Page 1 of 2
Greddy Turbo
Posted: Thu Nov 18, 2004 10:06 pm
by Dimer
Ik zit te denken om een Greddy Turbo kit (incl BOV, Intercooler e.d.) aan te schaffen, maar ik kan nergens goede informatie vinden.
Heeft iemand specs, grafieken en/of foto's van een CTR met Greddy turbo?
Posted: Thu Nov 18, 2004 10:16 pm
by ITR1689
Oh nee he.... :-?
Posted: Thu Nov 18, 2004 10:18 pm
by Dimer
:twisted:
Posted: Thu Nov 18, 2004 10:57 pm
by HONDA
Lees de diverse Honda forums eens na (CRX Club Holland, SLH, etc). Een Honda is niet zonder slag of stoot turbo proof.
Het is ook niet de aard van het beestje...
Posted: Thu Nov 18, 2004 11:56 pm
by Mau il-Vec
Honda en Turbo, blijft lastig, als je er veilig mee wilt rijden komt er meer bij kijken dan turbo kit, BOV,intercooler.
Als je zoveel geld wilt gaan uitgeven kun je beter voor een Impreza of een Lancer gaan.
Deze blokken zijn er standaard al voor gemaakt om een turbo te verdragen.
Posted: Fri Nov 19, 2004 10:31 am
by Dimer
Ik weet dat er een hoop bij komt kijken, ik ben ook al in overleg met TCC.
Eerst wilde ik ook voor de Jackson supercharger gaan, maar die is niet leverbaar voor de CTR. Alleen voor de Si en dat schijnt dan weer net anders te zijn ivm toeren e.d.
Ik wil ook eerst alles onderzoeken voordat ik met zoveel geld ga smijten

Posted: Fri Nov 19, 2004 8:11 pm
by Guest
anders moet je eens naar [email="sales@r-speedonline.be"]sales@r-speedonline.be[/email] mailen.
hij kan je prijs geven voor zo'n turbo + info.
Maar vraag ook eens achter 'n compressor, want die levert hij ook en 't zou me verbazen dat die nog niet bestaat voor jou model

ops:
Greetz !
Posted: Sat Nov 20, 2004 9:49 am
by Gaskleppie
mischien omdat de typeR versie nog niet bestaat ik de states?
Posted: Sun Nov 21, 2004 4:00 pm
by Guest
Mau il-Vec wrote:Honda en Turbo, blijft lastig, als je er veilig mee wilt rijden komt er meer bij kijken dan turbo kit, BOV,intercooler.
Als je zoveel geld wilt gaan uitgeven kun je beter voor een Impreza of een Lancer gaan.
Deze blokken zijn er standaard al voor gemaakt om een turbo te verdragen.
Daar sta ik volledig achter. Alleen als je niets maar dan ook niets anders wil dan Honda is dit te overwegen. Maar het kost pakken geld.
Posted: Sun Nov 21, 2004 4:23 pm
by Gaskleppie
En Fredje kan het weten!
Posted: Sun Nov 21, 2004 4:24 pm
by Dimer
Ik ben helemaal Honda gek, dus iets anders zit er niet in... Alleen een EvoVIII zou ik overwegen, maar die valt buiten m'n budget...
Posted: Sun Nov 21, 2004 4:45 pm
by Guest
Gaskleppie wrote:En Fredje kan het weten!
Thanks, en safe rijden doe je nooit meer. Tja, dat doe je met een impreza stock ook nooit.

ops:
Posted: Sun Nov 21, 2004 7:46 pm
by HONDA
Fred, geef eens een indicatie wat de turbo setup je nu ongeveer gekost heeft.
Posted: Mon Nov 22, 2004 8:45 pm
by Guest
VTECCIE wrote:Fred, geef eens een indicatie wat de turbo setup je nu ongeveer gekost heeft.
Tja, dat is moeilijk hoor. Maar je kan eens bij mijn spec's gaan zien en dan zo de prijzen gaan opzoeken. En sommige onderdelen maal twee of drie en vier :roll: . En dan de dichtingen niet vergeten want die dat is precies goud. Werkuren ook niet vergeten als je zelf niet doet. Natuurlijk is ook wel zo als je met zo'n zaken begint dat je ergens eens gaat babbelen over prijzen en enz...
Ik moet zonder overdrijven zeggen met 10.000 € kom je er niet. maar dan bedoel ik wel een deftige Turbo set-up. Je kan natuurlijk goedkoper starten. En ik zit al dik boven dat bedrag.
Posted: Mon Nov 22, 2004 10:29 pm
by HONDA
@Dimer
Gemiddelde CTR is 20.000 euro
Turbo setup is 10.000 euro
Totaal 30.000 euro
Daar heb je op 4.000 euro een EVO voor.
Posted: Mon Nov 22, 2004 11:09 pm
by Nyther
heb me dat ook eens allemaal bekeken, is allemaal de moeite en de zeik niet meer waard.... het kan cheap... maar de gedachte alleen al dat je niet weet hoe lang het heel blijft vind ik maar niks... een 10K neerleggen voor een compleet gebuild blok is maar voor weinig mensen weggelegt...
Posted: Mon Nov 22, 2004 11:30 pm
by Dimer
EVO VIII is volgens mij 50.000,- en die van daarvoor vind ik niks, misschien de EVO V, maar dan toch liever een CTR
Na wat verder research gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat er in engeland een zaakje zit die JRSC bouwt voor de CTR. Dat is een stuk betrouwbaarder dan een turbo en het geeft alsnog een flinke dosis vermogen.
De kit die ik wel zie zitten (SC incl grotere injectoren, K-Pro ECU, JR headers, test-pipe en andere toebehoren) geeft zo'n 230 pk op de wielen en vanaf 1500 tpm heeft ie al meer koppel dan het max van een std CTR. En dit alles betrouwbaar!
De eigenaar van die zaak heeft dezelfde kit op z'n CTR, maar dan met een hogere boost en hij rijdt er elke dag mee naar z'n werk, naar en op de dragstrip.
En het inbouwen van de hele zooi kan ik zelf, m'n vader en ik hebben de NSX al meerdere keren uit elkaar gehaald (ook de SC).
Zondag ga ik met de NSX naar Almere om de koppeling te vervangen :twisted:
Posted: Tue Nov 23, 2004 12:55 am
by ITR639
Als je met FI safe wil blijven neem je best een supercharger.
Je kan mailen naar [email="sales@r-speedonline.be"]sales@r-speedonline.be[/email] voor info en advies.
Greetz
Posted: Thu Dec 02, 2004 12:32 pm
by Dimer
ik heb zeker een week geleden een mail gestuurd, nog niks teruggehad...
Posted: Thu Dec 02, 2004 1:02 pm
by HONDA
Dat is tegenwoordig normaal bij Tuningsbedrijven. Ik heb een half jaar geleden twee emails naar AVB gestuurd over een besteding van het luttele bedrag van 2000 euro. Toch geen kattepis lijkt me, ik moet nog antwoord krijgen...