Page 1 of 1
ITR met koppeling problemen
Posted: Mon Oct 10, 2011 11:42 am
by Lassie-01
Goededag,
Ik heb met ITR een probleem als ik hoge toeren heb gereden ben ik me druk kwijt van me koppeling als ik dan weer terug laat zakken naar een laag toerental is de druk weer terug
ik heb de koppelings cilinder al vervangen en ook al meerdere keren ontlucht
mischien iemand bekend met het probleem..??
Het is een ACT- clutch kit
http://www.summitracing.com/parts/ACL-HC9-HDSS/
Posted: Mon Oct 10, 2011 2:19 pm
by Vtequila
Hoe merk je dat eigenlijk, wanneer je druk weg is ?
Posted: Mon Oct 10, 2011 3:25 pm
by Lassie-01
Vtequila wrote:Hoe merk je dat eigenlijk, wanneer je druk weg is ?
als ik het koppelings pedaal intrap op hoge toeren maakt niet welke versnelling voel ik geen weerstand in het pedaal en het schakelen is niet meer mogelijk
Posted: Mon Oct 10, 2011 3:26 pm
by Lassie-01
Vtequila wrote:Hoe merk je dat eigenlijk, wanneer je druk weg is ?
als ik het koppelings pedaal intrap op hoge toeren maakt niet welke versnelling voel ik geen weerstand in het pedaal en het schakelen is niet meer mogelijk
als ik een paar pomp wil die nog wel eens terug komen (maar dat is 1 op de 100 keer )
Posted: Mon Oct 10, 2011 9:17 pm
by boikel
Even een hersenspinseltje.
Misschien moet je koppelingsvloeistof eens vervangen worden. Als er veel vocht in zit kan bij veel warmte (heet spruitstuk) het water koken en heb je geen pedaaldruk meer. Hetzelfde idee als dat je remmen niet meerwerken door te oude vloeistof.
Posted: Tue Oct 11, 2011 3:23 pm
by Lassie-01
boikel wrote:Even een hersenspinseltje.
Misschien moet je koppelingsvloeistof eens vervangen worden. Als er veel vocht in zit kan bij veel warmte (heet spruitstuk) het water koken en heb je geen pedaaldruk meer. Hetzelfde idee als dat je remmen niet meerwerken door te oude vloeistof.
De vloeistof is vernieuwd
Posted: Tue Oct 11, 2011 3:51 pm
by Gaskleppie
welke cilinder is al vervangen? Anders zou je de ander ook eens moeten proberen.
Voor mij is dit nieuw, nooit eerder gehoord.
Posted: Tue Oct 11, 2011 7:40 pm
by Lassie-01
Gaskleppie wrote:welke cilinder is al vervangen? Anders zou je de ander ook eens moeten proberen.
Voor mij is dit nieuw, nooit eerder gehoord.
De koppelingwerk cilinder is vervangen (nieuw)
Posted: Tue Oct 11, 2011 10:01 pm
by boikel
Je hebt er 2 he. Een mastercylinder bij het schutbord en een slave bij je versnellingsbak.
Posted: Thu Oct 13, 2011 9:44 pm
by Lassie-01
boikel wrote:Je hebt er 2 he. Een mastercylinder bij het schutbord en een slave bij je versnellingsbak.
daar heb ik inderdaad nog niet naar niet naar gekeken , ik heb alleen die op de bak vervangen (zit er op die master ook een onluchtingsnipel ....? )
bedankt ....!!!!
Posted: Fri Oct 14, 2011 6:01 am
by Gaskleppie
Nee, je trapt de lucht naar beneden dus alleen op de bak zit de ontluchting.
Posted: Fri Oct 14, 2011 1:39 pm
by Lassie-01
Gaskleppie wrote:Nee, je trapt de lucht naar beneden dus alleen op de bak zit de ontluchting.
ja klopt idd domme vraag achteraf.
Ik heb de cilinder controleerd vanaf buiten lijkt die gewoon nog goed en droog
ik ga hem toch vervangen want mijn ideeen zijn op :-?
- ik heb trouwens zitten denken kan het niet zijn dat bij hoge toeren het druklager door de centrifugaalkracht verder van de drukgroep afkomt te liggen ...?? (het is maar een beredenatie weet niet of het mogelijk is ..??)
Posted: Fri Oct 14, 2011 4:34 pm
by integra
- ik heb trouwens zitten denken kan het niet zijn dat bij hoge toeren het druklager door de centrifugaalkracht verder van de drukgroep afkomt te liggen ...?? (het is maar een beredenatie weet niet of het mogelijk is ..??)
Nee
De koppelingscilinder aan het schutbord zorgt wel vaker voor problemen.
Posted: Sun Oct 16, 2011 12:22 pm
by Lassie-01
integra wrote:- ik heb trouwens zitten denken kan het niet zijn dat bij hoge toeren het druklager door de centrifugaalkracht verder van de drukgroep afkomt te liggen ...?? (het is maar een beredenatie weet niet of het mogelijk is ..??)
Nee
De koppelingscilinder aan het schutbord zorgt wel vaker voor problemen.
ik heb hem besteld volgendeweek binnen hopen dat het probleem verholpen is.
anders wordt het toch complete koppeling vervangen