Becas: EP3
Net ff voor het eerst lekker gereden met de cr-x, 't ding lijkt sneller te accelereren dan de ee8, en vtec lijkt er harder in te komen. Geluid met een stock uitlaat is al geweldig, snap niet hoe dat kan. Bochtenwerk is een hele nieuwe beleving met de LSD, je voelt em bij het uitgaan van de bocht gewoon z'n werk doen, erg leuk!!!!
Conclusie: tot nu toe tevreden, hehe. (staat al een leuke upgrade in de planning, alleen ff wachten wanneer het binnen komt)
Conclusie: tot nu toe tevreden, hehe. (staat al een leuke upgrade in de planning, alleen ff wachten wanneer het binnen komt)
Dit weekend m'n cr-x van een ander blokje voorzien: B16B, uit een CTR EK9!
Vrijdag tegen de middag begonnen met het oude blok eruit te halen, aangezien mijn cr-x wat vol is onder de kap duurde dat wat langer dan normaal, maar zonder veel tegenslag is het blok er goed uitgekomen. Daarna hebben we wat spullen over moeten zetten van het B16A blok naar het B16B blokje, dit neemt eigenlijk 't meeste tijd in beslag. Het was in het begin de bedoeling om de auto met de originele kabelboom en ECU te laten draaien, maar Allgo kwam er al snel achter dat er een stuk kabelboom ontbrak... Toen maar besloten om OBD0 (tijdelijk) te gaan draaien. Over een aantal weken OBD1. Dus de kabelboom van de B16A overgezet en daarna het blok er weer terug in.
De volgende dag weer verder gegaan met de afwerking, alles weer aansluiten, laatste dingetjes aanpassen en na flink wat uurtjes werken konden we de motor voor het eerst starten..... startte vrijwel meteen! alleen 1 massapunt vergeten aan te draaien. Daarna liep ie perfect!! Blokje loopt echt super, echt een schreeuwertje!! Ben er tot nu toe erg tevreden over!
Martijn, Robin, Roger en Brenda bedankt voor het mogelijk maken van deze swap!!

Vrijdag tegen de middag begonnen met het oude blok eruit te halen, aangezien mijn cr-x wat vol is onder de kap duurde dat wat langer dan normaal, maar zonder veel tegenslag is het blok er goed uitgekomen. Daarna hebben we wat spullen over moeten zetten van het B16A blok naar het B16B blokje, dit neemt eigenlijk 't meeste tijd in beslag. Het was in het begin de bedoeling om de auto met de originele kabelboom en ECU te laten draaien, maar Allgo kwam er al snel achter dat er een stuk kabelboom ontbrak... Toen maar besloten om OBD0 (tijdelijk) te gaan draaien. Over een aantal weken OBD1. Dus de kabelboom van de B16A overgezet en daarna het blok er weer terug in.
De volgende dag weer verder gegaan met de afwerking, alles weer aansluiten, laatste dingetjes aanpassen en na flink wat uurtjes werken konden we de motor voor het eerst starten..... startte vrijwel meteen! alleen 1 massapunt vergeten aan te draaien. Daarna liep ie perfect!! Blokje loopt echt super, echt een schreeuwertje!! Ben er tot nu toe erg tevreden over!
Martijn, Robin, Roger en Brenda bedankt voor het mogelijk maken van deze swap!!








-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
thanks allemaal! Tenminste een beetje het type R gevoel :lol:
Dat ik OBD0 draai heeft nu nog als nadeel dat ik niet op de goede mappen draai, maar iig geen pingel dus als ik niet al te raar doet is dat wel goed voor de komende weken. Als ik OBD1 ga draaien, dan kan ik de auto met een wideband af (laten) stellen, dus dan zal ie ook weer wat beter lopen.
Dat ik OBD0 draai heeft nu nog als nadeel dat ik niet op de goede mappen draai, maar iig geen pingel dus als ik niet al te raar doet is dat wel goed voor de komende weken. Als ik OBD1 ga draaien, dan kan ik de auto met een wideband af (laten) stellen, dus dan zal ie ook weer wat beter lopen.