Taxatie Type-R modellen
Taxatie Type-R modellen
De dagwaardes van de ITR en ATR zijn bedroevend laag, zo rond de 4000 euro. Ik las dat enkelen van jullie een taxatie hebben uitgevoerd en dit door de verzekering geaccepteerd werd. Welke taxateurs zijn aan te bevelen voor een dergelijke beoordeling van een ATR en/of ITR?
-
Mijn ATR vorig jaar direct na aankoop laten taxeren bij Maro Taxaties. Niet alleen een serieuze, aardige gozer, ook iemand die de liefde voor speciale auto's goed op waarde schat, en een reeele waarde toekent aan je auto. Hij was toen ik 'm sprak erg actief in de Toyota "scene", laatste berichten die ik hoorde is dat hij zijn unieke MR2 heeft ingeruild voor een S2000!! Aanrader, en door mijn verzekeraar geaccepteerd en aanbevolen.
-
Rikky wrote:Ik heb nog geen 1 verzekeraar gevonden die een taxatie accepteerd...
accepteren is inderdaad verkeerd gesteld, taxatierapport is altijd hulpmiddel, nooit leidend. Heb bij mijn huidige verzekeraar eerder wel op basis van taxatierapport voordeel gehad..... daarmee bedoel ik dan accepteren. In dit geval hebben ze deze taxateur zelfs aanbevolen en alles staat in polisaanhangsel benoemd.....
-
- Gaskleppie
RobertoVTI wrote:BC Verburg, als je een liefhebber bent een goed adres, ook als je jonger bent.....
Heb ik ook. Beste lui daar. Rick, bel BC verburg maar eens, moet goed komen.
http://www.bcverburg.nl/
Gaskleppie wrote:RobertoVTI wrote:BC Verburg, als je een liefhebber bent een goed adres, ook als je jonger bent.....
Heb ik ook. Beste lui daar. Rick, bel BC verburg maar eens, moet goed komen.
http://www.bcverburg.nl/
Zat ik ook een tijdje bij, voor zowel motor als auto. De lui bij BC Verburg zijn oke, alleen de achterliggende organisatie Londen vond ik tegenvallen. Als er iets gebeurt heb je met hun te maken en die service vond ik tegenvallen. Daarnaast ontbrak het bij BC Verburg ook aan het uptodate houden van afhandelingen en toesturen relevante documenten naar Londen toe, waardoor er miscommunicatie ontstaat. Ik zit er dan ook niet meer.
Ik ben 21jaar... en door mijn verleden en omdat ik 4 dagen te kort verzekerd was bij ditzo (inverband met winterstalling) heb ik nog altijd 0 schadevrije jaren... waardoor er ook maar weinig verzekeraars je willen verzekeren...
Ik betaal nu voor all-risk €106,- pm voor de dagwaarde helaas... ze nemen dan ook geen taxatie raport aan!
Dit is nog altijd 54,- minder dan dat ik betaalde op mijn 19de en 20ste voor WA-extra... Dus ik kan best leven met de prijs... Alleen de dagwaarde is gewoon zwaar ruk...
Ik ga bcverburg.nl eens bellen :wink:
Edit: zojuist gebeld... kom op het zelfde bedrag uit maar dan wel met taxatie raport...
Ik betaal nu voor all-risk €106,- pm voor de dagwaarde helaas... ze nemen dan ook geen taxatie raport aan!
Dit is nog altijd 54,- minder dan dat ik betaalde op mijn 19de en 20ste voor WA-extra... Dus ik kan best leven met de prijs... Alleen de dagwaarde is gewoon zwaar ruk...
Ik ga bcverburg.nl eens bellen :wink:
Edit: zojuist gebeld... kom op het zelfde bedrag uit maar dan wel met taxatie raport...

The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Een taxatierapport kan trouwens een goed hulpmiddel zijn, maar niet alle verzekeraars doen er uiteindelijk ook daadwerkelijk iets mee.
Het kan de dagwaarde omhoog halen, maar als ze moeilijk doen....
De taxatiewaarde zul je volgens mij nooit uitgekeerd krijgen moest de auto total of stolen zijn.
De manier waarop ze met een taxatierapport omgaan kan per maatschappij verschillen.
Check dit vantevoren goed voordat je een keuze maakt
Het kan de dagwaarde omhoog halen, maar als ze moeilijk doen....
De taxatiewaarde zul je volgens mij nooit uitgekeerd krijgen moest de auto total of stolen zijn.
De manier waarop ze met een taxatierapport omgaan kan per maatschappij verschillen.
Check dit vantevoren goed voordat je een keuze maakt

DC2 wrote:Ik zou de Europeesche ook bellen, aangezien die de ITR specifiek noemen. Ze zien de auto trouwens wel als een hobby voertuig die niet meer dan 10.000 km rijdt.
Zojuist gedaan, deze konden hem niet verzekeren aangezien ik een dagelijks voertuig nodig moet hebben die meer dan 2 wielen heeft...
Ik rij namelijk als daily een Puch maxi...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Rikky wrote:DC2 wrote:Ik zou de Europeesche ook bellen, aangezien die de ITR specifiek noemen. Ze zien de auto trouwens wel als een hobby voertuig die niet meer dan 10.000 km rijdt.
Zojuist gedaan, deze konden hem niet verzekeren aangezien ik een dagelijks voertuig nodig moet hebben die meer dan 2 wielen heeft...
Ik rij namelijk als daily een Puch maxi...
Jammer. Lukt vast wel ergens anders.
Ik heb mn R nu ook als 'hobby' auto met max 5.000km per jaar. Scheelt een hoop. Gelukkig heb ik een paar treden van mijn man over kunnen nemen als partner, heb ik een jaartje met mn polo rond gereden en hebben ze een foutje gemaakt toen ik 25 werd. Dan ga je uit de risico en toen opeens een paar treden opgeschoven - geluk.
Probeer het via een assurantie kantoor anders. Ik heb het via een ex R rijden van het forum geregeld... PB me als je zn gegevens wilt.
Probeer het via een assurantie kantoor anders. Ik heb het via een ex R rijden van het forum geregeld... PB me als je zn gegevens wilt.