CAI intake en bypass valve

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
autodre

CAI intake en bypass valve

Post by autodre »

Ik zit te denken aan een CAI. Echter, ben ik altijd bang dat ik een auto verknal :)

Ik heb wat gelezen, als je wellicht regen/water etc opzuigt...

Ik las toen dat er een AEM bypass valve bestaat. Hier een verhaal http://www.sportcompactcarweb.com/tech/ ... ass_valve/

Mijn vraag is, hebben jullie een bypass valve op jullie systeem? En werkt een bypass valve wel op een CTR? Bij een NSX bevijvoorbeeld schijnt het niet helemaal goed te werken

""""
To be clear, AEM doesn't make an intake with an air-bypass valve for an NSX, and, in fact, the valve isn't considered big enough to supply air for such a large engine, but Concialdi was confident that there was enough headroom in his design to allow his car to survive unscathed.
""""""

Of aks ik zo bang ben kan ik gewoon beter een luchtfilter nemen, die zijn lucht uit een(ja warmere, maar droge) motorruimte haalt?
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Als je echt heel erg bang bent koop dan een AEM V2 of een Icebox of een van de andere gesloten systemen. AEM V2 is Short Ram. Of een hydroshield van Injen kopen die gaat over je luchtfilter heen en beschermt weer extra.
autodre

Post by autodre »

Dankje. Ik ben een leek, maar is dat een beetje hetzelfde als http://www.knfilters.com/search/product ... 69-1009TWR ?
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

De Cai waarover jij een vraag stelde is hetzelfde ja. Dat betekent dat je filter in de wielkast zit zodat deze continu koude lucht pakt waardoor optimale prestaties gehaald Kunnen worden. Maar omdat bij goeie dingen altijd een risico vebronden zit: heb je natuurlijk kans dat als je echt door Hele diepe plassen gaat de filter water aanzuigt en daardoor je blok schade oploopt. Als je een Cai koopt raad ik je aan om:
Niet extreem te verlagen, Diepe plassen zoveel mogelijk vermijden, Een hydroshield kopen van Injen. En anders een alternatief zoeken zoals een Comptech Icebox, Mugen Airbox, AEM V2 en dit zijn hele goede alternatieven en veel meer zekerheid. Maar aan de andere kant denk ik ook dat je wel goed op kunt letten. Veel succes in ieder geval.
WinFreak

Post by WinFreak »

Zulke diepe plassen ben ik in de 5 jaar dat ik met car rondrij nog nooit tegen gekomen hoor...
Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ik ook niet.....

Er rijden er zo veel met een cai en ik ken er niet 1 die door een plas zijn motor vergalde.
1 keer iemand een sloot in zien duiken. Tja, toen was het bingo.....
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Precies. ik heb zelf ook 1.5 jaar probleemloos met CAI gereden. Maar het is meer de verhalen die op de Amerikaanse en Engelse forums gaan over hyrdolock. Persoonlijk ben ik er ook niet bang van.
autodre

Post by autodre »

Dankjulliewel. Ik denk dat ik dan voor een AIRBOX ga. Mugen of Comptech. Dit omdat ik ook naar Tjechie wil/ga en wat je daar tegenkomt :) Ineens een plas van 30CM :)
autodre

Post by autodre »

Wow een Mugen airbox kost een vermogen...

GRuppeM RAM AIR SYSTEM is dat niet beter? Lijkt wel niet zoveel meer te kosten... (dit is toch ook een 'waterveilig' systeem?)

Andre
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

GruppeM is een van de beste maar alleen leverbaar voor UK rijders aangezien er een scoop boven je motorkap uitkomt en die loopt via een kanaal die niet past bij linksgestuurde auto's. Heel jammer maar zonder die scoop haalt het niet veel uit. Dus in jou geval een Comptech Icebox voor ongeveer 350 euro of een Mugen Airbox incl shipping ongeveer 600 a 700 euro.
autodre

Post by autodre »

lux wrote:GruppeM is een van de beste maar alleen leverbaar voor UK rijders aangezien er een scoop boven je motorkap uitkomt en die loopt via een kanaal die niet past bij linksgestuurde auto's. Heel jammer maar zonder die scoop haalt het niet veel uit. Dus in jou geval een Comptech Icebox voor ongeveer 350 euro of een Mugen Airbox incl shipping ongeveer 600 a 700 euro.

Dankjewel. Duidelijk!
autodre

Post by autodre »

lux wrote:GruppeM is een van de beste maar alleen leverbaar voor UK rijders aangezien er een scoop boven je motorkap uitkomt en die loopt via een kanaal die niet past bij linksgestuurde auto's. Heel jammer maar zonder die scoop haalt het niet veel uit. Dus in jou geval een Comptech Icebox voor ongeveer 350 euro of een Mugen Airbox incl shipping ongeveer 600 a 700 euro.

Dear Sir
Hello!
Here is invoice for you.
Our kit included all items for install.
Also filter is K&N (special order from us)
That kit is bolt on kit.
Also we do not have any dealer in out of Japan.
We are making all our products in Japan.
GruppeM,Inc.
MAMORU OGOSE

Beetje slecht dat hij niet zegt dat het niet werkt op mijn CTR...Ik had het echt duidelijk gevraagd...Goed dat ik dit forum dus lees, anders zst ik er mooi mee.

Over de Mugen, die is bijna 2 keer zo duur dan de comptech. Is dit vooral om de naam. Of is het ook daadwerkelijk veel beter?
WinFreak

Post by WinFreak »

Gaskleppie wrote:ik ook niet.....

Er rijden er zo veel met een cai en ik ken er niet 1 die door een plas zijn motor vergalde.
1 keer iemand een sloot in zien duiken. Tja, toen was het bingo.....

Ghehe, mooi was dat ey.... zie nog jouw gezicht toen het water 3m omhoog spoot :D
Image
slydawg

Post by slydawg »

autodre wrote:Over de Mugen, die is bijna 2 keer zo duur dan de comptech. Is dit vooral om de naam. Of is het ook daadwerkelijk veel beter?

Tja, wat is veel beter?
Je telt natuurlijk ook wat neer voor de naam.
Wel weet ik dat er een vergelijking was tussen de mugen en de aem cai en het schijnt dat de mugen het geleverde vermogen constanter leverde als de aem. Snap? :-?
autodre

Post by autodre »

snap hem....
mr. X

Post by mr. X »

slydawg wrote:
autodre wrote:Over de Mugen, die is bijna 2 keer zo duur dan de comptech. Is dit vooral om de naam. Of is het ook daadwerkelijk veel beter?

Tja, wat is veel beter?
Je telt natuurlijk ook wat neer voor de naam.
Wel weet ik dat er een vergelijking was tussen de mugen en de aem cai en het schijnt dat de mugen het geleverde vermogen constanter leverde als de aem. Snap? :-?

is een dolce & gabbana broek beter dan eentje van de zeeman? niet noodzakelijk, maar je loopt wel met merk-kleding en je moet afwegen of je het er voor uit wil geven :razz:

(en ook al betaal je voor de naam, zij hebben niet voor niets deze naam eerst moeten opbouwen en zijn echt niet groot geworden door slechte spullen af te leveren. Mijn keus zou daarom ook uitgaan naar het duurdere Mugen, maarja ik ben ook merk geil) 8)
VTECRob

Post by VTECRob »

Beetje verkeerde vergelijking, maar goed.

In de Dolce & Gabbana broek van mr X, zit een hele historie van engineering en testen.

Daar zit een hoop geld in en dat resulteerd in een hogere kostprijs.
Daardat deze uitvoerig getest en geengineerd is, zal de kwaliteit beter zijn.

Nou zijn Mugen en AEM allebei merken.

Grootste knelpunt is, dat niet iedereen zich een Dolce & Gabanna kan veroorloven.

Wat voor de een makkelijk te betalen is, moet de ander een paar maanden krom voor liggen....
autodre

Post by autodre »

Oh en het gaat om de comptech of Mugen :)

En over merk'geil' dat ben ik dus niet. Gaat mij erom dat ik waar voor me geld krijg :)

Is comptech 'in general' wel okee?
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Ja zeer oke!
chris-r

Post by chris-r »

De comptech is een prima unit voor het geld.
Locked