Meeting in UK met HondaRevolutions [zondag 26 maart]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
IvoG

Meeting in UK met HondaRevolutions [zondag 26 maart]

Post by IvoG »

Hallo Type R rijders,

Hieronder de informatie voor wie mee wil naar de grote HondaRevolutions clubmeeting op zondag 26 maart 2006 bij het Heritage Motor Musem te Gaydon, UK

Aanmelden en vragen stellen kan in dit topic

Image
-------------------------------------------------------------------------------------------^
Toegang is £6 en hiermee kan je ook het museum bezoeken, met de mogelijkheid om een begeleide toer te doen (wel op tijd voor opgeven!)

Er is ook de mogelijkheid om verkoopstands op te zetten, dus er zullen mogelijk ook wat leveranciers staan (iets voor jou James?)
Lijst met stands zover:
1. SUMO Power - zij nemen een interessante auto mee, hun verkoopskraam, maar ook hun weegschalen. Hiermee kunnen degenen die het exacte gewicht of gewichtsdistributie van hun wagen willen weten dat eindelijk eens een keer meten!

2. Dent-Tech - Nigel, ook een Honda enthusiast en Revolutions clublid zal zijn uitdeuk-kit meenemen om deukjes uit te deuken. Ik heb hem in het verleden aan het werk gezien tijdens deze meeting en hij is zeer goed! 8)

Omdat dit op zondag plaatsvindt is het volgende mijn planning:
- Zaterdag overdag richting Calais om door de EuroTunnel naar de UK te rijden
- Inchecken in een hotel in de buurt van de meeting
- Zondagochtend in kolonne naar de meeting
- Zondagavond richting Folkestone om door de EuroTunnel naar Frankrijk te rijden
- Zondagavond laat in Nederland terug.

De nieuwe route (ongeveer) (inclusief bezoek aan Bluewater):
Image

Route terug

Kosten van het hotel zijn tussen de €85 en €95 per nacht per kamer, voor max. 3 personen.
De oversteek kost ong. €60 per auto met EuroTunnel.
Let wel, deze prijzen zijn voornamelijk voor vroeg boeken (15 dagen of meer van tevoren.)

Wie gaan mee:
- Ivo & Britt 2 personen, Mazda6
- Miguel & Monique 2 personen, CTR
- Robin & Eveline 2 personen, ITR
- James 1 persoon, ATR
- Dimer & Gerard 2 personen, NSX
- Karmin & Marion 2 personen, ATR
- Frans 1 persoon ?, ATR

12 personen zover.

Tim & Sas hebben zich bij mij afgemeld, kunnen om gezondheidsredenen niet mee.
IvoG

Post by IvoG »

Voodoo wrote:Wanneer wil je uiterlijk een antwoord hebben?
Je mag op die zaterdag nog meerijden wat mij betreft. Voor wat betreft de boekingen van oversteek en hotel geldt wel dat de termijnen in mijn eerste post de vroegboekkortingen aangeven. Boek je later dan kan het duurder of vol zijn. Wacht dus niet te lang!
IvoG

Post by IvoG »

Voor de Eurotunnel overtocht boeking zit ik te denken aan het volgende reisschema:

Going out
(local time) Day/Overnight Fare | Calais to Folkestone | Saturday 25 March 2006
Check-in time 11:28 Departure time 11:58 Arrival time 11:33 30€

Coming back
(local time) Day/Overnight Fare | Folkestone to Calais | Sunday 26 March 2006
Check-in time 19:59 Departure time 20:29 Arrival time 22:04 30€

Laat a.u.b. weten of je met dit schema akkoord gaat. Hiermee zijn we om 12 uur 's nachts terug aan de nederlandse grens. Als iemand hier moeite mee heeft, kunnen we ook eerder vertrekken uit UK, maar dat kost 7 euro meer.

Dit moet je dus ook invullen op de Eurotunnel website!

Let op: dat weekend gaat de zomertijd in!
IvoG

Post by IvoG »

Het hotel staat in de eerste post onder een link (niet meer te missen eigenlijk), het is natuurlijk wel de bedoeling dat we met z'n allen hetzelfde hotel pakken, anders is er niks aan! :wink:
Denk eraan dat hoe langer je wacht, hoe duurder het hotel uitvalt. :idea:

Wil er overigens iemand nog mee met de toer in het museum om 11 uur 's ochtends?
IvoG

Post by IvoG »

Route is toegevoegd in de eerste post. Ik kon geen adres vinden voor de Shell bij Hazeldonk net voor de grens, maar dit komt redelijk in de buurt.

Wil iedereen die mee gaat mij zijn of haar GSM nummer sturen via een persoonlijk bericht, zodat wij elkaar kunnen bereiken onderweg en indien we elkaar kwijtraken?

We kunnen onderweg elkaar al tegenkomen, maar ik weet niet of iedereen uit dezelfde richting komt. Ik rij ook A2 Utrecht - Vianen, en A27 Vianen - Breda, volgens mij Miguel ook. Tim komt ook ergens uit het Gooi vandaan, dus die zal ook zo'n route rijden.

De reden dat ik stop bij Hazeldonk is eigenlijk om iedereen een laatste pitstop te gunnen in Nederland, als je bijvoorbeeld Airmiles spaart is dat handig. Het komt mij ook zeer goed uit namelijk :wink:
Daarna wil ik nog 1 (hooguit 2) keer een snelle plasstop inlassen, om de 2,5 uur rit naar de tunnel te verdelen.

Eenmaal in Calais kunnen we rustig aan doen, er is tot aan het hotel geen tijdsdruk meer.
IvoG

Post by IvoG »

We checken uiterlijk om 11:28 in bij de Eurotunnel gate volgens opgaaf, maar ik wil daar al iets eerder zijn. Er is een McDonalds en wat andere broodjeszaken, een drank tax-free shop, en een wisselkantoor (hierover zometeen meer). Daar kun je even bijkomen van de rit voordat je moet vertrekken naar de trein toe.

Dat betekent om uiterlijk 11 uur in Calais aankomen. De rit vanaf Hazeldonk neemt 2,5 uur in beslag. Tel daar 1 à 2 stops @ 15 minuten en wat ruimte voor eventuele files in België of Frankrijk bij, dan wil ik om 7.30 uur uiterlijk wegrijden bij Hazeldonk. Verzamelen is dus tussen 7 en 7.30 uur bij Hazeldonk.

Over het wisselen van geld: ik heb dit 1 keer bij mijn bank in NL gedaan voordat ik wegging, ik heb het 1 keer gedaan bij het wisselkantoor in het Eurotunnel shopping center. Dat was duurder dan bij de bank. De andere keren heb ik niet eens geld gewisseld, maar gewoon daar bij de eerste de beste mogelijkheid geld gepind. Wil je echter niet het risico lopen om zonder te zitten (pinautomaat stuk of herkent je kaart niet), neem dan wat ponden mee, om onderweg te kunnen eten, toegang te krijgen tot het terrein op zondag, etc. Kleingeld is dit keer niet nodig Miguel :wink:

Voor het tanken, de hotelkamer, maar vooral de Eurotunnel is het belangrijk dat je je creditcard meeneemt. In het geval van Eurotunnel is dat de manier om je reservering te gebruiken, als je het niet bij je hebt kan je niet (of moeilijk) bewijzen dat je die boeking hebt gedaan, en krijg je een ter-plekke tarief.

We rijden ongeveer 500km op zaterdag, dus afhankelijk van je actieradius (tankinhoud/verbruik) kunnen we op 1 tank heen en op 1 tank terug, waarbij we daar dus moeten tanken.

Eten kunnen we onderweg doen bij een wegrestaurant (Burger King, McDonalds, Kentucky Fried Chicken, Quick, etc.), en zaterdag avond kunnen we in het restaurant tegenover ons hotel eten. Zondag zijn we wat tijdsgebonden, dus het zal wel onderweg eten worden helaas. Ontbijt is wel bij de kamer inbegrepen.

Ik zal deze en nog meer informatie verzamelen en aan iedereen uitdelen tijdens de ALV, of anders op die zaterdagochtend.

Ivo
IvoG

Post by IvoG »

De route is enigszins gewijzigd, de link in de 1e post heeft thans de nieuwe route.

Naar aanleiding van vragen en tips tijdens de ALV op zondag 19 maart heb ik besloten om niet in één adem door te rijden naar het hotel, maar om eerst even langs het Bluewater Centre te rijden. Zo kunnen we onderweg ook iets anders doen en is de trip naar de UK niet alleen maar "een urenlange rit alleen maar om auto's te gaan zien". :wink:
Klik op de link om te zien wat er allemaal te doen is. We gaan hier een uur of 4, 5 stoppen en rijden daarna door naar het hotel.

Dit betekent wel dat we het hotel moeten doorgeven dat we later willen inchecken, ik wil dat wel centraal doen maar heb van iedereen hun reserveringsnummer of achternaam van degene die geboekt heeft nodig. Anders moet iedereen dat voor zichzelf doen.
IvoG

Post by IvoG »

Ik heb de route terug ook toegevoegd aan de info.

http://www.highways.gov.uk/trafficinfo/
IvoG

Post by IvoG »

Voodoo wrote:Allen, de controles langs de wegen in the UK is vergeleken met NL veel extremer. De maximale snelheid in the UK is geloof ik 120 km/h oftwel 70 miles/h. Boetes zijn daar ook vele malen hoger dan bij ons, dus mensen wees attent en hou aan de regels die gelden op de Engelse wegen.

En voornamelijk: keep it safe!

@Ivo, ben je nog van plan om een lijst met telefoonnummers van de mensen te verspreiden? En is het niet slim om een teamleader aan te stellen die de weg kent of een routenavigatie heeft aan boord?

Wij gaan zowiezo netjes rijden en geen snelheidsovertredingen uitlokken. Ik heb de route vaker gereden, ben jullie gastheer en organisator van dit tripje, en ben dus automatisch teamleider. Als we inderdaad met 8 auto's op stap gaan, dan wijzen we nog iemand aan, zodat de 2 groepen indien strikt noodzakelijk van elkaar gescheiden kunnen raken zonder problemen. Dit is niet de insteek echter, we zouden gewoon netjes in collonne moeten kunnen rijden met z'n achten.

Iedereen die meegaat krijgt binnen nu en vrijdag een PB of SMS met mijn nummer. Iedere auto die meegaat krijgt die ochtend een pakketje van mij met telefoonummers, routebeschrijving, etc.

Indien je ze nog niet hebt: haal koplampstickers voor links rijden
Ze hoeven er niet meteen op, maar zijn op zaterdag en zondag avond misschien nodig. Laat ze in de verpakking zitten, mochten we in het donker moeten rijden, zetten we ze alsnog op de koplampen.

Het zijn speciale stickers voor het aan de linkerkant autorijden in Engeland

Eigenschappen:
Koplampen van auto's op het europese vastenland zijn afgesteld op rechtsrijdend verkeer. Als de lichtstraal van de koplampen niet wordt aangepast aan het linksrijdend verkeer kunnen tegenliggers verblind raken. Een eenvoudige oplossing hiervoor zijn de koplampstickers die eenvoudig over de koplampen worden geplakt. Het rijden zonder kan een fikse boete opleveren.
Image
Locked