Page 1 of 1

Welke bougies te gebruiken bij een civic fn2

Posted: Tue Aug 16, 2011 11:15 am
by FUBAR
Hoi

Het wordt stilletjes tijd om nieuwe bougies te steken, maar twijfel eraan welke ik zou nemen..
Alsk zo rondkijk op engelse forums gebruiken de meeste NGK IX irridium
ofwel NGK laser plugs

Iemand anders nog een goei product? Of mss een slechte ervaring met een soort product?

Posted: Tue Aug 16, 2011 1:18 pm
by mr. X
OEM Honda lijkt me perfect voor een standaard auto. Vlak voorde testbank meeting had ik met mijn gele een nieuw OEM filter en bougie's erin gedaan en daarmee haalde hij zijn fabrieks waarde en loopt echt heerlijk.

Wat je ook neemt, pak absoluut geen Beru rommel. Daar heb ik erg slechte ervaringen mee.

Posted: Tue Aug 16, 2011 3:57 pm
by Gaskleppie
gewoon stock...

Posted: Tue Aug 16, 2011 5:47 pm
by LCR
Zijn de Iridium niet beter dan stock of het maakt niet zoveel uit?

Posted: Tue Aug 16, 2011 6:09 pm
by FUBAR
Gaskleppie wrote:gewoon stock...


Ja, ma honda durft nogal schandalige prijzen stellen voor 4 bougies!
Heb bougies van NGK besteld, zouden iets beter moeten zijn dan de gewone, maar ze zeggen wel dat ze niet zo lang meegaan als de gewone stock bougies..
De meeste in engeland rijden op deze rond, dus zullen het er wel een beetje deftige zijn he.. :D

Ma tips mogen blijven komen he :razz: , deze bougies vallen super mee van prijs, dus moest er iemand slechte ervaringen mee hebben mag het altijd gezegd worden..

Posted: Tue Aug 16, 2011 7:57 pm
by culasse
De NGK BKR8EIX no. 2668 is perfect.

Posted: Tue Aug 16, 2011 8:39 pm
by Keung
Volgens Honda's EPC:

- 98079-571BV BOUGIE (IFR7G-11KS) (NGK)
- 98079-571CV BOUGIE (SK22PR-M11S) (DENSO)

+/- 27,- p/bougie excl. BTW

Posted: Tue Aug 16, 2011 9:34 pm
by donkeykong
Heb net iridium bougies erin. Bestel ze bij jp4mance.co.uk
Iets meer dan 50 euro in huis.

Posted: Tue Aug 16, 2011 9:47 pm
by FUBAR
donkeykong wrote:Heb net iridium bougies erin. Bestel ze bij jp4mance.co.uk
Iets meer dan 50 euro in huis.


Deze hebk besteld, ook bij jp4mance

Hoelang moeten w88?

Posted: Wed Aug 17, 2011 8:16 am
by donkeykong
denk een dag of 4-5

Posted: Wed Aug 17, 2011 12:20 pm
by Jo&
Keung wrote:Volgens Honda's EPC:

- 98079-571BV BOUGIE (IFR7G-11KS) (NGK)
- 98079-571CV BOUGIE (SK22PR-M11S) (DENSO)

+/- 27,- p/bougie excl. BTW

Zelfde fabricaat dus?
Kan me al niet voorstellen dat Honda zelf bougies maakt?!

Posted: Wed Aug 17, 2011 6:36 pm
by Gaskleppie
culasse wrote:De NGK BKR8EIX no. 2668


Een heatrange 8 bougie? Die is te koud. Beter dat je het bij een heatrange 7 houd. Zelfs voor circuitwerk is een 8 te koud.

Posted: Fri Aug 19, 2011 11:40 am
by FUBAR
Bougies vandaag al aan gekregen!! Snelle levering.. Dinsdag besteld, vandaag al in huis.

heatrange

Posted: Fri Nov 04, 2011 12:03 pm
by CTR-Asch
Gaskleppie wrote:
culasse wrote:De NGK BKR8EIX no. 2668


Een heatrange 8 bougie? Die is te koud. Beter dat je het bij een heatrange 7 houd. Zelfs voor circuitwerk is een 8 te koud.


hmm, een beetje late reactie maar op advies van Culasse heb ik bij hem de BKR8EIX besteld voor de K20. Ik heb er een ongeveer twee duizend km mee gereden maar bij mijn laatste grote beurt (op advies van de H-dealer) weer de heatrange 7 erin gezet. Ik heb de heatrange 8 bougies bekeken maar zag er niks geks aan (gewoon lichtbruin en "schoon" en geen zwarte koolafzetting o.i.d.). Weet iemand of het tijdelijk gebruik van een heatrange 8 kwaad kan?

Posted: Fri Nov 04, 2011 6:24 pm
by culasse
Zet gewoon de nr. 8 bougies er weer in. De nr.7 bougies zijn wat aan de hete kant in closed loop mode en geven meer engine knocks bij zware motorbelasting.

Posted: Fri Nov 04, 2011 9:51 pm
by Keung
Fabrikant weet als beste welke juiste onderdelen erin moeten.

Posted: Sat Nov 05, 2011 11:29 am
by slydawg
Voor standaard motor is 7, zoals voorgeschreven gewoon goed.

Posted: Wed Nov 09, 2011 2:41 pm
by LCR
Voor de ATR wordt 6 geadviseerd.
Ik word verzocht om 7 te gebruiken ??

Posted: Wed Nov 09, 2011 5:36 pm
by Gaskleppie
Door wie dan? We hebben het hier toch over een CTR, geen ATR.