Even voorstellen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

@gaskleppie, dank je maar Afstelling kan altijd beter. En ben zelf echt niet zo'n handig dat ik al die velden in de kpro zelf kan afstellen of dat ik weet hier wat dr bij daar dr weer wat af.

Bij TCC loopt heel vaak Ron rond. Die doet heel veel met zn K-pro en weet er ondertussen erg veel van af. Hij heeft zelf hulpprogrammatjes gemaakt om alles beter en sneller af te stellen.
Hij heeft nu net een wideband lambda aan zn secundaire lambda gehangen om op wideband te kunnen dataloggen.
Verder is hij er aardig achter hoe de cam angles moeten staan.
Ga eens langs of bel wanneer hij er is.
Je kan een hoop van hem leren!
Jouw spec's komen aardig overeen met die van hem!
ee8

Post by ee8 »

kijk, mensen die met de k-pro aan de slag gaan is altijd makkelijk......

hondata basemaps zijn aardig goed wat de a/f aangaat, maar met de ivtec kan nog wel wat gewonnen worden, zeker icm andere nokkenassen.

heb een set nokkenassen voor mijn motor op het oog, zal alleen even wat langer duren nu.......
Katana

Post by Katana »

Welkom op het forum!

Cool MODS :thumbs:
Tom

Post by Tom »

Welkom! Ziet er goed uit :D
chris-r

Post by chris-r »

heb een set nokkenassen voor mijn motor op het oog, zal alleen even wat langer duren nu.......

Welke nokkestokken heb je op het oog?? Toda of ips? Heb van een duitser gehoord met shrick nokken dat dit niet een heel erg succes was. Het reed ook niet echt super naar mijn idee.

gr Chris
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Op ebay stonden laatst ook setjes van Crower te koop hele mooie maar had er jammer genoeg nog geen geld voor.
ee8

Post by ee8 »

chris-r wrote:

Welke nokkestokken heb je op het oog?? Toda of ips? Heb van een duitser gehoord met shrick nokken dat dit niet een heel erg succes was. Het reed ook niet echt super naar mijn idee.

gr Chris

IPS k2...ken een engelsman en die wist me te vertellen dat hij daar betere resultaten mee haalt dan met de toda's. ze zijn btw ook goedkoper dan de toda's.
Voodoo

Post by Voodoo »

ee8 wrote:
chris-r wrote:

gr Chris

IPS k2...ken een engelsman en die wist me te vertellen dat hij daar betere resultaten mee haalt dan met de toda's. ze zijn btw ook goedkoper dan de toda's.

Heeft hij daar bewijs van dan, misschien dyno-charts?
ee8

Post by ee8 »

dat heeft ie wel jah.....
HondArd

Post by HondArd »

ee8 wrote:dat heeft ie wel jah.....

Laat zien dan :wink:
chris-r

Post by chris-r »

Nadeel is wel dat je minder toeren kan maken met de ips nokken. Resultaten zijn echt wel goed van de ips nokken alleen ik ga persoonlijk toch voor de Toda nokken.

gr Chris
ee8

Post by ee8 »

chris-r wrote:Nadeel is wel dat je minder toeren kan maken met de ips nokken. Resultaten zijn echt wel goed van de ips nokken alleen ik ga persoonlijk toch voor de Toda nokken.

gr Chris

minder toeren....waar baseer je dat op?
chris-r

Post by chris-r »

ips kitje gaat volgens mij tot 8600~8800 rpm terwijl de toda tot 9000~9500 gaat. Enige maar is dat je wel wat veertjes enzo mee moet vervangen bij toda.

gr Chris
wilco

Post by wilco »

Welkom , beetje laat maar nice mods!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

weet je wat voor inlaat en uitlaat je moet hebben voor je een motor hebt die tot 9500rpm lucht blijft aannemen?
Zeeeer open! Leuk voor de cops....... Op elke straat hoek houden ze je aan.
Beter dat je dan nokken hebt die al bij een lager toerental werken.
Zelfs op het circuit heb je daar veel meer aan dan die laatste pk ergens op een toerental waar je toch bijna nooit komt.
ee8

Post by ee8 »

chris-r wrote:ips kitje gaat volgens mij tot 8600~8800 rpm terwijl de toda tot 9000~9500 gaat. Enige maar is dat je wel wat veertjes enzo mee moet vervangen bij toda.

gr Chris

8800 rpm mooi zat, daarboven moet je ook aan je oliepomp gaan denken....trekt dat niet.

IPS koop je, als je slim bent, met retainers en sterkere veren. dan gaat het best goed. IPS heeft aan de intake lobe op vtec iets van 13.5mm lift, ik zou veren doen, ongeacht rpmtal.....
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

13,5 mm lift!!!!!!

sodetandjes....... over extreme nokken gesproken... Dat past niet in de good old B-serie's

Dan is de klephoek echt een stuk kleiner in de k-serie! Meer nog dan ik al dacht.
ee8

Post by ee8 »

Iets te enthousiast, is 13.28mm lift.....

Specifications:

Intake - duration (lift)

* low speed lobe: 253 (9.25mm)
* high speed lobe: 302 (13.28mm)

Exhaust - duration (lift)

* low speed lobe: 246 (8.10mm)
* high speed lobe: 295 (11.84mm)
chris-r

Post by chris-r »

was nog wat kleine dingetjes vergeten.

-national schijven
-ferrodo blokken
-remklauwen rood geklust
-apexi rsm
-a/f meter
-oliedruk en olie temperatuur meters
-groundwire kit
-electrische ontstorings unit (geen idee hoe ut echt heet)
-engine torque damper
-jas motorsteunen (nadat de originele ut begeven hadden)
-sper diff.

audio:
-focal k-series compo voor en achter
-pioneer anh-p9r
-hifonics boltar amp
Locked