Page 1 of 4

Lampje blijft branden?? ATR

Posted: Wed May 25, 2011 5:19 pm
by DC2
Hmm, er lijkt iets aan de hand te zijn. Vandaag bleef het "brandstofpomp" lampje branden. Je hoort wel het karakterisieke tik-tik geluid, maar vervolgens blijft ie branden.

Wat kan dit betekenen?

Edit: "brandstoflampje" is motormangagement lampje. Zie foto...

Posted: Wed May 25, 2011 5:34 pm
by slydawg
Brandstofpomp lampje... nee die ken ik nog niet, hoe ziet het eruit?

Posted: Wed May 25, 2011 8:26 pm
by DC2
slydawg wrote:Brandstofpomp lampje... nee die ken ik nog niet, hoe ziet het eruit?


Sorry, mijn onwetendheid. Ik zal een foto posten.

Posted: Wed May 25, 2011 8:29 pm
by DC2
Image

Posted: Wed May 25, 2011 8:42 pm
by vtec vince
Dat is het motormanegment lampje...
Je kunt eens proberen om de accu los te koppelen en een paar minuutjes wachten.
Dan reset de comp zich weer.
Komt het dan weer terug , zou ik hem laten uitlezen bij de dealer!

Posted: Wed May 25, 2011 8:51 pm
by DC2
Dit kan dus van het ene op het andere moment gebeuren?? Gisteren bijv was het nog goed.

Posted: Wed May 25, 2011 8:55 pm
by LCR
ik denk dat je lambasensor gaar is.......
ik zou zo niet rijden :-)

Posted: Wed May 25, 2011 8:56 pm
by vtec vince
Dit zou idd van het ene op het andere moment kunnen gebeuren.
Het kan ook zijn dat het al bij de vorige eigenaar gebeurt is en dat hij het gereset heeft...dan kan het een paar dagen goed gaan en weer terug komen.
Voor de zekerheid toch maar laten uitlezen lijkt me de veiligste optie.

Posted: Wed May 25, 2011 9:29 pm
by DC2
Oké, en wel of niet rijden? Juist morgen heb ik de auto nodig voor een rit, ongeveer 60 km heen en terug.

Ik baal er wel van, zeker omdat ik de auto net 5 dagen heb. Vorige week donderdag nog gekeurd etc. Maar ja, als het lampje niet brandde toen...

Posted: Thu May 26, 2011 2:13 am
by Keung
Lijkt vaak erger dan het werkelijke is.
Er is een storingscode opgeslagen en dit vertaald zich in een gele controlelampje.
Als de lambdasensor echt defect is zul je dit merken aan het motorvermogen. Vaak is de voorverwarmingselement in de lamdasensor stuk. Dit is alleen nodig tijdens de opwarmfase van de motor.

Hier nog een DIY om je storingslampje uit te lezen.
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1901557

Posted: Thu May 26, 2011 5:50 am
by Gaskleppie
LCR wrote:ik denk dat je lambasensor gaar is.......
ik zou zo niet rijden :-)


Dat kan het niet zijn. De lambda storing komt altijd pas later tijdens het rijden.
Eerst de code uitlezen lijkt me handig, dan weet je tenminste wat er aan de hand is.
Hoe loopt hij als je hem start?

Posted: Thu May 26, 2011 7:29 am
by DC2
Gaskleppie wrote:
LCR wrote:ik denk dat je lambasensor gaar is.......
ik zou zo niet rijden :-)


Dat kan het niet zijn. De lambda storing komt altijd pas later tijdens het rijden.
Eerst de code uitlezen lijkt me handig, dan weet je tenminste wat er aan de hand is.
Hoe loopt hij als je hem start?


Alles verliep normaal. Starten ging goed, rijden ook, geen rare geluiden, geen indruk van vermogensverlies.

In de tussentijd heb ik contact gehad met de vorige eigenaar. Hij zei dat dit enkele jaren geleden ook een keer was opgetreden en het lampje vanzelf weer uitging.

Hoe dan ook, ik heb de accu losgekoppeld, enkele minuten gewacht en weer aangesloten. Het lampje brandt niet meer. Vanochtend naar m'n werk gereden, het lampje bleef uit. Nu afwachten maar.

Posted: Thu May 26, 2011 8:16 am
by LCR
Mijne gaat af en toe nog steeds aan...
Bij mij ligt het in het lambda gedeelte....
denk na over een overstap :cry:

Posted: Mon Aug 29, 2011 1:23 pm
by DC2
Even een update.

Het motormanagementlampje is sinds de laatste keer nog twee keer gaan branden en na enkele dagen vanzelf weer uitgegaan. Nu brandt ie voor de derde keer, al een paar weken. Is niet meer uitgegaan en vanochtend begon die zo'n 5 seconden te knipperen en bleef weer aan staan. Betekent dit knipperen iets?? De snelheid van het knipperen was te vergelijken met het knipperlicht.

Ik denk dat ik 'm maar op korte termijn laat uitlezen, om meer duidelijkheid te krijgen. Wat de performance van de auto verder betreft, en starten, en draaien, etc., is er geen enkele verschil.

Posted: Wed Jan 18, 2012 8:01 pm
by DC2
Weer een update...

Het lampje ging vorige week weer aan. Vanochtend eindelijk naar de dealer geweest en uit laten lezen. Er werden storingen geconstateerd aan de 4 cilinders. De compressie van alle cilinders zijn goed. Ze hebben toen de bougies eruit gehaald en deze blijken "volledig versleten en op" te zijn en moeten vervangen worden. Er waren geen andere foutmeldingen geconstateerd.

Bougies kosten 32 euro p/s, excl. BTW.

Moet ik hiervoor gaan of zijn er andere bougies die te adviseren zijn? Prijs maakt me niet uit, ze moeten vervangen worden. Eventueel gelijk combineren met andere bougiekabels?

Posted: Wed Jan 18, 2012 8:08 pm
by donkeykong
Gewoon oem of vergelijkbare heatgrade.
als prijs je niet uitmaakt kan je voor die gaan, ik koop ze normaal voor ongeveer 50 euro de vier, ngk iridium.

volgens mij verkopen meer nl bedrijven ook voor een goede prijs.

Posted: Wed Jan 18, 2012 10:19 pm
by DC2
donkeykong wrote:Gewoon oem of vergelijkbare heatgrade.
als prijs je niet uitmaakt kan je voor die gaan, ik koop ze normaal voor ongeveer 50 euro de vier, ngk iridium.

volgens mij verkopen meer nl bedrijven ook voor een goede prijs.


Waar koop jij ze of waar kan ik die kopen, dat ik ze binnen enkele werkdagen binnen heb? Dat vind ik dan wel een groot verschil met de dealer.

Bougie

Posted: Wed Jan 18, 2012 10:48 pm
by CTR-Asch
http://www.jp4mance.co.uk/products/1/honda/tuning
Ik heb ze onlangs nog besteld hier (voor k20 dan) maar die waren 50 eu incl verzending. En binnen 3 dagen in de bus. Iemand van hier had de shop aangeraden.

Posted: Thu Jan 19, 2012 9:24 am
by donkeykong
ja dat was ik die het had aangeraden, net even gekeken staan niet op de site, je kan een mailtje sturen naar hem.

je kan ook eens 12tune.nl proberen, die zijn volgens mij ook niet duur, alleen weet niet of ze die hebben.

Posted: Thu Jan 19, 2012 8:40 pm
by DC2
Heb ze een mailtje gestuurd, thanks.