Page 1 of 1

Function 7 LCA's

Posted: Mon Apr 25, 2011 11:00 am
by boikel
Ik ben op het moment bezig om de rubbers van mijn wielophanging te vervangen door Hardrace rubbers. Aan de voorkant van de auto verloopt alles prima, bij de achterkant loop ik tegen het volgende probleem aan.

Image
Image

De constructie van de draagarmen zijn rondom de rubbers zo zwak dat ik denk de hele draagarm te vervormen bij het uitpersen van de rubbers. Nou kan ik wel het rubber uitboren en daarna de metalen ring wegzagen, maar dan ben ik nog bang dat het boeltje kapot gaat bij het opnieuw inpersen van het nieuwe rubber.

Om mezelf die ellende te besparen zat ik te denken aan aftermarket draagarmen van Function 7.

Image

Maar voordat ik daar weer een paar 100 euro op stuk sla wil ik eerst wel eens weten wat de andere voordelen van deze armen zijn behalve wat gemak voor mij. Zijn deze armen nou veel lichter dan OEM en heeft dat wel enigzins voordeel? Of zijn ze veel stijver wat een betere handling geeft? Of kopen mensen de alleen maar voor de Blingfactor?

Graag jullie ideeen/ ervaringen hierover. :D

Posted: Mon Apr 25, 2011 11:03 am
by MLM
Mijn ervaringen zijn dat deze dingen er vooral voor de bling zijn.

Posted: Mon Apr 25, 2011 12:27 pm
by Gangaran
Gewichtsverschil was zo goed als nul. Ik heb de Skunk2 LCA's.
Stugger zou kunnen, maar ga eerder van de blingfactor uit.

Posted: Mon Apr 25, 2011 9:25 pm
by Gaskleppie
Ik heb ze om de zelfde reden. Gewicht maakt geen reet uit. Martin.O heeft wel een speciale pers set om die rubbers van een stock arm wel netjes te kunnen wisselen.

Posted: Tue Apr 26, 2011 7:38 am
by Martin.O
kom maar langs dan pers ik ze er wel uit/in

scheelt je weer geld