Geloof maar dat zo 'n nieuw model ATR met >220 pk nog beter is dan de CL7-ATR. Ik rij ook een 2.0 comfort en er is weinig voor nodig om het potentieel voor een goeie Type R te zien. Die 2 liter motor is geweldig, schakelen is perfect en zelfs de remmen zijn goed.Alleen de sportvering/verlaging met 17" eronder en je hebt al een goeie sportieve saloon die alleen iets vermogen mist. Bovendien is de auto niet zo zwaar als je zou vermoeden (1293kg...ATR =1320kg)...voor een Type r versie zou er met andere materialen 1230-1250kg mogelijk zijn.
Maar ja, ik denk dat Honda NL een lesje heeft geleerd; het afzetten van dat soort auto's (met een japans logo) is niet gemakkelijk en blijkbaar willen ze hun vingers niet meer branden anders hadden we hier in NL wel de nieuwe ATR en DC-5 ITR in de showrooms gehad :-(
In Amerika ziet de Honda Accord er heel anders uit, het model dat wij hier kennen wordt daar dus als Acura TSX verkocht. Acura wordt in Amerika gezien als een wat luxer merk als Honda. Om het trouwens wat verwarrender te maken is het interieur van de Amerikaanse Accord wel weer bijna hetzelfde als die van de Europese. Het interrieur van de TSX vertoont ook veel gelijkenissen, maar is toch weer wat anders.
Die witte auto is trouwens een bekende op de Amerkaanse forum. De auto wordt binnenkort weer in standaard staat teruggebracht omdat de eigenaar een nieuw speeltje op het oog heeft. De onderdelen van deze worden los verkocht.
De Acura TSX is de Europese en Japanse Honda Accord!
De bovenste 2 plaatjes op de vorige pagina zijn inderdaad van de TSX, maar die heet bij ons gewoon Accord, het is echt dezelfde auto.
Ik denk dat het feit dat de nieuwe ATR en ITR niet naar europa komen simpelweg het gevolg is van een kosten/baten calculatie. Niet voldoende afzet? ...dan vette pech voor de liefhebbers. En dat is helemaal niet leuk, nee.
De Acura TSX is de Europese en Japanse Honda Accord! De bovenste 2 plaatjes op de vorige pagina zijn inderdaad van de TSX, maar die heet bij ons gewoon Accord, het is echt dezelfde auto.
Dat zeg ik toch ook... :twisted:
Qua carrosserie en technisch zijn het inderdaad exact dezelfde auto's. Enkel het interieur van de TSX is anders als dat van de Accord die wij hier kennen. Kijk maar eens naar de onderstaande foto's...