Page 1 of 1
EGR klep dichtzetten FK3
Posted: Sat Feb 19, 2011 11:37 am
by Sinister
Beste mensen,
Mijn FK3 is gechipt en nu loopt de EGR klep rapper vol,
ik heb overal gelezen dat dit bij 2.2 diesels wel voor problemen kan zorgen. Keung heeft het hier ook eens over gehad.
Is er een manier om deze af te koppelen zonder foutmeldingen? Of af te zetten.
Hoe kan ik merken dat de klep hapert? Krijg ik dan een foutmelding op mijn scherm? En als er teveel roet in zit krijg ik dan ook een melding?
Greetz
Posted: Sun Feb 20, 2011 12:06 pm
by Rikky
Als er teveel roet in zit krijg je inderdaad ook zo'n melding... Je verliest vermogen en dat is merkbaar...
Ding kan je meestal gewoon afkoppelen...
Posted: Sun Feb 20, 2011 10:42 pm
by Jan Visser
Behalve software matig afkoppelen is er denk ik geen andere oplossing om je EGR klep af te sluiten zonder dat je een foutcode krijgt.
Doordat je een luchtmassa meter hebt zal je computer zien wanneer je EGR opent of sluit. Er gaan namelijk minder lucht de motor in als de EGR open staan en meer als de EGR dicht is.....
Posted: Tue Feb 22, 2011 4:10 pm
by Sinister
En hoe kan ik dat laten doen dan? In de garage? Of kan ik gewoon de darm afkoppelen zonder foutmeldingen?
Posted: Wed Feb 23, 2011 9:44 pm
by Jan Visser
Denk dat je iemand moet vinden die de complete software van je ECU opnieuw moet kunnen programmeren en dan ook de EGR functie uit kan zetten. Geen idee waar je die moet zoeken..........
Je EGR kanaal afdoppen levert gewoon een foutmelding op ben ik bang.
Posted: Sun May 15, 2011 9:29 pm
by ronaldhulshof
ik heb onlangs op het werk een accord diesel met een kapotte egr klep afgestopt. Hierbij kreeg ik geen foutmelding tijdens het rijden. Aangezien hetdezelfde motor is kun je ff een blikje er tussen maken en proberen. Egr kleppen gaan wel vaker kapot bij deze modellen en levert die merkbaar minder vermogen op.
Posted: Mon May 16, 2011 3:50 pm
by Gaskleppie
EGR verstopt is toch het zelfde als een afgedopte EGR? Dan geven beide toch minder vermogen?
Posted: Mon May 16, 2011 8:41 pm
by ronaldhulshof
Nee. Meestal is de egr zo vervuild dat die blijft hangen en alleen genoeg vermogen heeft bij een bepaald aantal toeren. Als je hem dan afdopt heb je weer het normale vermogen zo kun je gauw zien als de egr kapot is. Bij de civic en accord 2.2 cdti zit voor aan het blok een buisje die naar de egr loopt. Buisje er even af halen. Blikje pas maken buisje er weer op. En dan kun je het gauw genoeg merken.