Page 1 of 2
centrale deurvergrendeling vraagje
Posted: Thu Oct 21, 2010 5:50 am
by CTR-driver-limburg
Even een vraagje,
er zit standaard op m'n ctr centrale vergrendeling op afstandsbediening, als ik de auto open knipperen de knipperlichten 1x en bij afsluiten 3x
nu is mijn vraag, is er een piepje op aan te sluiten dat als je hem open maakt hij dan 1x piept en bij dicht doen 3x ?
Denk zelf dat het wel mogelijk is, misschien een instelling in de software? Want als het alarm afgaat hoor je dus de gewone toeter gelijk gaan met de knipperlichten!
Misschien moet ik de juiste draad ergens zoeken bij de alarmknop en daar vervolgens een pieper op aansluiten?
Hoor wederom graag van jullie!

Posted: Thu Oct 21, 2010 8:02 am
by Rikky
Waarom zou je een vervelend piepje willen? Maar juiste bekabeling zoeken en hem daar tussen zetten, maar het alarm kan ook moeilijk gaan doen erover...
Posted: Thu Oct 21, 2010 8:56 am
by CTR-driver-limburg
Ik vind het best handig, had het ook op een vorige auto!
Die kabel weet je waar ik die moet zoeken? Bij de alarmknop of ergens onder het dashbord?
Posted: Thu Oct 21, 2010 12:03 pm
by slydawg
Nope kan niet software matig maar kan wel, ff een relais ertussen vriemelen en gaan.
De claxon voor de alarm is apart voor die van de auto zelf, ter info.
Posted: Thu Oct 21, 2010 12:06 pm
by Jo&
Druksensor op je knopje zetten?
Ik hoor gewoon KLIK maar ik hoor ook best goed :wink:
Posted: Thu Oct 21, 2010 12:18 pm
by slydawg
Druksensor op je knopje zetten? Kan je uitleggen wat je bedoelt?
Posted: Thu Oct 21, 2010 3:53 pm
by CTR-driver-limburg
idd, dat de gewone claxon en de alarm claxon appart zijn had ik al gezien, moet alleen weten via welke kabel de alarmlichten worden aangestuurd bij open en dicht doen!
ben zelf best handig maar zou niet weten hoe ik zo'n relais zou moeten aansluiten.....
Posted: Fri Oct 22, 2010 8:47 am
by Jo&
slydawg wrote:Druksensor op je knopje zetten? Kan je uitleggen wat je bedoelt?
Nja er zijn 2 soorten druk sensoren waar ik weet van heb.
Bijv het drukschakelaartje wat onder je rempedaan zit om je remlichten aan te zetten. Die kun je omgekeerd aansluiten en zorgen dat wanneer het knopje omhoog gaat de druksensor uit drukt en daardoor een circuitje verbreekt er een piepje klinkt.
Je slot is pneumatisch toch? Je kunt misschien een druk sensor tussen de pomp en de bediening zetten (in de slang zetten). Zoals nu werkt met je remmen, als er remdruk is gaan je lampen branden.
Posted: Fri Oct 22, 2010 12:05 pm
by slydawg
Huh?
Bij je rempedaal zit gewoon een schakelaar aan/uit, deze kijkt niet naar remdruk maar schakelt puur je remlichten aan/uit, verder niets.
Sloten zijn electrisch maar waar komt het rempedaal in de pic. of is dit puur een voorbeeld?
Hij wil 1 piep bij open doen en 3 bij sluiten, die pulsen naar de knipperlichten komen vanuit het alarmkastje, beste is dus om vandaar uit te gaan werken.
Posted: Fri Oct 22, 2010 12:42 pm
by eteuben
Ik vind het erg handig, als ik laat thuiskom dat mijn ouders niet wakker worden van een 3xpiepje als ik mijn auto afsluit naast het huis...
Vind het allang handig dat open en dicht een aparte lichtsignaal hebben!
Posted: Fri Oct 22, 2010 5:31 pm
by CTR-driver-limburg
Zoals slydawg al zei moet ik vanuit het hart van het alarm gaan werken, ik denk dat die draad ook bij de alarmlichten-knop zit, want als je die loskoppelt en de auto afsluit knippert hij ook niet, de puls gaat dus ook door de alarmlichten-knop, het weekend eens ff zoeken!!
Posted: Sat Oct 23, 2010 1:50 pm
by Jo&
slydawg wrote:Huh?
Bij je rempedaal zit gewoon een schakelaar aan/uit, deze kijkt niet naar remdruk maar schakelt puur je remlichten aan/uit, verder niets.
Sloten zijn electrisch maar waar komt het rempedaal in de pic. of is dit puur een voorbeeld?
Hij wil 1 piep bij open doen en 3 bij sluiten, die pulsen naar de knipperlichten komen vanuit het alarmkastje, beste is dus om vandaar uit te gaan werken.
het woordje nu moet vroeger zijn! Sorry voor de verwarring. Ja nu gaat het gewoon onder je koppelingsbedaal aan en uit. Dat is een drukschakelaar in de zin van indrukken.
Vroeger ging het met een druk schakelaar in de zin van hoge/lage druk. Door het woordje nu met vroeger te vervangen klopt mn verhaal.
[quote="""]
Bijv het drukschakelaartje wat onder je rempedaan zit om je remlichten aan te zetten. Die kun je omgekeerd aansluiten en zorgen dat wanneer het knopje omhoog gaat de druksensor uit drukt en daardoor een circuitje verbreekt er een piepje klinkt.
Je slot is pneumatisch toch? Je kunt misschien een druk sensor tussen de pomp en de bediening zetten (in de slang zetten). Zoals VROEGER werkte met je remmen, als er remdruk is gaan je lampen branden.[quote\]
Maar idd die puls naar je knipperlichten is waarschijnlijk een betere way to go.
Posted: Tue Oct 26, 2010 8:19 pm
by CTR-driver-limburg
heb de draad al gevonden bij de alarmlichten-knop, nu nog een gepaste pieper ergens uithalen....iemand een idee waar te bestellen? bedoel dus gewoon een 1-tonige piep... :-)
Posted: Tue Oct 26, 2010 8:49 pm
by Rikky
CTR-driver-limburg wrote:heb de draad al gevonden bij de alarmlichten-knop, nu nog een gepaste pieper ergens uithalen....iemand een idee waar te bestellen? bedoel dus gewoon een 1-tonige piep... :-)
Een pieper met compressor of zonder? :lol: TGV hoor is ook 1-tonig en heeft wel wat denk ik :roll:
Even ontopic,
Ik denk dat je bij elke electro zaak wel van zo'n piepers kan halen??
Posted: Wed Oct 27, 2010 7:44 am
by slydawg
Hou in gedachten dat die draad niet wordt bekrachtigt als je richting geeft anders gaat ie dan ook piepen.
Posted: Wed Oct 27, 2010 8:56 am
by CTR-driver-limburg
Yupp....heb ik al bekeken, die draad geeft alleen signaal bij openen en sluiten, bij gewoon richting aangeven en alarmknop geeft de draad geen signaal door!

Posted: Wed Oct 27, 2010 9:05 am
by slydawg
Dan moet het lukken toch!
Posted: Wed Oct 27, 2010 11:17 am
by CTR-driver-limburg
Yuupp!! Nu nog een geschikt 12v piepertje vinden!
Posted: Wed Oct 27, 2010 2:38 pm
by slydawg
Conrad?
Posted: Mon Nov 01, 2010 8:52 pm
by CTR-driver-limburg
vandaag even verder gegaan aan m'n pieperprojectje
tot de conclusie gekomen dat het toch niet zo gaat als ik t wou...
had dus de 12v draad gevonden die alleen wordt aangestuurd met open en dichtdoen, was simpel te vinden door met een ledje achter op de gevarenknop even in te pluggen en te proberen, nu ik er een pieper, sirene op heb aangesloten lijkt het net alsof hij tew weinig stroom krijgt waardoor de pieper zo goed als niet hoorbaar is
ik dacht gelijk, andere massa aansluiten dus even een appart kabeltje vanaf de - van de accu gelegd en toen deed ie t, met openen 1 lange piep, met sluiten 3 piepen, maar als ik dan m'n knipperlicht naar links aanzet dan piept ie mee, maar naar rechts weer niet,
op een of andere manier krijgt de pieper dus te weinig - (min) achter op de stekker van de gevarenlichten om de pieper te laten werken, een ledje doet het bvb wel maar die vraagd ook zo goed als geen stroom, met een apparte min doet hij het wel maar dan piept hij met knipperlicht naar links...
kmoet denk ik op een of ander manier met een relay gaan werken maar zou ff niet weten hoe!
