Page 1 of 2
inlaat polieren en porten?
Posted: Mon Jul 11, 2011 6:55 pm
by ChristopheR
Ik kan via een vriend een RSP(OEM FN2)inlaat kopen voor een prijsje (stukken goedkoper dan RRC) bijna gratis eigenlijk. Dus dacht ik er aan die te kopen en te laten polieren en te porten.
Gaat dit wat vermogen opleveren of is het de moeite niet waard?
Ik dacht ook ergens gehoord te hebben dat de binnenkant niet te effen mag zijn zodat de lucht op de korrelige stukken kan draaien en mengen met de brandstof.
Graag jullie meningen en advies :-)
Posted: Mon Jul 11, 2011 7:24 pm
by Benjdmin
Not worth the effort...
Posted: Tue Jul 12, 2011 8:55 am
by culasse
Ik heb mijn inlaatspruitstuk in mijn vakantie vorig jaar eraf gehaald en toen van binnen wat bewerkt.
De inlaat bestaat in totaal uit 4 delen.
Ik heb louter de venturi`s en het begin van de runners in het spruitstuk gepolijst tot alles glad was.
Ik kon echter geen verschil vaststellen voor en na bewerking.
Dus wat mij betreft kun je het beste alles zo laten als het is.
Posted: Tue Jul 12, 2011 11:35 am
by Benjdmin
Chris just get the RRC and be done with it.
Posted: Tue Jul 12, 2011 1:03 pm
by ChristopheR
culasse wrote:Ik heb mijn inlaatspruitstuk in mijn vakantie vorig jaar eraf gehaald en toen van binnen wat bewerkt.
De inlaat bestaat in totaal uit 4 delen.
Ik heb louter de venturi`s en het begin van de runners in het spruitstuk gepolijst tot alles glad was.
Ik kon echter geen verschil vaststellen voor en na bewerking.
Dus wat mij betreft kun je het beste alles zo laten als het is.
Dan doe ik de moeite niet! :-)
Posted: Tue Jul 12, 2011 1:05 pm
by ChristopheR
Benjdmin wrote:Chris just get the RRC and be done with it.
Ja, RRC is de beste en populairste optie maar ik wou iets anders zijn dan de rest :-)
Posted: Tue Jul 12, 2011 1:12 pm
by Sinister
Zelfs de RRC brengt niets op, hooguit 1 pk, ik ken er zelfs die al minder gehaald hebben.
Posted: Tue Jul 12, 2011 1:20 pm
by ChristopheR
Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?
Posted: Tue Jul 12, 2011 2:48 pm
by Sinister
No way ik ken verschillende met intake en header en exhaust, gaf allemaal 220 pk met afstelling, daarna RRC gestoken en niets erbij.
Posted: Tue Jul 12, 2011 3:33 pm
by Sinister
ChristopheR wrote:Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?
En als je die mensen van CPL bedoelt? Spaar je moeite, die eikels verdienen nog geen 5 eur, tenzij je graag wilt rondrijden met een basemap die te arm of te rijk is. Van hun cijfers en testbank geloof ik zuiver niets.
Posted: Tue Jul 12, 2011 6:16 pm
by culasse
X2. CPL zijn een stel cowboys als het op remappen aankomt.
Posted: Tue Jul 12, 2011 6:35 pm
by Benjdmin
ChristopheR wrote:Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?
RRC is not a component that will make much top end power on its own.
Besides its not all about top end HP anyway! :roll:
Tuning a motor works best if all parts are in harmony with each other.
So if you have a motor with a good exhaust line and good amount of cool intake air, plus a set of decent cams and a good tune; adding a RRC and remapping will really give you good gain throughout the power band as well as response.
Keep that in mind when buying parts . . .
Posted: Tue Jul 12, 2011 7:05 pm
by Sinister
Betere response dat klopt wel maar middenband meer pk ja maar zeker geen 7-8 en inderdaad culasse mercie voor je mening. Wat ik daar gezien heb dat is te gek voor woorden.
Posted: Tue Jul 12, 2011 9:19 pm
by ChristopheR
Sinister wrote:Wat ik daar gezien heb dat is te gek voor woorden.
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig! Of bedoel je dat verhaal van die CW fn2 hier op het forum en ook HCB?
Posted: Wed Jul 13, 2011 2:16 pm
by Sinister
Ja ik bedoel dat ja, en dat is geen verhaal, dat is realiteit.
Posted: Wed Jul 13, 2011 3:02 pm
by Joostb
RRC is stukken prijziger als een RBC en levert op een stock motor amper meer vermogen
Geportmatchde RBC met 70mm TB heb je voor een euro of 600, en dat ga je wel merken
Posted: Thu Jul 14, 2011 5:05 pm
by ChristopheR
Sinister wrote:Ja ik bedoel dat ja, en dat is geen verhaal, dat is realiteit.
Zo bedoelde ik dat niet, ik geloof hem
Posted: Fri Jul 15, 2011 8:55 am
by Sinister
Geen probleem, maar vroeger hoorde ik op hcb altijd maar lovende woorden van ITR's die terug kwamen en grellig hard marcheerden alsof ze de koning waren van afstellen met hondata. Tot ik dan hondapower zijn verhaal hoorde.
Posted: Fri Jul 15, 2011 11:35 am
by LCR
Benjdmin wrote:ChristopheR wrote:Mss slechte mapping?
Ik dacht dat RRC 7-8 pk opbracht?
RRC is not a component that will make much top end power on its own.
Besides its not all about top end HP anyway! :roll:
Tuning a motor works best if all parts are in harmony with each other.
So if you have a motor with a good exhaust line and good amount of cool intake air, plus a set of decent cams and a good tune]
So truth....koop een 'pakket' 8)
Posted: Fri Jul 15, 2011 1:20 pm
by White-ITR
Sinister wrote:Geen probleem, maar vroeger hoorde ik op hcb altijd maar lovende woorden van ITR's die terug kwamen en grellig hard marcheerden alsof ze de koning waren van afstellen met hondata. Tot ik dan hondapower zijn verhaal hoorde.
en dat is dan 1 auto waar je het van hebt gehoord :-? ken er zeer veel die wel kontent zijn van cpl
zo heb je verhalen van elke tuner ,mijn ITR is bij cpl afgesteld en staat toch nog altijd perfect (heb hem zelfs achteraf op een superflow bank gezet en daar draaide hij zelfs meer vermogen als bij cpl :roll: )