the black pearl

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:
theblackpearl wrote:
AccordTypeaRd wrote:
Jammer van de voorwielaandrijving.

Vind ik persoonlijk geen nadeel. Je moet er geen al te hoge vermogens op loslaten, maar als de balans in het onderstel goed is dan kun je leuke dingen doen met voorwielaandrijving.

Op zich niet, maar voor een dragracer is het toch makkelijker achterwielaandrijving te hebben. Of gelijk maar vierwiel.

Voor dragracerij is het inderdaad beter. Maar heb je dan nooit het idee dat als je veel vermogen op je achterwielen loslaat dat dan de achterkant de voorkant in wil halen?

Ard, ik ben een van de grootste Honda en Type-R fan's maar technisch is een achterwiel aangedreven onderstel veruit het best voor een auto.

Honda is natuurlijk constant de voorwiel aandrijving aan het perfectioneren maar rear wheel drive is the way to go(NSX, S2K en de nieuwe Legend) :wink:
HondArd

Post by HondArd »

Aiyoku wrote:Ard, ik ben een van de grootste Honda en Type-R fan's maar technisch is een achterwiel aangedreven onderstel veruit het best voor een auto.

Honda is natuurlijk constant de voorwiel aandrijving aan het perfectioneren maar rear wheel drive is the way to go(NSX, S2K en de nieuwe Legend) :wink:

Porsche maakt ook gebruik van een "verkeerd" concept (motor achterin), en kijk eens waar ze nu staan?
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:Porsche maakt ook gebruik van een "verkeerd" concept (motor achterin), en kijk eens waar ze nu staan?

Aha! Een leuke discussie!

Het "verkeerde" concept van Ferdinant Porsche dateert al terug naar de jaren '30-'40. Hij heeft toen de race auto's van Autounion(audi) gebouwd. Hier lag de motor ook ACHTER de achteras. Deze was zeer moeilijk te berijden, die gasten reden wel in "de groene hel" met 320+ zonder gordels :shock: .
De motor was veel te groot voor de race auto van die tijd, maar dit had weer een andere reden=> Duitsland mocht na de WO-I geen gevechts vliegtuigen bouwen. Dus werden de motoren ontwikkeld in race auto's, slecht maar slim..

Maar om even terug te komen bij de Porsche, heeft men na de WO-II de kever en natuurlijk later de 911 gebouwd.

Hierin lag de motor ook achter de achteras om van de Porsche een "practische" sportauto te maken(achterbanken, kofferbak voorin). Dit is naar mijn idee aardig gelukt. Zeker als je ziet hoelang het concept al gebouwd word.

Maar in de loop der jaren heben de engineers het concept dusdanig geperfectioneerd dat de auto een neutraal gedrag is gaan vertonen.

Bij de nieuwe 911 is de motor wel verder naar voren geplaatst, deze is wel een stukje groter geworden over de jaren.

En vergeet niet; een goede sportwagen moet je uitdagen/ bang maken :twisted:

grz
theblackpearl

Post by theblackpearl »

Respect voor die man zijn kennis! Woohoo!
Performance before looks.
Katana

Post by Katana »

theblackpearl wrote:Respect voor die man zijn kennis! Woohoo!

I love motoring 8)
VTECRob

Post by VTECRob »

Damn... Frans...

Het lijkt bijna alsof je d'r verstand van hebt... :shock:

:lol:
Katana

Post by Katana »

VTECRob wrote:Damn... Frans...

Ik geloof dat ik weer een beetje doorgeslagen ben :dontspeak:

Maar zo denk ik erover :wink:
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Aiyoku wrote:
VTECRob wrote:Damn... Frans...

Ik geloof dat ik weer een beetje doorgeslagen ben :dontspeak:

Maar zo denk ik erover :wink:

wel grappig allemaal :lol:
theblackpearl

Post by theblackpearl »

Een ding is duidelijk. Aiyoku, you're the man! Nog iemand trouwens die te vinden zal zijn op de meeting in Nieuwegein aanstaande zondag?
Performance before looks.
Katana

Post by Katana »

Ik kan helaas niet dit weekend :-?

Maar wil the BP zeker een keertje zien/horen.

Een kennis van mijn garage monteur heeft een "70 er Camaro met V8, titanium klepveren, rvs custom made uitlaat, K&N, enz :twisted: Bruud!

Zit ook een LPG tank in, ziet er gaaf uit als hij met de kap open vol gas geeft.. bij gas los zie de LPG gewoon via het luchtfilter eruit spuiten!!
Voor de lol! Roken in de directe omgeving van het voertuig is alleen niet aan te raden :-)

Veel plezier dit weekend BP.

Grz
HondArd

Post by HondArd »

Aiyoku wrote:Zit ook een LPG tank in, ziet er gaaf uit als hij met de kap open vol gas geeft.. bij gas los zie de LPG gewoon via het luchtfilter eruit spuiten!!
Voor de lol! Roken in de directe omgeving van het voertuig is alleen niet aan te raden :-)

Lijkt mij niet echt de bedoeling, doen ze daar niet moeilijk over bij de APK? Is nogal gevaarlijk, lijkt me.
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote: Roken in de directe omgeving van het voertuig is alleen niet aan te raden :-)

Lijkt mij niet echt de bedoeling, doen ze daar niet moeilijk over bij de APK? Is nogal gevaarlijk, lijkt me.[/quote]

Ach, staat toch op de verpakking;

"Roken is slecht voor de gezondheid"! :lol:
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:
Aiyoku wrote:Zit ook een LPG tank in, ziet er gaaf uit als hij met de kap open vol gas geeft.. bij gas los zie de LPG gewoon via het luchtfilter eruit spuiten!!

Lijkt mij niet echt de bedoeling, doen ze daar niet moeilijk over bij de APK? Is nogal gevaarlijk, lijkt me.

Ach, staat toch op de verpakking;

"Roken is schadelijk voor gezongheid" :lol:
HondArd

Post by HondArd »

[quote="Aiyoku"]Ach, staat toch op de verpakking]
En roken in het bijzijn van uit-het-luchtfilter-lekkende-LPG is dodelijk :shock:
Locked