Page 1 of 2

Deadlock aansturen ?

Posted: Tue Jan 10, 2006 12:04 pm
by Katana
Heren,

Ik heb uw hulp nodig in een technisch vraagteken(weer).

Men heeft een klasse 3 alarm ingebouwd met aansturing van de centrale deurvergrendeling. Nu is het alarm middels de software ingesteld voor een zogenaamde"twin puls" zodat het gewone slot maar ook de Deadlock ingeschakeld zou moeten worden.

Via de handzender gaat de auto wel netjes op slot met het inschakelen van het alarm maar niet op Deadlock, dit moet ik met de sleutel doen.

Mijn inbouw station is de hele wereld aan het afbellen naar een oplossing maar er is nergens (inc Honda NL) niemand die hier meer over weet.

Heel raar lijkt me.

Er is een zgn Multiplex regeleenheid die de zaken zou aansturen maar in het technische schema staat nergens vermeld hoe de tweede Deadlock puls aangestuurd word.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft met inbouw stations en zo ja welke? En wat zou de beste oplossing zijn?

mvg

Posted: Wed Jan 11, 2006 9:02 pm
by HondArd
Ik weet het ook zo gauw niet. Deadlocken doen we ook met de sleutel, nadat via de AB (van het alarm en niet van Honda) de auto op slot en alarm is gezet. Van het slot gaat wel via AB.

Posted: Thu Jan 12, 2006 10:30 am
by Katana
Ik moet hem van alarm eerst met de sleutel doen om niet het alarm te laten afgaan.

Volgens Honda NL en verschillende alarm boeren is het Honda superlock (deadlock) nooit voor het 99 mdel verkocht in Nederland...



Helup!!

Posted: Thu Jan 12, 2006 4:59 pm
by slydawg
Die 2de puls moet misschien via een andere draad. Zou je ff moeten nakijken in het electrisch schema in werkplaatshandboek van een ATR.

Jij weet wel zeker dat je die deadlock erop hebt zitten?
Schijnt ook op de UK CTR te zitten maar niet op de EU CTR, kan de mijne gewoon open trekken na hem 2 keer te hebben gelocked, wel gaat dan het OEM alarm loeien.

Posted: Thu Jan 12, 2006 10:59 pm
by Katana
Dat is een beetje het probleem, het superlock staat niet in het gewone Accord werkplaats handboek. Het electrische schema geeft de centrale deurvergrendeling aan zonder superlock.

Er zit zeker een super(dead)lock op, ik wist het eerst niet maar heeft guru Ivo mij en nog iemand met een meeting laten zien.

De TD van Honda NL Schiphol gaat nu het ATR electrisch schema uitspitten, lukt dit niet zal men de UK moeten inschakelen.


Grz.

Posted: Fri Jan 13, 2006 4:27 pm
by slydawg
Oke.
Misschien dat je op de honda revolutions website wat meer info kan winnen.

Posted: Fri Jan 13, 2006 4:54 pm
by Nyther
Wat doet dat ding eigenlijk? nog nooit van die term gehoord...

Posted: Fri Jan 13, 2006 5:07 pm
by slydawg
Kan je het slot van de deur niet open krijgen.

Posted: Sat Jan 14, 2006 12:57 am
by Nyther
slydawg wrote:Kan je het slot van de deur niet open krijgen.


Hoe werkt dat dan precies, en dat zit stock op een ITR? hoe word dat geactiveerd dan?

Posted: Sat Jan 14, 2006 12:30 pm
by HondArd
De auto na het op slot zetten nog een keer op slot zetten. Je hoort dan een tweede nog hardere klik (met dank aan IvoG die mij daar een keer eerder op wees). Dan kun je de deur niet meer van het slot halen door het pinnetje omhoog te doen. Staat beschreven in de handleiding die je als het goed is bij je auto hebt gekregen. Er staat wel dat het "standaard is op sommige modellen", dus niet bij allemaal. Ik weet ook niet hoe het met een ITR zit, maar op mijn (van oorsprong) 99-er Belgische ATR zit het wel.

Posted: Sat Jan 14, 2006 12:54 pm
by HONDA
ITR is niet standaard geleverd met alarm dus het zal er niet op zitten. Het alarm wat je erbij kon kopen is een simpel alarm van Meta Systems en daar zit het ook niet op. Ik heb namelijk dat simpele alarm. :D

Posted: Sat Jan 14, 2006 6:10 pm
by Nyther
Hmm, wel interresant ding, maar dat zit dan niet op de ITR, die heeft andere sloten als ATR meen ik. Kan ook niks erover vinden in het werkplaatshandboek...

Posted: Sun Jan 15, 2006 10:31 pm
by IvoG
1. Alle ATR's hebben dit af fabriek gekregen, punt.
2. In het electronisch werkplaats handboek voor alle Accords model jaar 99 en later staat het helemaal beschreven, punt.
3. Het werkt zowel op de sleutel als op de Honda afstandsbediening, punt.

Doet ie het wel op de sleutel maar niet met de afstandsbediening, dan is er ergens een kabelbreuk of een ander defect. Dan zal je puls na puls kunnen sturen maar de superlocking controle eenheden zullen geen signaal krijgen / afgeven.

Ik zou Honda NL of jouw dealer eens aanraden om in het werkplaatshandboek eens goed te kijken naar pagina's 23-G-10 t/m 23-G-31. :idea:

Posted: Tue Jan 17, 2006 10:01 pm
by HondArd
IvoG wrote:3. Het werkt zowel op de sleutel als op de Honda afstandsbediening, punt.

Laat ik nou net géén Honda afstandbediening hebben. punt. :wink:

Posted: Wed Jan 18, 2006 8:17 am
by IvoG
Ga er dan toch eentje halen, punthoofd! :lol:

Posted: Wed Jan 18, 2006 5:18 pm
by HondArd
Afstandbediening die ik wel heb is van het alarm. En die stuurt wel de CDV aan, maar niet de deadlock. Bij een tweede keer indrukken gaat hij weer van het slot en het alarm. Moet ik toch deadlocken met een sleutel maar hinderlijk vind ik het niet.

Posted: Sat Jan 21, 2006 6:00 pm
by Katana
IvoG wrote:1. Alle ATR's hebben dit af fabriek gekregen, punt.
2. In het electronisch werkplaats handboek voor alle Accords model jaar 99 en later staat het helemaal beschreven, punt.
3. Het werkt zowel op de sleutel als op de Honda afstandsbediening, punt.

Doet ie het wel op de sleutel maar niet met de afstandsbediening, dan is er ergens een kabelbreuk of een ander defect. Dan zal je puls na puls kunnen sturen maar de superlocking controle eenheden zullen geen signaal krijgen / afgeven.

Ik zou Honda NL of jouw dealer eens aanraden om in het werkplaatshandboek eens goed te kijken naar pagina's 23-G-10 t/m 23-G-31. :idea:



Ik heb van de Dealer alleen 23-G-12 gekregen, hier staat niets vermeld over superlock. Maar ik volgende week wel effe samen kijken tussen 23-G-10 t/m 23-G-31. Tx!

Via Internet ook een EPC (werkplaats handboek) CDrom besteld van de ATR. Misschien kan ik hier wat in vinden.

Werkt jou Superlock op je afstands bediening?


Grz.

Posted: Sat Jan 21, 2006 6:29 pm
by Voodoo
Mijn superlock werkt op mijn handbediening.

Posted: Sun Jan 22, 2006 1:47 am
by IvoG
Aiyoku wrote:
IvoG wrote:1. Alle ATR's hebben dit af fabriek gekregen, punt.
2. In het electronisch werkplaats handboek voor alle Accords model jaar 99 en later staat het helemaal beschreven, punt.
3. Het werkt zowel op de sleutel als op de Honda afstandsbediening, punt.

Doet ie het wel op de sleutel maar niet met de afstandsbediening, dan is er ergens een kabelbreuk of een ander defect. Dan zal je puls na puls kunnen sturen maar de superlocking controle eenheden zullen geen signaal krijgen / afgeven.

Ik zou Honda NL of jouw dealer eens aanraden om in het werkplaatshandboek eens goed te kijken naar pagina's 23-G-10 t/m 23-G-31. :idea:



Ik heb van de Dealer alleen 23-G-12 gekregen, hier staat niets vermeld over superlock. Maar ik volgende week wel effe samen kijken tussen 23-G-10 t/m 23-G-31. Tx!

Via Internet ook een EPC (werkplaats handboek) CDrom besteld van de ATR. Misschien kan ik hier wat in vinden.

Werkt jou Superlock op je afstands bediening?


Grz.
Wat jij zoekt staat op o.a. 14 en 15 :idea:

EPC is de Electronic Parts Catalogue, het werkplaatshandboek heet Electronic Service Manual (ESM). Alhoewel de EPC interessant is en al heel wat laat zien staan er geen beschrijvingen wat de procedures zijn, alleen maar de onderdelen en waar ze ongeveer zitten.

De pagina's die ik noemde geven aan hoe het werkt, en daar zal je zien dat het inderdaad op de afstandsbediening ook werkt, 2 maal kort na elkaar indrukken.

Posted: Mon Jun 12, 2006 8:53 pm
by Katana
Nou, het superlock werkt, ik laat het aansturen via sortware en een vrij kanaal dat apparte zaken kan aansturen. Het werkt!

Enige probleem nu is dat mijn originele alarm af gaat als ik het andere alarm uitschakel. Bij het testen na het aanpassen wist men niet dat het Honda Alarm pas na iets van 20sec inschakeld.

Maar weer even langs de inbouwboerenl*l :roll: