed Aug 11, 2010 6:14 pm
by donkeykong
Bad news Miguel,

Heeft die eerste versnelling gekraakt of gelijk kaput??
gebeurde het zo opeens?? my guess tandwiel??

Posted: Wed Aug 11, 2010 6:26 pm
by vtec vince

Posted: Wed Aug 11, 2010 7:27 pm
by slydawg
Gelijk stuk, zoals het hoort, geen gekraak of zo.

@ vince, dat is een bak van een FN2 als ik het bouwjaar klopt, daarvan zijn dacht ik enkele overbrengingen of de final drive iets anders als van de EP3.
Zal even moeten checken, moet in ieder geval niet korter zijn als nu.

Posted: Wed Aug 11, 2010 8:23 pm
by MLM
Dat is weer een goede reden voor een update! Hydraulische bak? :P

Posted: Wed Aug 11, 2010 8:49 pm
by donkeykong
klote is dat je ook niet ff kan kijken :(
succes met zoeken naar een passende oplossing

Posted: Wed Aug 11, 2010 9:13 pm
by Gaskleppie
Lijkt me sterk dat alle tanden er naast liggen. Er zal wel een schakelvork of bedienings gedeelte kapot zijn.
Wees blij dat het na zandvoort gebeurt ipv na 1 rondje!

Posted: Wed Aug 11, 2010 9:27 pm
by t0n
Zou hem idd eerst even open trekken en kijken.. Heb nog wel wat EP3 spare parts liggen voor in de bak..

Posted: Thu Aug 12, 2010 6:01 am
by slydawg
Zal de boel binnenkort opentrekken en kijken wat er precies stuk is.
Gaat trouwens niet om mijn auto, die is onbreekbaar toch! ff afkloppen hehehe

Posted: Thu Aug 12, 2010 8:13 am
by LCR
slydawg wrote:Zal de boel binnenkort opentrekken en kijken wat er precies stuk is.
Gaat trouwens niet om mijn auto, die is onbreekbaar toch! ff afkloppen hehehe


Pfffffffffff, ik dacht al. Het ging nog zo erug lekker op Zandvoort.....

Posted: Thu Aug 12, 2010 8:28 am
by donkeykong
Oooh zeg dat dan :)
toch niet de auto van je broer??

Posted: Thu Aug 12, 2010 12:32 pm
by Gangaran
Gelukkig man. Maar hoop dat jullier er snel uitkomen.

Posted: Thu Aug 12, 2010 2:30 pm
by slydawg
Komt wel goed hoor, ik maak me geen zorgen daarover.
Ben wel benieuwd wat ik ga tegenkomen.

Posted: Sat Aug 14, 2010 9:40 pm
by slydawg
Vandaag de bak open getrokken om te kijken naar de carnage..

De eerste stukjes metaal na de behuizing eraf te hebben gehaald.
Image

Magneet heeft een beetje gewerkt
Image
Image

ALLE tandjes schoon eraf!
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Complete tandwielen pakket vervangen en de boel weer ingebouwd en gemonteerd, rijdt en schakelt weer perfect.

Posted: Sat Aug 14, 2010 10:17 pm
by hardcorehonda
hoe de n##k is dat ontstaan??

Ik heb 1x zoiets gezien.. en dat was bij een antiliaanse jongen die de auto achteruit reed om hem vervolgens in de 1e versnelling te rammen en de koppeling laten klappen voor een "braapppp braaaap burnout Yo"

Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets zou doen met een civic typeR

Posted: Sat Aug 14, 2010 10:21 pm
by mr. X
(Backparken zoals ik hier geleerd heb op het forum.)

Maar tandjes wat een ravage. Het is er echt schoon vanaf!

Posted: Sun Aug 15, 2010 8:33 am
by Gaskleppie
Tja, dat krijg je als je elke keer in zn 1 door de mac drive rijd.....


























Hoe krijg je het voor elkaar? Bij zn 1 nog wel....
btw, heb je de lagers ook vervangen? Als er maar 1 splintertje ergens in een lager zit ben je straks weer klaar. Goed schoon gemaakt?

Posted: Sun Aug 15, 2010 9:15 am
by donkeykong
toch de tanwielen
ziet er niet zo fijn uit, mooi dat ie het weer goed doet :)

Posted: Sun Aug 15, 2010 9:31 am
by slydawg
@Frank, wat ik heb begrepen trok ie op en al rollend vloerde hij het en toen.......
Enigste dat we van de oude bak hebben hergebruikt is het sper diff, voor de rest is alles vervangen, ook de behuizing etc

Posted: Sun Aug 15, 2010 10:02 am
by Rikky
Sow wat een ravage... Mooi klote allemaal...