Page 1 of 1
Eindelijk andere dempers/veren!!
Posted: Sat Jun 24, 2006 11:38 pm
by Gaskleppie
Na heel lang wikken en wegen toch eindelijk de knoop doorgehakt!
Voor op straat zou ik niks anders willen dan het standaard onderstel maar op het circuit kunnen de standaard dempertjes en veren het echt niet meer bijhouden....
Vandaar toch de keus voor iets anders.
Nou deze zijn het geworden!
TEIN type RE!
totaal verstelbaar:
Bound/rebound plus hoogte verstelling zonder de voorspanning aan te passen.
Dempertjes zijn echt superlicht! Veertjes zijn echt hard. 140kilo/cm voor en 100kilo/cm achter. Niet gering dus en ongeveer 3 keer harder dan normaal.
Ik ben heeeeeel benieuwd hoe het gaat rijden en of de dempers ver genoeg terug te zetten zijn zodat er nog normaal op straat mee gereden worden zonder dat passagiers ziek worden. (zelf heb ik totaal geen probleem met een spijkerhard onderstel)
DBM en Niels, bedankt voor de supersnelle levering. Hulde!
Wordt vervolgd als alles er onder zit.
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:02 am
by Voodoo
Mooi setje, ben benieuwd naar je ervaringen 8)
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:03 am
by ITR1689
Dat is best hard 14kg/mm en 10 kg/mm...... Ben benieuwd.
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:25 am
by Gaskleppie
Zeker hard.....
Ik kan er zo een 80 kilo veer bij bestellen als ik wil. Dan kan die 100 kilo veer voor en komt de 80 kilo veer achter. Zo kan je zelf experimenteren.
Posted: Sun Jun 25, 2006 10:02 am
by wilco
Heel mooi setje ,super!!
Maar wat ik lees op diverse fora's is toch dat dit een vrij modale veersterkte is wat gekozen word en het word nog door sommige als redelijk comfortabel weggeschreven.
Maar waarom Tein en niet bijv. een ander merk of wat?Tein is supergoed maar je had zelf eerst andere merken in je hoofd.
Posted: Sun Jun 25, 2006 11:31 am
by Martin.O
er zit een gat in je sok
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:23 pm
by Gaskleppie
Maar waarom Tein en niet bijv. een ander merk of wat?Tein is supergoed maar je had zelf eerst andere merken in je hoofd.
Klopt. Maar die hadden allemaal geen hoogte verstelling zonder de voorspanning te veranderen en dat wilde ik er echt ophebben.
Nu kan ik zelfs hoger gaan rijden dan standaard zonder dat hij spijkerhard wordt. Of laag gaan rijden zonder dat hij slap wordt. Dingen die je met ene normale coil over wel hebt.
Posted: Sun Jun 25, 2006 12:24 pm
by wilco
Oké duidelijk weer wat geleerd!
Posted: Sun Jun 25, 2006 1:38 pm
by baRt
hahahahaaaaa.... VUILE PIK... en mij laten denkend at je richting Spoon was gegaan!
hahaha
maar uhm... 14/10... mag ik je redenen weten van de keuze?
ff simpel gezegd: ik wil eigenlijk toch de FLEX van de EK er (ter test) onder gooien... ik moet dan wel naar EG draagarmen toe (vork achter)...
Verschillen tov FLEX voor itr is dan: vork achter, 5kg achter ipv 4kg (wat de flex voor itr heeft)
Zou me dat 'duur' komen te staan denk je?
voor wat betreft de keuze voor Tein: Frank jongen, prachtig spul! en vraag Niels maar eens naar de EDFC die ze op die circuit BMW hadden zitten. Ik denk dat je zo in eerste instantie die EDFC het geld niet waard vind, maar op die BMW gebruikten ze dus 2 presets op zandvoort. Dan konden ze achter op het circuit andere instellingen gebruiken en dat kwam de tijden ten goede!
wellicht toch iets voor je in de toekomst?
Posted: Mon Jun 26, 2006 1:07 pm
by genesis
ITR1689 wrote:Dat is best hard 14kg/mm en 10 kg/mm...... Ben benieuwd.
Het is 1,4 kg/mm en 1,0 kg/mm , want het is en opppervlakte maat, dus niet delen door 10 maar door 100 8) (P=F/A ouwe natuurkunde school formule 8) )
Genesis
Posted: Mon Jun 26, 2006 1:15 pm
by genesis
Mooi spul Frank, heb je al een boekje aangeschaft om alle instellingen voor de verschillende circuits te noteren, tevens een paracetamolleltje voor de koppijn als je gek word van het testen van de instelling en een valiumpie om weer rustig te worden.
Maar als je deze fase voorbij bent en je hebt de perfectie afstelling gevonden dan kan je eindelijk die "bouwvakker :twisted: " voorbij op het circuit!

(dan kan je de paracetamol en valium aan hem doorgeven, proest :razz: )
Genesis
Posted: Mon Jun 26, 2006 1:27 pm
by VTECRob
genesis wrote:"bouwvakker"
Hij heeft zelf de voorkeur aan "Demolition Expert", Rob... :lol:
Posted: Mon Jun 26, 2006 1:42 pm
by HONDA
Ik dacht gewoon 'sloper'.
Posted: Mon Jun 26, 2006 1:43 pm
by VTECRob
Ja, totdat wij aankwamen met luxe benamingen bij TCC...

Posted: Mon Jun 26, 2006 5:35 pm
by ITR1689
genesis wrote:ITR1689 wrote:Dat is best hard 14kg/mm en 10 kg/mm...... Ben benieuwd.
Het is 1,4 kg/mm en 1,0 kg/mm , want het is en opppervlakte maat, dus niet delen door 10 maar door 100 8) (P=F/A ouwe natuurkunde school formule 8) )
Genesis
Nee joh, check het maar nog een keer. We hebben het hier over de veerconstante, niet de druk.
Posted: Mon Jun 26, 2006 6:12 pm
by roblom
Een veerconstante is een kracht bij een bepaalde indrukking (afstand s(bijv mm of cm))
Een druk is een kracht per oppervlakte (bijv mm² of cm²)