ATR

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Guest

ATR

Post by Guest »

eey allemaal..
ik ben eindelijk weer terug op het internet.. had internet problemen helaas..
maar nu is mijn vraag als volgt.. is iemand naar deze atr wezen kijken mischien..
http://www.honda-vanroon.nl/used%20cars/avdw/detail.html?carid=100745&pn=0&merkid=0&modelid=0
zo jah wat vindt je er van en is het een orginele??
en wat vinden jullie van de prijs.. volgens mij ligt die vrij laag dus ik ben eigelijk wel geintreseert in deze :o ops: 8)
alvast bedankt

greetz Nick
IvoG

Re: ATR

Post by IvoG »

G0tYa tyPe R wrote:... is het een orginele??
Wat je hiermee bedoelt snap ik niet. De enige Accords van die generatie in het wit zijn de ATRs.

De prijs is ongeveer goed, maar ik zou iemand meenemen die er meer verstand van had en zelf gaan kijken. Als je wil kan ik wel meegaan een keer, ik was zelf ook eens bij die dealer wezen kijken naar zijn eigen ATR die hij te koop had staan, 1 van de 2 zwarte (Nighthawk Black) in Nederland.

Laat me weten. :idea:
Guest

Post by Guest »

ik bedoel dat hij niet uit duitsland komt.. of ander land.. maar ik moet eerst even afwachten of het financieel doorgaat en voor mij is het nog al een stuk rijden om even te gaan kijken. woon in dronten bij sixflags dusis wel een uurtje of 2 rijden.. en weet niet of me vader daar zoon in zin heeft. maar als ik alles rond heb zou ik je wel graag mee willen hebben als je kan.. aangezien jij ervaring heb met type r en ik helemaal NIKS!!! dus als ik ga kijke laat ik je het zeker even weten! alvast bedankt
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

een vriend van me is ook geintreseerd in die accord bij van Rhoon.

Alleen ik heb het hem afgeraden omdat,
* er geen limited nummer aanwezig is in de auto ( is de waarde aanzienlijk minder )
* het is wel een orginele nederlander
de prijs is niet te hoog, maar ik heb de mijne een half jaar te koop gehad voor 18.000 en kwam er toen niet van af ( met ± 6000 euries opties en nog helemaal in nieuwstaat )

maar gelukkig want de mijne staat niet meer te koop en zal dat voorlopig ook niet meer komen.
want ik had er spijt van gekregen als hij weg was denk ik.

nu doe ik hoogtswaarschijnlijk mijn del sol vti-e weg voor een S2000

gr. AccordR
HONDA

Post by HONDA »

accordr wrote:nu doe ik hoogtswaarschijnlijk mijn del sol vti-e weg voor een S2000

Pff zo'n ruil wil ik ook wel... :shock:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

hmm okee ik moet zoiezo wachten tot ik alles financeel rond heb. ben nu bezig om een webwinkel op te starten en daarvan moet ik dan de auto onderhouden. dus ik ga dan maar wachten op een ATR met limited nummer hopelijk kom ik er nog 1 tegen. maar zal wel wie goed zoekt gaat het vinden toch :D bedankt voor jullie hulp
IvoG

Post by IvoG »

Succes met je financien. :wink:

Alhoewel ik het met Peter eens ben dat een exclusief iets als het deel uitmaken van een limited edition run erg interessant kan zijn, kan het ook in je nadeel werken. Een koper wie dat nummertje en stickertje niet interesseert snapt niet waarom hij extra daarvoor moet betalen. Je ziet zelf dat het verschill in de duizenden euros kan lopen door die exclusiviteit.

De Accord Type R is zowiezo een unieke auto in Nederland en Europa, zeker in het wit, en als je eentje wilt en nu al wat moeite hebt met de financien zou ik niet gaan wachten tot er eentje met dat ltd. ed. nummerplaatje langskomt, want aan dat plaatje zal ook een prijskaartje hangen. En geloof mij, de auto is heus niet sneller of beter door dat plaatje! Ik kom bijna alleen op de autoshows ATR's tegen, en die zitten dan vrijwel allemaal in de club :lol:

Als je een auto laat staan, doe dat omdat er iets je niet bevalt aan de auto zelf, het onderhoud, of de staat, en niet omdat hij geen ltd. ed. is. Hadden wij het over een auto waarvan de waarde alleen maar zou stijgen, dan was het iets anders, maar we hebben het hier over een model met maar weinig liefhebbers.

Mijn 2 centen :idea:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Of je wacht eventjes, dan kan je makkelijker afdingen.... :D
Guest

Post by Guest »

ja maar alle ATR's die in nederland zijn verkocht zijn toch voorzien van een nummer? of heb ik dat nou fout?
accordR alias AccordS

alleen de championship white versies zijn l.e.

en ik ben het niet helemaal eens met de opmerking dat ATR 's met een l.e. nummer meer waard of een hogere vraagprijs zal hebben.

het is puur wat er een gek voor vraagt op dat moment.
ik heb even in duitsland gekeken naar een witte ATR en daar vragen ze nog gerust 17.000 euries en dan kot er de BPM ( ± 6000 ) er nog bij. :(
greet accordR
IvoG

Post by IvoG »

accordr wrote:en ik ben het niet helemaal eens met de opmerking dat ATR 's met een l.e. nummer meer waard of een hogere vraagprijs zal hebben.

Toch spreek je dat eerder zelf tegen Peter:
accordr wrote:een vriend van me is ook geintreseerd in die accord bij van Rhoon.

Alleen ik heb het hem afgeraden omdat,
* er geen limited nummer aanwezig is in de auto ( is de waarde aanzienlijk minder )

:?:

Als je een auto wil hebben, dan ga je toch kijken? Prijs is belangrijk, maar ook de staat en waar voor je geld. Als er een limited edition plaatje op zit, heb ik dan meer auto? Nee, maar ik kan er wel meer voor vragen, of ben er meer voor kwijt als ik de koper ben. :idea:

Als de limited edition zich zo strekken tot echte onderhuidse verschillen, dan is het een ander geval.
ITR1689

Post by ITR1689 »

De limited edition versies waren toch 10.000 gulden goedkoper, nieuw?

Ach, wat boeit dat nummerplaatje nou, elke auto heeft een uniek chassisnummer en een uniek kenteken toch?
Guest

Post by Guest »

maar is toch wel leuk als JIJ 1 van die L.I modelen heb
IvoG

Post by IvoG »

Als je de extra 1500 euros hebt wel ja :wink:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Volgens autoweek is de richtprijs 15700 euro voor een 1999 ATR met 100.000 km.

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... e5d04cce7b

De Limited editions werden toch alleen in 1998 en 1999 geleverd?
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Van auto week kun je niet van uit gaan
Ik heb er ook op gekeken!
Nu betaal je voor een 2e hands ITR nog meer dan in '98 voor een nieuwe

Het kan klopppen maar lijkt me sterk!
En dan nog stel: je koopt een ATR L.E en je wil em zwart hebben bijv.
Dan zegt iedereen dat je geen originele ATR hebt... En wat maakt zo'n nummertje nou uit? Er gebeurt nix met de auto.. hij wordt er niet beter op maar ook nie slechter!
Dus het is gewoon een eigen keus wat je doet ?!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Jelte,89 wrote:Nu betaal je voor een 2e hands ITR nog meer dan in '98 voor een nieuwe

Wat?
HONDA

Post by HONDA »

Jelte,89 wrote:En dan nog stel: je koopt een ATR L.E en je wil em zwart hebben bijv.

Dus het is gewoon een eigen keus wat je doet ?!

Dat is heiligschennis... :shock:

Koop dan gewoon een zwarte Duitser of doe Ivo een goed bod.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

Voor 200.000 is ie van jou Jelte! :wink:
accordR alias AccordS

de laatste is in juni 2000 op kenteken gezet ( ..-FH-.. )

ik ben vandaag even bij van rhoon wezen kijken naar die ATR.
Die vertelde mij dat er 70 witte accords geleverd waren .
waarvan de eerste 50 met een nummer en ± 20 zonder nummer
en dat de laatste half 1999 met L.E. nummer was, ik ben de discussie niet aangegaan maar de laatste accord ( zie bovenaan ) is dus in 2000 op kenteken gezet.( een oud clublid van ons )

de accord ziet er trouwens goed uit niet veel op aan te merken.
geen schade gehad.
alleen een deukje in het sierstuk van de uitlaat.

greets accordR
Locked