Page 1 of 1
Inbouw APEXi AFC-II V-tec control in civic
Posted: Mon Sep 26, 2005 8:32 pm
by homie
Ik heb een Apexi v-tec & Air flow controller gekocht, maar heb een probleem.
Ik rijd een civic HB 1.8 VTI met een B18C4 blok uit 1997. Alleen in het aansluitschema van Apexi staat niet het goede blok met bijbehorend schema. Heeft iemand ervaring met een apexi en dit blok??? Is trouwens hetzelfde blok als Integra Type-R (170pk). Alleen de stekker aansluiting is anders...dus dat schema van de integra kan ook niet. Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Posted: Mon Sep 26, 2005 8:35 pm
by Voodoo
Hallo Homie, welkom op dit forum. Kun je je eerst even voorstellen in onze topic 'even voorstellen'? :-)
Posted: Mon Sep 26, 2005 8:36 pm
by homie
ja was ik net mee bezig...haha

Posted: Mon Sep 26, 2005 9:45 pm
by IvoG
Welke computer heb je? Dat bepaalt wat voor aansluiting je moet maken.
Posted: Mon Sep 26, 2005 10:18 pm
by homie
IvoG wrote:Welke computer heb je? Dat bepaalt wat voor aansluiting je moet maken.
Moet ik dan op de computer kijken naar serie nummer of zo iets het is er een met 3 steker aansluiting
Posted: Mon Sep 26, 2005 11:04 pm
by IvoG
Dat zijn ze bijna allemaal! :lol: Je moet inderdaad kijken of je een modelcode ziet.
Posted: Mon Sep 26, 2005 11:04 pm
by Gaskleppie
Is trouwens hetzelfde blok als Integra Type-R (170pk).
is absoluut niet waar! De B18c4 heeft een andere slag, andere cilinderkop, kleppen, klepveren, nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, gasklep verstevegingen in het blok, andere bak en ga zo nog maar even door.
Zoek een schema van deze auto op en vergelijk de aansluitingen met de ander waar je wel de gegevens van hebt.
Posted: Tue Sep 27, 2005 10:41 am
by homie
Gaskleppie wrote:Is trouwens hetzelfde blok als Integra Type-R (170pk).
is absoluut niet waar! De B18c4 heeft een andere slag, andere cilinderkop, kleppen, klepveren, nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, gasklep verstevegingen in het blok, andere bak en ga zo nog maar even door.
Zoek een schema van deze auto op en vergelijk de aansluitingen met de ander waar je wel de gegevens van hebt.
Het enige schema wat ik heb is een 4 stekker van een computer of een 3 stekker maar waar er plaats is voor een vierde stekken.En je bedoeld een schema van mijn auto (computer).Waarom moet mijn auto nau altijd anders zijn als de rest :evil:
Posted: Tue Sep 27, 2005 11:46 am
by HondArd
homie wrote:Waarom moet mijn auto nau altijd anders zijn als de rest :evil:
Jouw auto hoeft niet anders te zijn als de rest. Misschien ben je wel de enige hier met dat blok in deze auto.
Posted: Tue Sep 27, 2005 12:36 pm
by IvoG
Maar wat is nou de modelcode van het ECU?
Posted: Tue Sep 27, 2005 2:37 pm
by homie
ga na me werk ff de modelcode van de ECU opzoeken...
Posted: Tue Sep 27, 2005 7:47 pm
by R-SPEED
Plug & Play harnas kopen...
[email="sales@r-speedonline.be"]sales@r-speedonline.be[/email]
Geen problemen meer met Uw schema, zijn trouwens voorradig !
Mvg.
Posted: Tue Sep 27, 2005 8:17 pm
by homie
hier een paar fotootjes van me comp.

Posted: Wed Sep 28, 2005 4:31 pm
by Gaskleppie
type codering zegt me niks! Als ik de stekkers zie plus het type motor zou ik zeggen dat je gewoon de aansluit voorschriften van de P30 ecu kan nemen. Dus de computer uit de civic Vti 92-95
Posted: Wed Sep 28, 2005 8:37 pm
by HONDA
Of even contact opnemen met R-Speed voor advies.
Posted: Sat Oct 29, 2005 10:22 am
by R-SPEED
Is dit inmiddels opgelost of nog niet ?