Page 1 of 2

Los zittend ketting geluid in mn Type R EP3 Blok.

Posted: Sat Jan 29, 2011 12:27 pm
by TypitalianR
Hoi...

Vraagje : Rond de 3000 toeren hoor ik een soort van los zittend ketting geluid.
Het geluid zat eerst rond de 4000 toeren.

Ik heb alle hitteschilden en dergelijke na gekeken. Die zijn allemaal goed.
Maar heb het idee dat het van de distributie ketting af komt.
Bij de nokkenas ofzo..


Iemand enig idee of ervaring met dit geluid?

Vertrouw 't namelijk niet echt.....

Grtjs...... Nicola

Posted: Sat Jan 29, 2011 5:21 pm
by CTR-driver-limburg
de afdekkap wat op het inlaatspruitstuk zit (staat I-VTEC op) wil bij een bepaald toerental wel eens een resonerend geluid maken, draai die er eens af, zijn 2 boutjes en kijk of het probleem dan verholpen is...

Posted: Sat Jan 29, 2011 7:54 pm
by EK20A
Zou kunnen dat je spanner het aan het begeven is, wellicht even langs de dealer? Of een specialist..

Posted: Sun Jan 30, 2011 1:08 am
by TypitalianR
EK20A wrote:Zou kunnen dat je spanner het aan het begeven is, wellicht even langs de dealer? Of een specialist..


Spanner van Ketting of van de multiriem. ?

Posted: Sun Jan 30, 2011 12:22 pm
by slydawg
Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?

Posted: Mon Jan 31, 2011 5:48 pm
by TypitalianR
slydawg wrote:Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?


Oliepeil staat goed.
Het is niet het iVtec kapje dat had k er al afgehaald.
Het geluid komt vanuit de motor.
Het is tijdens het rijden en gewoon stilstaand gas geven. bij de 3000rpm.

Ik ben zelf ook automonteur. Maar k dacht misschien is er hier iemand die het zelfde mee heeft gemaakt.

Posted: Mon Jan 31, 2011 5:49 pm
by TypitalianR
slydawg wrote:Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?


Oliepeil staat goed.
Het is niet het iVtec kapje dat had k er al afgehaald.
Het geluid komt vanuit de motor.
Het is tijdens het rijden en gewoon stilstaand gas geven. bij de 3000rpm.

Ik ben zelf ook automonteur. Maar k dacht misschien is er hier iemand die het zelfde mee heeft gemaakt.

Posted: Mon Jan 31, 2011 10:02 pm
by Roy
lijkt mij ketting spanner.

wat is de km stand, en welke olie gebruik je?

Het kan ook een lager zijn. hoop het echter niet voor je. :-?

Posted: Tue Feb 01, 2011 7:16 am
by slydawg
g-unit wrote:lijkt mij ketting spanner.

wat is de km stand, en welke olie gebruik je?

Het kan ook een lager zijn. hoop het echter niet voor je. :-?


Ketting spanner hoor je meestal bij het starten, daarna niet meer, meestal....

Lager dacht ik ook aan maar wou haar nog geen slapeloze nacht geven, hoop dat dat het echt niet is!

Aan welke kant van de motor hoor je het geluid?
Distr, midden of versn bak zijde?

Posted: Tue Feb 01, 2011 8:48 am
by bastiaan45
Als je slim bent ga je direct naar de dealer of langs een goede monteur. Als het lagers zijn, wat best mogelijk is aan je verhaal te horen, heb je een probleem. Hoe langer je daarmee wacht, hoe groter je probleem wordt.

Posted: Tue Feb 01, 2011 9:10 pm
by TypitalianR
het geluid komt vanaf de distributie zijde.
km stand is 109.000km ik gebruik 5W30 olie van Texaco. Dat is het zelfde als bij ons op de zaak Longlife olie voor Volkswagen. Dus gebruik de juiste olie.

Maar lager?! Wat voor een lager dan ? Krukas?

Posted: Tue Feb 01, 2011 9:33 pm
by Roy
TypitalianR wrote:Maar lager?! Wat voor een lager dan ? Krukas?


JA !


MAar als het van de passagierskant komt........

Zit je poulie van het dikke V-snaar niet los?

Posted: Tue Feb 01, 2011 10:31 pm
by rob010
Ik had hier ook een auto met dat geluid,daar lagen de krukas lagers er compleet uit (155.000KM gelopen)

Ik zou niet meer rijden met die auto als je de kosten nog enigzins wil beperken.

Posted: Wed Feb 02, 2011 6:59 am
by Gaskleppie
Bij 3000rpm is idd vaak het toerental waar lagerschade het beste te horen is.
Als je toch monteur bent zou je de pan er eens onderuit moeten halen en de drijfstangkappen los moeten halen en goed bekijken.

Posted: Wed Feb 02, 2011 11:04 am
by bastiaan45
Inderdaad, of begin eens met de olie er af laten en goed nakijken op ijzerdeeltjes. Probeer of er overmatig speling op de pulley zit.
Als je echt monteur bent, zou je dat zelf toch ook moeten weten.
Ben je dat niet, breng dat ding dan zsm naar een echte monteur. Verwacht van zoiets niet dat je op een forum even de oplossing vind, dat moet je irl horen en bekijken.

Posted: Thu Feb 03, 2011 6:26 pm
by TypitalianR
bastiaan45 wrote:Inderdaad, of begin eens met de olie er af laten en goed nakijken op ijzerdeeltjes. Probeer of er overmatig speling op de pulley zit.
Als je echt monteur bent, zou je dat zelf toch ook moeten weten.
Ben je dat niet, breng dat ding dan zsm naar een echte monteur. Verwacht van zoiets niet dat je op een forum even de oplossing vind, dat moet je irl horen en bekijken.


Ben een echte monteur :wink:

Heb de auto gisteren op de brug gehad en eerst goed alle hitteschilden nog een keer nagekeken...


Het geluid is afkomstig van................!!!!!

Hitteschild achterkant blok boven de aandrijfas !! :shock:
Had dat hitteschild nog niet zien zitten de eerste keer ...whahahaha.......

Gelukkig !!
:lol: :lol: :lol:

Harstikke bedankt voor al jullie snelle reacties!!

Posted: Thu Feb 03, 2011 7:15 pm
by slydawg
Goed dat je het hebt gevonden!!

Had eigenlijk wel verwacht dat jij als echte auto monteur een geluid van binnen de motor had kunnen onderscheiden van een geluid buiten de motor.

Posted: Thu Feb 03, 2011 7:23 pm
by mr. X
Ik wilde het niet zeggen :lol: maar ben toch erg blij dat jij niet aan mijn auto werkt..

Posted: Thu Feb 03, 2011 8:01 pm
by CTR-driver-limburg
mr. X wrote:Ik wilde het niet zeggen :lol: maar ben toch erg blij dat jij niet aan mijn auto werkt..


hahaha :dontspeak:

Posted: Thu Feb 03, 2011 10:13 pm
by TypitalianR
CTR-driver-limburg wrote:
"mr. X":1lt1ljce wrote:Ik wilde het niet zeggen :lol: maar ben toch erg blij dat jij niet aan mijn auto werkt..


hahaha :dontspeak:[/quote:1lt1ljce]

Het leven van een automonteur is druk... en meestal komt je eigen auto dan op de laatste plaats. !!!
MAar zoals k al zei.
Dit was de eerste keer dat ik hem op de brug had he !! ;)