Page 1 of 2

Header

Posted: Thu Sep 09, 2010 4:36 pm
by donkeykong
Ben aan het rondkijken voor een header maar lees vaak dat er bij verschillende merken scheurtjes kunnen ontstaan. waarschijnlijk als er betere engine mounts op komen dat er dan minder kans is toch?

wie heeft hier ervaring mee?
kent iemand een apk keurder die niet moeilijk doet om een totale race header, zoals toda...erop te laten en hem door de apjk heen pusht :) ??

zo niet denk ik aan een een spoon of j's aangezien deze een verwijderbare 2-1 hebben, zodat niet de gehele spruit tussen uit moet.

graag wat advies thks

Re: Header

Posted: Thu Sep 09, 2010 4:39 pm
by Sincx
donkeykong wrote:kent iemand een apk keurder die niet moeilijk doet om een totale race header, zoals toda...erop te laten en hem door de apjk heen pusht :) ??


Hehe zoek ik ook nog...PM als je wat weet graag !

Re: Header

Posted: Thu Sep 09, 2010 4:47 pm
by CyRaX
donkeykong wrote:kent iemand een apk keurder die niet moeilijk doet om een totale race header, zoals toda...erop te laten en hem door de apjk heen pusht :) ??


Ik neem aan dat je doelt op je CO-waarde.
Ik denk niet dat je makkelijk iemand vindt die zijn APK "diploma" op het spel gaat zetten.....

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:02 pm
by slydawg
Ik ken er zat maar ben je bereid te betalen??

Engine mounts voorkomen dat het flexi stuk snel stuk gaat, gaat niet voorkomen dat lassen scheuren.

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:03 pm
by mr. X
Inderdaad. Die mannen kunnen hun keuringsbewijs verliezen als ze zoiets constateren bij een steekproef, dat zullen ze dus nooit doen.

Het blok bij de K serie kantelt naar achter maar omdat het spruitstuk daar zit en al een stukje onder het schutbord door loopt, gaat het scheuren.

Stuggere motorsteunen verhelpen dat grotendeels.

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:10 pm
by donkeykong
slydawg wrote:Ik ken er zat maar ben je bereid te betalen??

Engine mounts voorkomen dat het flexi stuk snel stuk gaat, gaat niet voorkomen dat lassen scheuren.


dan maar toch ff omwisselen voor de apk denk ik :)

het is dus voornamelijk een probleem van de k20? aangezien het blok 180 graden gedraaid is...

zat te denken aan een spoon namelijk, maar dan lees ik wel vaak dat er scheurtjes in komen en dat ie een raar geluid maakt.

scheurtjes komen er dus altijd in??
Miquel jij hebt een dc sports toch??

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:17 pm
by slydawg
ALs er scheurtjes ontstaan zou je denken dat het las werk minder is.
Ik zie het niet als een probleem dat het blok gedraait is, juist positief, draait met de rijrichting mee.
Ben op een aantal fora's actief maar ik kan me weinig herinneren dat mensen problemen hebben met gescheurde lassen, wel flexi stukken die stuk gaan.
Ik heb een Toda.

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:37 pm
by Honda-ATR
Ik heb ook een Toda, (en ken een goed APK station :wink :) .
Ik heb een Spoon gehad, en de 4-2 staat er om bekend om te scheuren. Wil je een makkelijke wissel voor de APK dan zou ik voor de J's 4-2 met 2-1. Alleen deze zijn best moeilijk aan te komen. De Spoon kom je best vaak tegen voor mooie prijzen. Alleen het geluid van de spoon is minder, een beetje blikkerig achtig met een vreemd geluid in hoge toeren.

Uiteindelijk als de APK (wissel) geen probleem voor je is, ja dan overduidelijk Toda. De Buddyclub header is ook goed (halve prijs van een Toda). Met alle headers is het wel aan te raden om inserts te nemen, maar volgens mij heb je die al. Dan doe je wat langer met het flexibele deel.

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:47 pm
by donkeykong
Beter Miquel, alleen niet voor het spruitstuk zeker :)
het waren voornamelijk die Spoon Manifolds

Die inserts heb ik nog niet gekocht, duurde allemaal te lang toen..is een torque damper alleen ook voldoende??

lees ook veel over die buddylclub, misschien kom ik wel een toda tegen in UK.

maar die apk doet ie dat ook voor mij?? ik weet dat jij geen cat hoeft te hebben volgens je autopapieren, lucky basterd :)

Trouwens wat is het verschil in vermogen met en zonder een RBC? ik lees 5-15 pk?? hangt van de mods af weet ik:

1) Gruppe M (mijn geval wannabe :)
2) Fujitsubo rm01a
3) Toda header
4) evt rbc

gasklep groter nog zin?? of nihil?

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:50 pm
by slydawg
Ik snap niet waarom het slecht voor het spruitstuk is omdat de motor gedraaid is?

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:57 pm
by donkeykong
dat weet ik niet of dat zo is, maar ik dacht dat het daardoor kwam dat mensen er last van hebben..van scheurtjes

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:59 pm
by mr. X
Bij een conventionele motor (B serie) loopt het uitlaatspruitstuk richting je radiateur, draait deze als het ware om je blok heen, loopt er onder door en houdt ongeveer bij het schutbord op. Bij een K zit het spruit aan de 'andere' kant en al redelijk dicht bij het schutbord, als ik me niet vergis loopt hij zelfs onder het schutbord door voor de cat komt, klopt? Zodoende kan hij niet scharnieren op het grensgebied met het schutbord, als je blok namelijk kantelt bij een B serie buigt hij op het scharnier van spruit met cat. Daarom zit er ook een flexibel stuk tussen.

Posted: Thu Sep 09, 2010 5:59 pm
by Honda-ATR
donkeykong wrote:
Trouwens wat is het verschil in vermogen met en zonder een RBC? ik lees 5-15 pk?? hangt van de mods af weet ik:

1) Gruppe M (mijn geval wannabe :)
2) Fujitsubo rm01a
3) Toda header
4) evt rbc

gasklep groter nog zin?? of nihil?

Je vergeet de K-Pro, belangrijk als je gaat beginnen met de header en RBC.
Als je eens in de buurt ben rij eens een rondje in die van mij :twisted:. En bepaal dan voor jezelf wat je wil.

Johan

Posted: Thu Sep 09, 2010 6:07 pm
by donkeykong
Yep Maarten zoiets las ik :)

Johan ben vergeten Kpro erbij te zetten, die mods hebben niet veel zin als je geen kpro hebt, i know :)

Posted: Thu Sep 09, 2010 10:42 pm
by Gijs
Nen RBC op nen K20 is een van de betere mods qua prijs/pk winst (na mappen welliswaar).

Posted: Fri Sep 10, 2010 6:25 am
by slydawg
mr. X wrote:Bij een conventionele motor (B serie) loopt het uitlaatspruitstuk richting je radiateur, draait deze als het ware om je blok heen, loopt er onder door en houdt ongeveer bij het schutbord op. Bij een K zit het spruit aan de 'andere' kant en al redelijk dicht bij het schutbord, als ik me niet vergis loopt hij zelfs onder het schutbord door voor de cat komt, klopt? Zodoende kan hij niet scharnieren op het grensgebied met het schutbord, als je blok namelijk kantelt bij een B serie buigt hij op het scharnier van spruit met cat. Daarom zit er ook een flexibel stuk tussen.


Bij de EP3 zit het scharnier punt van een oem spruit nog voor het schutbord. Scharniert dmv zo n conische koppeling.
Neem je een aftermarket met cat vv in één, dan heb je idd dat flex stuk verder naar achter maar dan nog, dat flex stuk vangt het kantelen toch op.
Ik heb wel spruitstukken gezien met 2 of 4 flex stukken in de runners, op die manier heb je het scharnierpunt waar het oem scharnier punt zit.

Posted: Fri Sep 10, 2010 11:47 am
by donkeykong
Gijs wrote:Nen RBC op nen K20 is een van de betere mods qua prijs/pk winst (na mappen welliswaar).


thks, maar de vraag was is dat een enorme winst? 10 pk? met of zonder met alle breather mods?

Posted: Fri Sep 10, 2010 2:27 pm
by mr. X
Precies M maar juist daar zit volgens mij het probleem van de aftermarket headers. Doordat het scharnier punt verder weg zit, buigt het misschien toch op een andere manier waardoor die dingen het vaak begeven. Dat was mijn beredenering er in ieder geval achter.

Posted: Fri Sep 10, 2010 2:44 pm
by Sincx
donkeykong wrote:
Gijs wrote:Nen RBC op nen K20 is een van de betere mods qua prijs/pk winst (na mappen welliswaar).


thks, maar de vraag was is dat een enorme winst? 10 pk? met of zonder met alle breather mods?


Goeie uitlaatlijn en de RBC + goeie intake en een afgestelde wagen is een transformatie. Over het hele toerenbereik veel meer koppel en vermogen. Anders moet je is met iemand meerijden die zo'n setup heeft, wereld van verschil ! :) RBC alleen is zo'n 15pk. combinatie van tegen de 50 !

Posted: Sat Sep 11, 2010 8:54 am
by Martin.O
kijk eens bij buddyclub ,daar heb je een mooie N1 header

en laat don vink gelijk de achterkant maken op 92db dan ben je in één keer klaar