Page 1 of 2

nieuwe banden

Posted: Tue Mar 14, 2006 1:51 pm
by Wodka
Als ik binnenkort onder mijn CTR de winterbanden weer omwissel voor zomerbanden wil ik gelijk nieuwe banden kopen. Hebben jullie nog een advies voor mij :?:

Posted: Tue Mar 14, 2006 1:56 pm
by WinFreak
Ik rij zelf op pirelli p-zero nero's en ben er zeer over te spreken...

Andere keus zou Bridgestone s-03 zijn...

Posted: Tue Mar 14, 2006 2:14 pm
by HONDA

Posted: Tue Mar 14, 2006 2:55 pm
by Wodka
Oeps! Voortaan eerst ff zoeken :o ops:

Posted: Tue Mar 14, 2006 3:23 pm
by wilco
Ik he zelf nu net de Bridgestone RE050A 84W XL besteld, deze wang is wel knetterhard, dus voor comfort moet je het niet doen.

De RE040 blijkt onvoldoende te wezen en de S03 is met bepaalde maten uit productie .

Dan heb je de keuze voor Falken FK451 geloof ik , of de Toyo T1R.

Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.

Posted: Tue Mar 14, 2006 11:08 pm
by itr-1895
wilco wrote:Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.


vorige week zijn er bij mij yokohama advan parada's onder gekomen.
en die hebben ook zekker wel een harde wang.

bij de bandenboer hebben ze zoon machine staan die de band zelf om de velg doet.
maar dat ding hield de velg niet vast. :roll:

uit eindelijk hebben ze hem met twee man sterk die band er om gekregen.
zoon harde wang hadden ze daar nog nooit eerder gehad :D

Posted: Wed Mar 15, 2006 5:32 am
by wilco
Ik had laatst al iets gelezen over yokohama's dat een bepaalde band de wang erg hard had.
Ze lijken erg veel op de RE720, van Bridgestone alleen die bestaat nog in 1 maat 225 breed.

Image

http://www.yokohamatire.com/searchresults.asp?id=uhp

Posted: Wed Mar 15, 2006 8:54 am
by Wodka
vorige week zijn er bij mij yokohama advan parada's onder gekomen.
en die hebben ook zekker wel een harde wang.



Klinkt goed deze band. Hoe bevalt hij? Is hij ook op nat goed?

Posted: Wed Mar 15, 2006 3:54 pm
by wilco
Wat ik zo kan zien aan het ontwerp van de band is dat hij aan de buitenkant zijn water niet afvoert , die buitenkant band is ontwikkeld om door bochten waar de band gaat wringen bijna zijn volle grip te houden, je ziet daar ook erg weinig profiel om water af te voeren.

Deze band lijkt ontwikkeld te zijn voor prestaties op merendeels droogwegdek.
Tja ieder voordeel heeft een nadeel , zo is het met de één dit en met de ander dat.

Posted: Wed Mar 15, 2006 4:01 pm
by WinFreak
Zien er wel leuk uit vind ik eigelijk... :)

Posted: Wed Mar 15, 2006 6:45 pm
by itr-1895
Wodka wrote:Klinkt goed deze band. Hoe bevalt hij? Is hij ook op nat goed?



geen idee het is wel een fraaie opvulling van de woonkamer :lol:

omdat de wegen hier nog al wit zijn van het zout :-? wacht ik nog even mee om ze onder de auto te doen :wink:

Posted: Wed Mar 15, 2006 7:58 pm
by wilco
omdat de wegen hier nog al wit zijn van het zout wacht ik nog even mee om ze onder de auto te doen


Dat geld voor mij net zo , wanneer is eigenlijk ongeveer de periode dat de zomervelgen er weer onder gaan?

Posted: Wed Mar 15, 2006 10:08 pm
by HondArd
wilco wrote:wanneer is eigenlijk ongeveer de periode dat de zomervelgen er weer onder gaan?

Je bedoelt de zomerbanden zeker? Als de temperatuur meer boven dan onder de 7 graden Celcius zit. Daarboven kun je er ook nog goed mee rijden, maar dan slijten ze iets harder en dan heeft het eigenlijk geen voordelen meer ten opzichte van zomerbanden.

Posted: Thu Mar 16, 2006 10:05 am
by wilco
Hmmm dat is voorlopig nog lange niet, ik had graag natuurlijk de nieuwe velgen al gemonteerd maar dat zit er nu nog niet in.

Posted: Wed Mar 29, 2006 8:51 am
by Katana
Ik ben van Pirelli P7000 naar Bridgestone RE050A gegaan en niets dan lof voor deze Bridgestone banden, zijn zelfs iets stiller.

Voodoo heeft bijna dezelfde RE050 en is er ook content mee dacht ik.

Ze zitten tegenwoordig standaard onder de Enzo....

Image

Voor een leuke prijs kijk op: http://www.sicherbestellen.de/autobanden/start.html

Succes!

Posted: Wed Mar 29, 2006 3:04 pm
by wilco
Ik heb gisteravond de banden (RE050A XL) flink op temperatuur gejaagt en dus goed het verschil kunnen proeven op de 17" inch sloffen en de OEM velgen .

Ik weet niet hoe hard je kunt gaan met een ITR maar ik verbaaste me gisteren erover , dat ik nog op de weg reed in plaats van er naast, een maat van mij zei; Weet je wel hoe hard je die bocht nam :shock: , waarop ik zei ; Nee , ik was net even te geconcentreerd bezig :o ops: :lol: .

Ik voel nu met deze band veel meer preciezie in de bochten , je voelt precies wat de auto doet , omdat ik de XL versie heb en d wangen dus extra hard zijn , heb ik tot nu toe geen nadelen gevoeld , ik vind zelfs dat het nog wel iets harder kan en daarom kijk ik met schuin ook naar eventuele andere veren om de auto zowel optisch als wegligging mooier te maken.Ik zeg wel dat de bandenwang harder kan maar op een weg waar oude keien liggen is nu niet te rijden , ik vermijd deze weg nu ook al is die weg wel lekker toeristich te rijden :wink:

Dus al met al vol lof!!

Posted: Wed Mar 29, 2006 3:52 pm
by JDMTEG
wilco wrote:Ik he zelf nu net de Bridgestone RE050A 84W XL besteld, deze wang is wel knetterhard, dus voor comfort moet je het niet doen.

De RE040 blijkt onvoldoende te wezen en de S03 is met bepaalde maten uit productie .

Dan heb je de keuze voor Falken FK451 geloof ik , of de Toyo T1R.

Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.


En toch valt het comfort van de RE050A best mee. Heb ze er zelf ook op liggen. Supergrip en weinig rolgeluid. En die bandwangen, ze hebben de banden er met 2 man op de velg moeten leggen. Zo hard.

Posted: Wed Mar 29, 2006 8:05 pm
by Katana
[quote="wilco"]Ik heb gisteravond de banden (RE050A XL) flink op temperatuur gejaagt en dus goed het verschil kunnen proeven op de 17" inch sloffen en de OEM velgen .

Ik weet niet hoe hard je kunt gaan met een ITR maar ik verbaaste me gisteren erover , dat ik nog op de weg reed in plaats van er naast, een maat van mij zei]

Volgens mij is de XL de "run flat band" kan je gewoon na lekke band doorrijden.

Posted: Wed Mar 29, 2006 8:32 pm
by suby555
Nee,XL staat voor extra load!

Stevigere wanden ...(voor laag profiel en/of zwaardere belasting)

Posted: Wed Mar 29, 2006 9:12 pm
by Voodoo
suby555 wrote:Nee,XL staat voor extra load!

Stevigere wanden ...(voor laag profiel en/of zwaardere belasting)


Weer wat geleerd :-)