Ferodos DS2500 remblokken voor ATR achteras
Posted: Thu Jun 09, 2005 8:38 pm
Zoals jullie misschien weten maakt Ferodo geen achter remblokken voor de ATR in hun DS2500 Race compound. Gisteren heb ik bij TCC een test fitting gedaan van een model van Ferodo die er qua vorm passen maar waar nog een onderdeel aan ontbreekt voor gebruik van de handrem. TCC gaat met de informatie die ze nu hebben bij Ferodo geschikte remblokken laten maken, in een serie van ongeveer 10 stuks. Indien er echter meer interesse is kunnen dat er dus meer worden, en dan wordt de prijs ook goedkoper per stuk (nog buiten onze clubkorting om).
De prijs is dus nog niet bepaald maar kan rond de 100 euro liggen ex btw en ex clubkorting voor een hele set (4 blokken). Denk eraan, deze blokken kunnen dus niet zomaar bij Ferodo besteld worden omdat ze niet in het reguliere gamma leverbaar zijn met de benodigde aanpassing. Heb je dus nu blokken liggen of je bent nog niet aan nieuwe toe, kan je ze toch nu alvast kopen voor wanneer je ze nodig hebt.
Hieronder nog een uitleg van de voordelen van het DS2500 compound:
The DS2500 compound is designed for racing applications thanks to its excellent speed and temperature sensitivity characteristics.
The main characteristics of DS2500 are:
The graph below demonstrates that DS2500 has a friction level of approximatively 0,50 this remains constant at any speed and at any temperature that the brake system is working at.
Wie is hierin geïnteresseerd?
De prijs is dus nog niet bepaald maar kan rond de 100 euro liggen ex btw en ex clubkorting voor een hele set (4 blokken). Denk eraan, deze blokken kunnen dus niet zomaar bij Ferodo besteld worden omdat ze niet in het reguliere gamma leverbaar zijn met de benodigde aanpassing. Heb je dus nu blokken liggen of je bent nog niet aan nieuwe toe, kan je ze toch nu alvast kopen voor wanneer je ze nodig hebt.
Hieronder nog een uitleg van de voordelen van het DS2500 compound:
The DS2500 compound is designed for racing applications thanks to its excellent speed and temperature sensitivity characteristics.
The main characteristics of DS2500 are:
- Race developed
Performs equally well on heavy and light cars
20% less pad wear than competitive products.
Minimal bedding-in. Supplied ready to use.
Disc friendly.
Consistent friction level with changing temperatures and speeds to give optimal pedal modulation.
High friction level at low temperature (good cold braking).
High friction level at very high temperatures.
35% less compressability than competitive products (racing pedal feel).
Less noise for increased driving comfort
The graph below demonstrates that DS2500 has a friction level of approximatively 0,50 this remains constant at any speed and at any temperature that the brake system is working at.

Wie is hierin geïnteresseerd?