Page 1 of 2
Posted: Fri Jan 20, 2006 4:11 am
by S2KJan
Goed adresje beek. 8)
Vriendelijke lui.
En een betrouwbaardere bank.
Posted: Fri Jan 20, 2006 11:12 am
by IvoG
S2KJan wrote:En een betrouwbaardere bank.
Betrouwbaarder dan...?
En waar baseer je dat dan op?
Posted: Fri Jan 20, 2006 12:58 pm
by IvoG
VTECCIE wrote:Alstublieft geen dynobank discussies in dit topic. Dit topic is voor een evenement en niet om te discussieren welke bank beter/betrouwbaarder is. Gaarne hiervoor een nieuw topic openen.
Bij deze het discussie topic.
Posted: Fri Jan 20, 2006 6:00 pm
by S2KJan
Was zomaar een opmerking en op een redelijk bekend subaru forum is deze bank een hele tijd 1 van de 2 geweest die ze gebruikten om hun autos te vergelijken.
Standaard autos geven hier ook standaard waardes en er wordt niet gerommeld met de aandrijfverliezen.
Verder weet ik dat stephan lenior van squadra tuning zijn werk ook bij deze mensen deed/doet?.
En dat het toen ik ging een van de weinige banken was die 2 rollen heeft(voor 4wd metingen.)
Jullie zijn wel strict zeg met licht van het topic afwijkende opmerkingen.
Houdt alles wel netjes, maar om hier nu een los topic van te maken?
Posted: Fri Jan 20, 2006 6:05 pm
by wilco
Ook natuurlijk worden de meeste RX-7 hier op getest!
Posted: Fri Jan 20, 2006 7:01 pm
by Voodoo
Jullie zijn wel strict zeg met licht van het topic afwijkende opmerkingen.
Houdt alles wel netjes, maar om hier nu een los topic van te maken?
Anders is de topic toch niet meer relevant...hehe, ben blij dat ze zo streng zijn :lol:
Posted: Fri Jan 20, 2006 8:38 pm
by HONDA
S2KJan wrote:Jullie zijn wel strict zeg met licht van het topic afwijkende opmerkingen.
Houdt alles wel netjes, maar om hier nu een los topic van te maken?
Valt wel mee hoor maar ik zag dit uitmonden in een ellenlange discussie welke bank betrouwbaar is en welke niet. Ik heb dergelijke discussies al vaker gezien en dat wilde ik niet in dat topic.
Normaal heb ik in ieder geval niet zo'n moeite met off topic opmerkingen. Ik maak ze zelf ook vaak zat.

Posted: Fri Jan 20, 2006 10:37 pm
by Gaskleppie
tja, elke meet methode zal zijn eigen meet resultaten geven..
Beek heeft een combi bank.
Ik ben benieuwd naar het wiel vermogen via een acceleratie meting. net zoals in de states.
Volgens mij kunnen ze dat daar wel.
Posted: Sat Jan 21, 2006 12:19 am
by IvoG
S2KJan wrote:Was zomaar een opmerking en op een redelijk bekend subaru forum is deze bank een hele tijd 1 van de 2 geweest die ze gebruikten om hun autos te vergelijken.
Standaard autos geven hier ook standaard waardes en er wordt niet gerommeld met de aandrijfverliezen.
Verder weet ik dat stephan lenior van squadra tuning zijn werk ook bij deze mensen deed/doet?.
En dat het toen ik ging een van de weinige banken was die 2 rollen heeft(voor 4wd metingen.)
OK, bedankt voor de onderbouwing! :agree:
Overigens, mijn auto is ook standaard op de bank geweest bij RICA en gaf op 0.5 pk teveel na precies de fabrieksopgave aan (inclusief "gerommel" met transmissieverlies).
Wat mijn auto
absoluut aan kracht of koppel heeft is voor mij niet echt boeiend, alleen in de kroeg en op werk is dat interessant. Voor mij is belangrijker wat de
relatieve verschillen zijn tussen verschillende modificaties en opties, en het verloop van de grafiek. Daarom is het voor mij belangrijk om één bank te gebruiken die keer op keer herhaalbare resultaten geeft, en daar blijf ik dan bij om mijn
projectmetingen te doen.
Posted: Sat Jan 21, 2006 10:27 pm
by itr-1895
Gaskleppie wrote:tja, elke meet methode zal zijn eigen meet resultaten geven..
Beek heeft een combi bank.
Ik ben benieuwd naar het wiel vermogen via een acceleratie meting. net zoals in de states.
Volgens mij kunnen ze dat daar wel.
is een meeting via acceleratie meer nouwkeurig dan een andere methode?
( bij de meeste banken word het uitrollen gemeten toch? )
Posted: Sun Jan 22, 2006 1:40 am
by IvoG
itr-1895 wrote:Gaskleppie wrote:tja, elke meet methode zal zijn eigen meet resultaten geven..
Beek heeft een combi bank.
Ik ben benieuwd naar het wiel vermogen via een acceleratie meting. net zoals in de states.
Volgens mij kunnen ze dat daar wel.
is een meeting via acceleratie meer nouwkeurig dan een andere methode?
( bij de meeste banken word het uitrollen gemeten toch? )
Hij zegt
benieuwd te zijn, maar zegt niet wat de reden daartoe is. Over nauwkeurigheid heeft hij het (inderdaad) niet gehad.
Posted: Sun Jan 22, 2006 11:01 pm
by ITR1689
itr-1895 wrote:
is een meeting via acceleratie meer nouwkeurig dan een andere methode?
( bij de meeste banken word het uitrollen gemeten toch? )
Volgens mij heeft bij een acceleratiemeting de wielen, vliegwiel etc. wel invloed.
Posted: Mon Jan 23, 2006 12:03 am
by Gaskleppie
Juist!
En daarom vind ik in principe een rem bank de betere manier van meten.
Daar laten ze de motor langzaam op toeren komen en meten ze het afgegeven vermogen doormiddel van krachtontwikkeling in het rem systeem van de bank.
Bij een acceleratie meting zijn er nauwelijks remkrachten en wordt de versnelling gemeten van de rol die een bepaald gewicht heeft.
De eerste geeft een beter beeld van het motor vermogen, de 2e geeft een beter beeld hoe die auto het op de sprint zal gaan doen. De laatste wordt veel meer gebruikt in de states omdat daar veel meer aan dragracing gedaan wordt.
Omdat ik veel met een rembank werk ben ik nu wel benieuwd wat een acceleratie meting voor waarden geeft.
Posted: Mon Jan 23, 2006 11:22 pm
by ITR1689
Ik denk dat een acceleratiebank de winst van lichtere vliegwielen en velgen gewoon compenseert met lagere verliezen. Dus uiteindelijk moet het krukasvermogen gelijk blijven bij een lichtere vliegwiel. Je whp neemt wel toe door lichtere vliegwiel.
Posted: Tue Jan 24, 2006 8:41 am
by Gaskleppie
ALS je het compenseerd.
In de states meten ze alleen het wielvermogen, en compenseren ze niks.
Posted: Tue Jan 24, 2006 6:31 pm
by mr. X
en dat resulteerd in hoeveel % onnouwkeurigheid ongeveer? want heb ergens een uitdraai van een supra met 930 pk dacht ik... met zulke hoge uitdraaien is 1% zelfs veel :wink:
Posted: Tue Jan 24, 2006 6:32 pm
by S2KJan
In de states hebben ze ook de hoogste ongecompenseerde waardes die ik ooit gezien heb. 8)
Op het s2000 forum is er om de zoveel tijd weer een joker met belachelijk veel wielvermogen.
Die er dan vanuit gaat een "ringer" van honda te pakken te hebben.
(een speciaal voor de pers geselecteerd exemplaar met de beste prestaties.)
(240pk aan de wielen op een standaard s2000...)
Posted: Tue Jan 24, 2006 6:33 pm
by ITR1689
mr. X wrote:en dat resulteerd in hoeveel % onnouwkeurigheid ongeveer? want heb ergens een uitdraai van een supra met 930 pk dacht ik... met zulke hoge uitdraaien is 1% zelfs veel :wink:
Dat is moeilijk te zeggen. Je hebt altijd een onnauwkeurigheid van de bank zelf en een meetonnauwkeurigheid door de omgeving.
Posted: Tue Jan 24, 2006 10:31 pm
by IvoG
Sander, dit gaat over een o.a. over een meeting(locatie), en hoort daarom IMO in Meetings thuis. Je wilde het meeting topic zelf schoonhouden, maar de discussie rondom de meeting zelf mag ook in Meetings nar mijn idee.
Posted: Tue Jan 24, 2006 10:33 pm
by HONDA
Ben ik niet met je eens. Dit topic gaat over de methode van de bank en dat heeft helemaal niets te maken met een meeting. Waar hierboven zie jij iets over een meeting staan?