Trip naar UK, nu nog goedkoper! Wie gaat mee? 25/26 juni

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
IvoG

Trip naar UK, nu nog goedkoper! Wie gaat mee? 25/26 juni

Post by IvoG »

Op onze agenda staat voor juni 2005 een trip gepland naar een engelse autoshow, Japs 2005 op 26 juni, waar we te gast zullen zijn bij de Honda Revolutions 'zusterclub'. Kijk hier voor een impressie van vorig jaar (toen was de show verdeeld over 2 dagen: Japs show in 2004

Voor dit weekend heb ik het volgende in gedachten (alles is dus nog bespreekbaar):

Zaterdag 25 juni
    6.30 uur stipt vertrekken om vanaf Shell Hazeldonk A16
    9.00 uur aankomst Eurotunnel station te Calais, FR
    14.00 uur aankomst Thoresby Park, near Ollerton, UK (in het pittoreske Sherwood Forrest van Robin Hood :wink: )
    [list:3k149t96]Tenten opslaan op kampeerterrein (of hotel opzoeken voor de watjes onder ons :wink: )
[/list:u:3k149t96]

Zondag 26 juni
    Hele dag show & shine met prijzen!
    16.00 uur vertrek richting Dover om trein terug te pakken
    20.00 uur aankomst in Dover
    21.00 uur trein richting Calais
    24.00 uur aankomst nederlandse grens

Voor de ritten geldt dat de ritten naar de trein toe wel enigszins onder tijdsdruk / strak schema staan, maar als eenmaal de oversteek gemaakt is dat niet meer het geval is. De routebeschrijving is hier te vinden.

Kosten:
1a. oversteek retour met EuroStar was € 107, nu maar €42! 8)
(minimaal 3 dagen vooraf geboekt, vertrek voor 10.00 uur 's ochtends)

1b. oversteek retour met EuroStar was € 136, nu maar €66! 8)
(minimaal 3 dagen vooraf geboekt, vertrek na 10.00 uur 's ochtends)

Optie 1b is iets duurder maar dan hoeven we zaterdag niet zo vroeg weg. Vroeg weg zijn scheelt wel in drukte op de wegen in België en prijs, en hebben we nog tijd om bij daglicht de plek te vinden en tenten op te zetten of hotel op te zoeken.

Brandstof:
Vanaf Hazeldonk is het ongeveer 615 km naar de locatie, dus reken op ongeveer 1500 km van thuis naar thuis (ongeveer 3 volle tanks)

Tol: 2x 1 engelse pond = 3 €

Toegang showlocatie: 5 engelse ponden = 7,50 €

Hotel: varieert. Indien interesse hiervoor zal ik dit uit (laten) zoeken.

Totaal: tussen 200 € en 300 €. Hier krijg je een leuke groepsrit door België, Frankrijk, en Engeland, en terug, en een andere kijk op Japanse auto's, vele echte JDM imports die we hier niet kennen, en hopelijk een leuk weekendje weg.

Let wel: dit bedrag is per auto! Dus als je wel mee wil maar niet zelf wil rijden of de volle pond wil/kan betalen, kun je altijd nog met iemand meerijden! :idea: Hoe meer zielen hoe meer vreugd, en hoe lager de prijs per persoon. 8)

Zo, wie gaat er mee? Laat mij weten:
- of je met je eigen auto gaat,
- hoeveel mensen er evt. met jou meekunnen,
- hoeveel mensen je zelf al meeneemt (jezelf inclusief),
- en of je gaat kamperen of niet.

Lijst:

1. Ivo, ATR
- 2 personen kunnen mee,
- mijn vrouw gaat mee,
- ik blijf kamperen

2. Miguel,CTR
- 2 personen
- heb helemaal geen tent of zo om te kamperen. Hotelletje?
Ja, ik ben een watje! :o ops:

3. James, ATR
- 1 persoon (?)
- er kunnen ??? mensen mee
- hotel

Geïnteresseerden:
Dimer+vriend, CTR
Guest

Post by Guest »

2. Miguel,CTR
-2 personen
-heb helemaal geen tent of zo om te kamperen. Hotelletje?
Ja, ik ben een watje! :o ops:
IvoG

Hotels & Transport

Post by IvoG »

Hotels:
Ibis, Holiday Inn Express, en Best Western hebben geen kamers meer :(
The Dukeries Park Hotel heeft geen online boeking module.

Days Inn Sheffield heeft kamers beschikbaar @ 45 pond, verder weg van showlocatie

Travelodge heeft kamers beschikbaar @ 45 pond, dichter bij showlocatie

De Gamma heeft volgens mij ook een aanbieding op tenten deze week voor 30€ :idea:

Transport:
Eurotunnel heeft haar tarieven drastisch verlaagd, van 107 € naar 42 €!

Ga naar http://www.eurotunnel1.com/direct/booki ... sp?lang=en en boek de trip als volgt:

1.Image
Neem deze gegevens precies over (Let vooral op het vertrekpunt Calais!). Klik op Continue om door te gaan naar de volgende pagina.

2.Image
Kies hier de tijd, zaterdag ochtend in het vakje van 8 tot 10uur, en zondag in het vakje van 20 tot 22 uur. Klik op Continue om door te gaan naar de volgende pagina.

3.Image
Kies hier de exacte tijden, 9:42 op zaterdag en 21:06 op zondag. Klik op Continue om door te gaan naar de volgende pagina.

4.Image
5.Image
6.Image
De laatste 3 plaatjes zijn allemaal op dezelfde pagina, hier kunnen de bestuurder/boeker's en de creditcard gegevens ingevuld worden. Let op: de houder van de credit card waarmee betaald wordt moet in de auto aanwezig zijn bij de gate.
Helemaal bovenaan worden de gekozen reistijden getoond, controleer of dit precies overeenkomt met dit plaatje. Na alles te hebben ingevuld klik je op Continue om de boeking te plaatsen en door te gaan naar de volgende pagina.

Als het allemaal goed gaat krijg je nu een bericht dat je geboekt hebt, inclusief een referentie nummer. Schrijf dit nummer op en print deze pagina uit. Je krijgt ook een email met de informatie opgestuurd.

Wacht niet te lang met het boeken, mocht het boeken niet lukken of iets fout gaan kan je altijd nog bellen met de Informatie en Reserveringsafdeling 0900 5040540, van 09:00 tot 17:30 maandag t/m vrijdag. Tevens krijg je aleen bij tenminste 3 dagen van tevoren boeken deze tarieven.
Voodoo

Re: Hotels

Post by Voodoo »

IvoG wrote:Ibis
Holiday Inn Express
Best Western

Deze lijst is niet alomvattend, ik ben nog aan het zoeken.

Hey Ivo,

Ik heb een tip voor je, op de onderste website kan je hotels vergelijken en precies je budget opgeven. De officiele live datum is pas volgende week, maar je kan al het een en ander proberen.
Ik zal hoogstwaarschijnlijk niet met jullie meegaan, vanwege de drukte met mijn werkzaamheden. Maar 100% wil ik het nog niet uitsluiten, dus ik laat het je nog weten.

http://www.hotelpricewatch.nl

Groetjes.

Kar-ming
IvoG

Post by IvoG »

Bedankt Kar-ming!

Overigens, het tijdschema is nog niet in beton gegoten, dus als we iets moeten schuiven laat het weten! :wink:
JAMES-san

UK meeting

Post by JAMES-san »

Hallo daar, :D
Ivo zouden zij er bezwaar tegen hebben als ik ´wat´(ahum) :o ops: schaalmodellen mee zou nemen om die daar te proberen te verkopen?? Dan sla ik 2 vliegen in 1 klap. Naamsbekendheid en misschien kan ik´wat van mijn reiskosten "terugverdienen........" Ik zou er overigens voor zijn om VROEG weg te gaan........
Ik hoor graag ZSM. :arrow:
Doegies, JAMES-san
IvoG

Post by IvoG »

Ik zal het navragen. hangt jouw meegaan alleen daar van af of niet?
JAMES-san

Post by JAMES-san »

Euh. nee hoor maar het zou mij wel mooi uitkomen. Afhankelijk was voor mij ook of jullie NIET vrijdag´s weg zouden gaan want ik kan die week (helaas) geen vrij meer krijgen, vandaar. Liever wel maar als het echt niet kan, so be it..... (overigens heb ik voor jou nog een BANZAI-exemplaar gereserveerd liggen moet ik die jou toesturen of wachten wij tot 18 juni ??) En afhankelijk of een accomodatie een beetje te betalen is want ik ben óók een watje, sorry maar wél een ECHTE HONDA freak hoor !, hahahahahaha
Doegies, JAMES-san
IvoG

Post by IvoG »

18 juni is prima voor de Banzai, bedankt!

Voor hotels kunnen jullie alvast hierboven de links bekijken, mijn 3 links geven de prijzen ook weer, en voor de link van Karmin gebruik je Ollerton als plaats of Nottingham.
IvoG

Post by IvoG »

De route:
Image

Aankomst in Sherwood Forrest:
Image
Dimer

Post by Dimer »

hmm is wel heel erg cool!

ik ga er even overnadenken, ik zit nogal druk met school enzo...
IvoG

Post by IvoG »

Als je de trip door de Ardennen leuk vond, hoe denk je dat deze zal zijn? 8)

Een keer heb ik de terugweg van Calais naar de Nederlandse grens, waar 2,5 uur voor staat, in 2 uur gedaan :o ops:
Dimer

Post by Dimer »

ik heb het er met een vriend van me overgehad, als we vrij kunnen krijgen van werk zijn we van de partij!

Miguel: ik denk dat ik wel een tentje voor je kan regelen ;)
IvoG

Post by IvoG »

Ja joh, kamperen met die Engelsen is echt iets wat je een keer mee moet maken! :lol: Tot diep in de nacht over van alles en over niets lullen, als je een nachtuil bent is het zeker een aanrader! :wink:
En veel goedkoper! :idea:
VTECRob

Post by VTECRob »

Het lijkt mij heel erg leuk om mee te maken...

Is dit een jaarlijks terugkerend evenement?
Ik zal dit jaar helaas moeten laten schieten namelijk... :cry:

Robin
Guest

Post by Guest »

[quote="Dimer"]ik heb het er met een vriend van me overgehad, als we vrij kunnen krijgen van werk zijn we van de partij!

Miguel: ik denk dat ik wel een tentje voor je kan regelen ]

Is cool. Mijn voorkeur gaat uit naar hotel maar kamperen overleef ik wel hoor.
Als het zover is spreken we mekaar nog.
Alvast bedankt.
IvoG

Post by IvoG »

VTECRob wrote:Het lijkt mij heel erg leuk om mee te maken...

Is dit een jaarlijks terugkerend evenement?
Ik zal dit jaar helaas moeten laten schieten namelijk... :cry:

Robin
Nou, er zijn meerdere jaarlijks terugkerende shows. Alleen is het zo dat de hele grote (2 dagen) waar ik eigenlijk met de club naar toe wilde gaan samenvalt met de Japanse Autodag in Assen.

Dus we zijn indien het dit jaar aanslaat volgend jaar zeker weer op een Engelse show te vinden! :razz:
IvoG

Re: UK meeting

Post by IvoG »

JAMES-san wrote:Ivo zouden zij er bezwaar tegen hebben als ik ´wat´(ahum) :o ops: schaalmodellen mee zou nemen om die daar te proberen te verkopen?? Dan sla ik 2 vliegen in 1 klap. Naamsbekendheid en misschien kan ik´wat van mijn reiskosten "terugverdienen........"

De andere traders op dit evenement moeten hier voor betalen, ik weet niet of je dan nog interesse hebt. Er bestaat een kleine mogelijkheid dat je vanuit de tuintent van Honda Revolutions mag verkopen, maar dan moet je wel lid zijn van Honda Revolutions, en er moeten geen andere traders zijn die schaalmodellen verkopen op die dag.

Laat maar weten hoeveel modellen je van plan was mee te nemen, en of je bereid bent te betalen, en zo ja hoeveel. Dan mail ik wel met de organisator.
Cakey

Post by Cakey »

Hmm, wil best meerijden, heb ook wel tijd dat weekend, maar zit te twijfelen.. ben nog nooit buiten NL geweest met een meeting én ik ken geen van jullie eigenlijk..

Kan ik dan wel met iemand meerijden? Ik heb eventueel wel een tent, maar die is eigenlijk voor 4 personen (vrij ruim), daar kan op de meeting dan wel gebruik gemaakt van worden (als 2 persoons dan, anders wordt het iets té intiem haha)

Het geld heb ik ook wel (om mee te kunnen delen met de kosten)... iemand suggesties?
Image
IvoG

Post by IvoG »

Er is geen betere manier om a. buiten NL te geraken, en b. en ons te leren kennen, dan deze trip! :razz:

Heb je wel een rijbewijs :?:

Ik zal je op de lijst zetten dan als meerijder, is dat goed? Met wie je mee kan rijden zoeken we later wel uit, aan de hand van de aanmeldingen en hoe vol de auto's zitten. Maar je kan zowieso mee! :wink:
Locked