Page 1 of 1
Nieuwe V-snaar??
Posted: Wed Oct 06, 2010 4:16 pm
by nickR
Hallo allemaal,
Is het mogelijk dat een V-snaar bij 83000 km al moet worden vervangen,omdat deze te droog zou zijn?
Mijn CTR is van 2005.
Thx voor de reacties....
Re: Nieuwe V-snaar??
Posted: Wed Oct 06, 2010 4:27 pm
by real187
nickR wrote:Hallo allemaal,
Is het mogelijk dat een V-snaar bij 83000 km al moet worden vervangen,omdat deze te droog zou zijn?
Mijn CTR is van 2005.
Thx voor de reacties....
distributie is via ketting.
of bedoel je je multirib?
Posted: Wed Oct 06, 2010 5:03 pm
by nickR
Heb maar even een foto gemaakt wat ik bedoel...

ops:

Posted: Wed Oct 06, 2010 6:04 pm
by Jan Visser
De multiriem ziet er wel oud en droog uit in ieder geval.......
Posted: Wed Oct 06, 2010 7:08 pm
by real187
zie alleen inspectie + evt afstelling om de 40K in servicemanual.
en

Posted: Wed Oct 06, 2010 7:56 pm
by Honda-ATR
Ik heb de multi riem vervangen bij 47000 KM met de DC5. Hij begon geluiden te maken :lol:.
Snaar is niet duur en is makkelijk zelf te doen. Je hoort het wel meer bij de DC5 en Club RSX spreekt er ook over. Over de EP3 weet ik het niet. Maar omdat er veel gelijkenissen zitten tussen de motoren zal het me niet verbazen.
Posted: Thu Oct 07, 2010 6:24 am
by slydawg
Als je de nieuwe meeneemt zaterdag gooien we die er zo op.
multiriem
Posted: Tue Jan 18, 2011 6:07 pm
by CTR-Asch
Weet iemand toevallig de OEM-artikelcode van de multiriem? Is het verstandig om bij het vervangen meer onderdelen te vervangen (rollen o.i.d.) ?
(ik heb gezocht in de topics maar heb em niet voorbij zien komen).
Posted: Tue Jan 18, 2011 7:14 pm
by nickR
Ik heb staan op de bon: 38920-PRA-013
Deze is wel voor een CTR met airco en kwam op € 75,- met clubkorting.
succes
Posted: Wed Jan 19, 2011 10:25 am
by CTR-Asch
Thanx..
:shock: Zow dan, bij mijn dealer is de riem € 94,66. incl btw.
Via hbase kan ik er één van Nipparts of Gates kopen voor € 32,- incl btw.
Is dit een goed alternatief of is een OEM-riem echt 3x beter ?
Posted: Wed Jan 19, 2011 11:41 am
by nickR
Met dit soort dingen voor de motor zou ik geen risico nemen en voor het origineel gaan.
Het zal best goed zijn,maar in dit geval betaal ik liever iets meer.
riem
Posted: Wed Jan 19, 2011 1:57 pm
by CTR-Asch
nickR wrote:Met dit soort dingen voor de motor zou ik geen risico nemen en voor het origineel gaan.
Het zal best goed zijn,maar in dit geval betaal ik liever iets meer.
Natuurlijk is iets meer betalen geen probleem -en voor alle duidelijkheid dat heb ik er ook wel voor over- maar het prijsverschil is wel echt belachelijk groot. Korting zit er bij mijn dealer niet in dus zal de volle mep gaan betalen.
Sorry hoor, dit moest er even uit...

ops:
Posted: Wed Jan 19, 2011 6:57 pm
by Jo&
Dealer met korting zoeken!
Posted: Wed Jan 19, 2011 7:04 pm
by donkeykong
In UK bestellen bij honda dealer

het scheelde ook 60 euro met hier voor mijn o2 sensor
zag trouwens net dat ie 50 pond kost bij honda UK
Posted: Wed Jan 19, 2011 7:39 pm
by Jan Visser
Gewoon een Gates riem halen....
Die van Honda is echt niet beter en het is maar een multiriem. Waarom 3x zoveel betalen voor iets wat hetzelfde is?
Zijn maar een paar merken die riemen maken. Contitech (Continental) en Gates zijn de grootse 2 producenten en het zou mij niks verbazen dat die van Honda ook gemaakt word door 1 van de 2.
Heb zelf waarschijnlijk duizenden multi en distributieriemen vervangen en kan mij niet heugen dat een riem van Gates of Conti slechter is als een (originele).....
Posted: Thu Jan 20, 2011 12:22 pm
by CTR-Asch
Jan Visser wrote:Gewoon een Gates riem halen....
Die van Honda is echt niet beter en het is maar een multiriem. Waarom 3x zoveel betalen voor iets wat hetzelfde is?
Zijn maar een paar merken die riemen maken. Contitech (Continental) en Gates zijn de grootse 2 producenten en het zou mij niks verbazen dat die van Honda ook gemaakt word door 1 van de 2.
Heb zelf waarschijnlijk duizenden multi en distributieriemen vervangen en kan mij niet heugen dat een riem van Gates of Conti slechter is als een (originele).....
:idea: Dit is precies wat ze bij mijn garagebedrijf (niet dealer maar een kennis van mij) ook zeiden. Zij begrijpen dat ik zoveel mogelijk OEM-onderdelen wil gebruiken maar als er zo'n prijskaartje aan een "eenvoudige" multiriem zit dan lachen ze me uit.

ops:
Servicegericht als ze zijn hebben ze me aangeboden om een honda sticker op een Nipparts of Gates riem te plakken... :lol: